2021-01-09, 12:19
Medlem
Inte en dag för sent!

Denna sanitära olägenhet som Trumps tvittrande inneburit för samtliga världens länder i fyra års tid, har slutligen nått vägs ände!

Salut!
Citera
2021-01-09, 12:19
Medlem
BosseGs avatar
"So this is how liberty dies... with thunderous applause"
1984 närmar sig..
Citera
2021-01-09, 12:20
Medlem
Jag tror inte ni förstår hur allvarligt detta är, de censurerar fritt under svepskäl.
Detta är sjukt.
Citera
2021-01-09, 12:21
Medlem
Mosbulles avatar
Obehagligt att yttrandefriheten stoppas. Utvecklingen riktigt obehaglig alltså!
Citera
Medlem
Bakaxels avatar
Jag avskyr Trump och hans USA-nostalgiska retorik och diktaturflörtande men det här är fan att gå för långt av Twitter. De har ju satt disclaimer på alla hans inlägg nu en evighet.

Jag vet att de som privat företag är fullt berättigade att göra detta, det handlar inte om det...

.... För jag tror inte Twitter fattar att de skjuter sig själva i foten nu när de öppet proklamerar sig som en censur- och propandaplattform. De rycker undan förtroende från sig själva och kommer betraktas som en oseriös megafon för vad som är politiskt korrekt. Nu också för allmänheten.

Riktigt fulspel.

Sen att Trump och hans inlägg är helt blasé redan... Kan de inte bara låta intresset för honom dö ut nu när han gått för långt och verkligen etablerat sig som en historisk generalpajas i sitt förlustförnekande? För att inte nämna de senaste dagarnas fars.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Inte en dag för sent!

Denna sanitära olägenhet som Trumps tvittrande inneburit för samtliga världens länder i fyra års tid, har slutligen nått vägs ände!

Salut!

Håller med fullstänidigt. Äntligen ett slut på den här skiten. Vi har det jobbigt nog med pandemin utan att Trump ska hålla på och trolla världen på twitter. Det är dags att förpassa familjen Trump till historiens sophög och återgå till ordning och reda igen. Lugn och ro.
Citera
2021-01-09, 12:22
Medlem
SodaFointains avatar
Har han inte hört talas om vpn. Bara starta nytt konto då.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiDondada
Jag tror inte ni förstår hur allvarligt detta är, de censurerar fritt under svepskäl.
Detta är sjukt.

Vadå? Det är ett privatägt företag, visst de är inte folkligt valda, visst de kanske har makten över vad som får sägas, visst de kanske har dubbla måttstockar ibland.. Men Drumpffff är bokstavligen Hitler!! Han förtjänade det!!!

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseG
1984 närmar sig..
Nix, 1984 har pågått sedan sociala* medierna uppkom.
Nu fick vi ett tillfälligt avbrott.

* läs asociala medier..
.. som egentligen inte är diskussionsforum likt tex flashback (i sina bästa stunder och åldersgräns), utan sponsrade anslagstavlor där vem som helst får spy ut den dynga som betalar bäst för stunden.

Önskvärt vore även om den addictiva Faceistbooken (i sina värsta stunder) kunde ta bort likesen även från de privata forumen!
(allt med tanke på våra ungdomars hälsa)
Senast redigerad av rantaplan 2021-01-09 kl. 12:50.
Citera
2021-01-09, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseG
1984 närmar sig..
Nu vill t o m Mozilla/Firefox öka censuren:
https://www.friatider.se/mozilla-kraver-att-internet-byggs-om-att-tysta-hat
Citera
2021-01-09, 12:23
Medlem
Trump har missbrukat sin makt och har därför blivit avstängd från Twitter.

Vill han fortsätta sprida sin desinformation kan har starta en egen hemsida där han skriver om sina lögner.

Att underminera demokratin ingår inte i yttrandefriheten.

Individer och organisationer som är fiender till demokratin ska elimineras fort som fan, vilket vi se nu.

Trump är identifierad som en fiende till konstitutionen och senaten kommer slakta honom och hans följare.
Citera
2021-01-09, 12:26
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ok. 1933 så vann nazismen, det var alltså bästa åsikt just då tycker du. Synd bara att man sen byggde de där ugnarna, och startade det där världskriget.

Du gör dig skyldig till en felaktighet i argumentationen. Om jag säger att 1+1=2 och du säger att 1+1=3 så är inte det två olika åsikter som ska "stötas och blötas".
Vem ska avgöra vad som är bra och dåliga idéer, tolerabla och intolerabla åsikter? Medicinen blir värre än sjukdomen, sanna mina ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in