Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
. Han har inte manat någon att begå brott i Capitol Hill.
Tack. Det var allt vi behövde få höra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Ditt inlägg är intressant eftersom det både kan läsas ordagrant och ironiskt. Jag håller med om man läser på det första sättet. Det är inte rimligt att Zuckerberg ska kunna stoppas USAs president. Felet är facebooks makt, zuckerberg bör bli av med sitt facebook.
Jag har inte fantasi nog att läsa mitt inlägg ironiskt. Jag menar, på riktigt, att det är ett problem att en person med ett knapptryck kan tysta 100 miljoner röster. En finnig tonåring i norra Kalifornien kan med ett knapptryck radera ut kommunikationen för hela nationer.
Därför behövs diversifiering.
Därför är det bra att Twitter tystar världens, formellt sett, mäktigaste man. Det skapar den debatt som vi har nu och som har behövts länge nog.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Nej, Zuckerberg följer de regler som är tydliga och som du godkänner när du går med i gratis-plattformen Facebook. När du inte följer dem blir du av med din gratis-plattform.
Det har inte ens med regelverket på den specifika sidan att göra eftersom det fortfarande är någon osynlig IT-tekniker som på ett ögonblick godtyckligt kan stoppa kommunkationen för 100 miljoner människor.
Hela samhället måste sluta förlita sig så på några få tech-jättar.