2021-01-09, 10:30
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Vi talar om folk, inte om "revolutionärer".

Förvisso. Jag gillar yttrandefrihet och Parler, men jag har svårt att köpa att folk inte skulle orka ta sig igenom de minimala hinder som ställts upp för att skaffa plattformen.
Citera
2021-01-09, 10:32
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nighap
När politiker och makthavare uppmuntrade folk att demonstrera efter följderna av Floyd så var det ingen som kollektivt bestraffade alla när en del av dessa började kravalla och förstöra egendom för miljontals kronor.

Varför gör man det nu? Endast en liten del av de tiotusentals människor som var där kunde inte bete sig, och många av dem har nu identifierats som vänsterprofiler.
BLM är naturligtvis samma problem, eller varför inte ett bättre exempel ISIS, idealister och extremister som har en mysig okontrollerad samvaro gratis över nätet där de eggar varann och till slut börjar döda. BLM blir också svagare om man gör twitter svagare. Så två flugor i en smäll. All extremism på jorden förminskas om min minskar plattformarnas makt.
Citera
2021-01-09, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Förvisso. Jag gillar yttrandefrihet och Parler, men jag har svårt att köpa att folk inte skulle orka ta sig igenom de minimala hinder som ställts upp för att skaffa plattformen.
Om man ens vet att parler finns. Om man är tekniskt kunnig nog att ladda ned den från någon annanstans.

Söker jag på parler på google så är google app den översta träffen. En bra bit ned kommer parler.com
Citera
2021-01-09, 10:34
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Du förstår inte frågan?

Du påstod att Trump hade manat 1000-tals att storma parlemantet.

"Du tycker inte det redan är Farliga tider om en enda man kan mana 1000-tals personer till att inta ett lands parlament?

Jag frågade dig exakt vart han har gjort detta. Den frågan är inte svår att förstå.

Men vi vet båda två att det har han inte gjort. Tvärtom twittrade han:

"Please support our Capitol Police and Law Enforcement. They are truly on the side of our Country. Stay peaceful!"

"I am asking for everyone at the U.S. Capitol to remain peaceful. No violence! Remember, WE are the Party of Law & Order – respect the Law and our great men and women in Blue. Thank you!"
Du citerar manipulativt. Han har inte manat någon att begå brott i Capitol Hill. Men det är ändå hans twittrande som gjorde att hans anhängare tog sig dit och gjorde vad de gjorde. Det kan inte finnas något bättre exempel än kvinnan som sköts ihjäl:
https://www.expressen.se/tv/nyheter/ashli-babbitt-sista-inlagg-gud-valsigne-amerika-patrioter/
Citera
2021-01-09, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Så Capitol Hill är inget problem för dig? Då vet jag.

100 miljoner som har gratis konton måste naturligtvis följa plattformens regler. Det är inget konstigt att de stängs av om de inte följer reglerna.
Och eftersom en enda person har fingret på avstäningsknappen för dessa 100 miljoner så behövs diversifiering.
Citera
2021-01-09, 10:35
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Utan Trump ingen stormning
och utan twitter ingen Trump

Om du är emot Trump och hans politiska ideologi så är det farligaste som kan ske att censurera han, då skapar man verkligen spänningar i samhället, och då kommer det endast tillåtas en typ av åsikt på dessa plattformar, där alla tycker exakt samma. Ena halvan av befolkningen är emot den andra halvan.

Givetvis bör inte Twitter och andra tech-bolag som besitter monopol ställning stänga av människor som man anser är kontroversiella, det är inte ett bra för samhällsklimat att bara låta en åsikt komma fram i debatten.

Det är samma som på Flashback, skulle man vilja att man bannade alla som är för Trump, eller vice-versa. Det är väl det som är bra att kunna diskutera med folk som tycker olika.

Sanslöst beslut av Twitter, men man är inte förvånad, sorligt nog.
Citera
Medlem
Strombolizs avatar
Jag har inte sett ett enda konkret citat där Trump uppviglar till våld eller att storma kongreessen. Att det finns knäppskallar som tolkar det som sägs på sitt egna sätt kan vi ju inte skylla Trump för. Borde Paul McCartney hållas ansvarig för Mansonmorden bara för att han skrev "Helter Skelter" som Charles hämtade inspiration ifrån?
Citera
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Och eftersom en enda person har fingret på avstäningsknappen för dessa 100 miljoner så behövs diversifiering.
Ditt inlägg är intressant eftersom det både kan läsas ordagrant och ironiskt. Jag håller med om man läser på det första sättet. Det är inte rimligt att Zuckerberg ska kunna stoppas USAs president. Felet är facebooks makt, zuckerberg bör bli av med sitt facebook.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2021-01-09 kl. 10:37.
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Icke-folkligt valda privatpersoner kan alltså tysta yttrandefriheten för världens mäktigaste man..

Spännande tider
Citera
Medlem
BushwickBills avatar
Vi är ju mitt i ett inbördeskrig som är på väg att gå från kallt till varmt, självklart kommer den sidan som kontrollerar infrastrukturen att sabotera för den andra. Såklart är det bara kommunister som tycker det är ok.
Citera
2021-01-09, 10:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Nej, Zuckerberg följer de regler som är tydliga och som du godkänner när du går med i gratis-plattformen Facebook. När du inte följer dem blir du av med din gratis-plattform.
Citera
2021-01-09, 10:38
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du är bara larvig. Eller naiv. Det är inte telefonen. Det är att han når 100 miljoner personer med ett klick som är problemet.

Med ditt tänkande hade Hitler får ha sitt twitter-konto i fred. Att vilja döda judar är bara en åsikt bland många.
Jag fattar. Du ogillar demokrati. De tankar och idéer med potential för mest spridning ska inte nödvändigtvis få vinna. Jag kan förstå det, kan själv gå i sådana tankar ibland. Problemet är att det finns ingen "god kraft" bakom skynket som kan ordna allting åt oss och se till att allt blir bra. Det finns bara olika intressen som kan ha olika starka incitament att tysta varandra. Frågan blir då: ska vi låta dem göra det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in