2021-01-09, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Stormning av landets parlament, samt uppmaning till det samma, brukar inte anses vara så jättebra.

Folk har efterfrågat citat från ditt påstående om vad Donald uppmanat till, istället fortsätter du att viska vidare vad som viskats i ditt öra, varför?
Citera
2021-01-09, 12:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Vadå strunta i den demokratiska processen? Den finns inte. Lobbyisterna vann igen. Valfusket gick dock inte obemärkt förbi, endast 36% tror att valresultat i USA var legitimt: https://today.yougov.com/topics/politics/articles-reports/2021/01/06/US-capitol-trump-poll

Jag tror du länkade fel undersökning - du länkade en YouGov som kommer fram till att 60% av väljarna anser att stormningen var ett hot mot demokratin, att 55% av väljarna håller Trump direkt ansvarig och att 50% av väljarna vill att Trump avsätts.

– det var väl inte riktigt det budskap du ville förmedla, eller?
Citera
2021-01-09, 12:10
Medlem
Helt rätt, han kan uppenbarligen inte hantera sociala medier på ett vuxet moget sätt och då bör han inte ha tillgång till dessa.
Citera
2021-01-09, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmGox
Transkript på exakt vad han sa tack.

Han uppmanade aldrig till storming, våld eller bråk. Han sa "Låt oss marschera till The Capitol och heja på våra modiga senatorer".

Självklart kommer du inte hitta så klumpiga uttalanden av Trump. Men uppenbarligen räcker hans agitationer om ”stöld”, hyllande av konspirationsteoretiker som ”patriots”, uppmaningar till demonstrationer osv osv tillräckligt långt utan att specifikt uppmana till våld.
Citera
2021-01-09, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gakka
Självklart kommer du inte hitta så klumpiga uttalanden av Trump. Men uppenbarligen räcker hans agitationer om ”stöld”, hyllande av konspirationsteoretiker som ”patriots”, uppmaningar till demonstrationer osv osv tillräckligt långt utan att specifikt uppmana till våld.
Nej. Alla Trump rallies jag varit på har alltid varit fredliga och folk har varit omaskerade...

Förutom denna vilket kan bekräfta False Flagen: https://video.parler.com/D1/Ev/D1EvwbuwJ4zr.mp4
Citera
2021-01-09, 12:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Jag ställde en fråga. Kontrast menas i motbild, vilket var en fråga ställd till dig eftersom du verkar tycka styrka är synonymt med våld.

Jag menar att Trumps tal om att visa styrka för att överta landet mycket väl kan tolkas som en uppmaning till våldshandlingar - absolut (men det förklarade jag ju redan i svaret till dig).
Däremot påstår jag inte att Trump har sagt åt folkmassan att agera som terrorister, att storma Capitolium elle liknande - jag bara svarade på frågan om vad Trump ordagrant sa i sitt tal - detta eftersom inlägget jag besvarade endast tog med halva sanningen.
Citera
2021-01-09, 12:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove
Folk har efterfrågat citat från ditt påstående om vad Donald uppmanat till, istället fortsätter du att viska vidare vad som viskats i ditt öra, varför?

Twitter själva har motiverat det hela på ett tydligt och bra sätt, jag hänvisar till detta eftersom det är Twitter som har tagit beslutet att stänga av Donald Trumps konto:

https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html

Jag delar deras bedömning.
Citera
2021-01-09, 12:15
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFatDove

Man kan säga saker indirekt vettu, vilket har konsekvenser precis som direkta uppmaningar. Kanske inte när obetydliga idioter som du gör det, men USA:s president behöver inte använda "direkta uppmaningar" för att orsaka skada. Det ingår lixom i dennes ansvar att vara försiktig och sanningsenlig med vad han säger - något Trump skiter i. Därför är han nu perm-bannad från den civilicerade världen. Inte en dag för tidigt.

Om jag sprider ut falska nyheter (?) att du är pedofil, och någon dödar dig pga detta, är det då ok från min sida då jag inte direkt uppmanade någon att döda dig? Förstår du? Eller är din IQ för låg för den typen av abstrakt tänkande?
Citera
2021-01-09, 12:17
Medlem
Inte en dag för sent!
Denna sanitära olägenhet som Trumps tvittrande inneburit för samtliga världens länder i fyra års tid, har nått vägs ände!
Salut!
Citera
2021-01-09, 12:17
Medlem
BosseGs avatar
1984 närmar sig..
Citera
2021-01-09, 12:19
Medlem
pinnpelle88s avatar
Hahaha tänkte just på en sak, är det inte rätt talande för hur verklighetsfrånvänd någon är när de för 24 timmar sedan skrek sig hesa över Diktator Trump och hur han hotar med militären för han är bokstavligen Hitler

Diktator Trump bannad? "Rätt åt han!! mobboffren slog tillbaka! underdogen vann till slut!!"

Hahaha
Citera
2021-01-09, 12:19
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Twitter själva har motiverat det hela på ett tydligt och bra sätt, jag hänvisar till detta eftersom det är Twitter som har tagit beslutet att stänga av Donald Trumps konto:

https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html

Jag delar deras bedömning.
Och jag kan hålla med dig såtillvida att Twitter vidtagit åtgärder som de ansåg nödvändiga. Det får stå för dem.

Det är rätt naturligt att olika metoder kommer till användning i kraftmätningen mellan idéer och världsbilder.
Ta tråden om valfusket, t.ex. Ni var många som gick på som en slägga mot Trump och MAGA-gänget, dag ut och dag in. När ni dominerade så där som ni gjorde kan man se det som att ni vann debatten utan att för den skull sprida era åsikter till oss som inte håller med. Och Twitter m.fl. "vinner" också — åtminstone kortsiktigt — genom att rensa ut misshagliga användare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in