2021-01-09, 11:03
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tillhör inte PK-vänstern, utan är fullt normal.

Jag tycker inte att den som ingår i en regering ska få använda sociala medier överhuvudtaget. Oavsett politisk åskådning.
Det kan vara en sund teori. Men nu har vi en verklighet där en viss falang av åsikter framhävs av MSM och mer och mer av Big Tech, medans andra åsiktsgrupper tystas ner.
Att man har den makten tyder på att man är i ledarroll.. Det finns alltså krafter som styr långt bortom presidentämbetet.. Min uppfattning har alltid varit att de står över och inom de båda partierna i USA... ungefär som det där Halloween-special avsnittet av The Simpsons när båda parter egentligt är body snacthing allens (genialt).... Kanske Trump kom och ruskade om i spindelnätet. Nu vill man såklart få bort honom. Att lönnmörda vore för uppenbart..

Detta är antagligen en övergångsperiod när uppblåsta och profillösa internet-tjänster som Twitter och FB inte hunnit blivit assimilerade med yttrandefrihet.. Det borde vara 100% fritt med andra ord, för alla. Lika fritt att utrycka sig på som torget i stan är. Om man inte gillar någons inlägg kan man av-följa den som om man avlägsnar sig från en dåre som hojtar trams på torget. Att plocka väck någon som 90 miljoner lyssnar på är en ren och välriktad attack mot åsikter som strider mot sin egna.. inte så mycket mer. Och ja, det är absolut en början på en fascistkultur.
Citera
2021-01-09, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
. Han har inte manat någon att begå brott i Capitol Hill.
Tack. Det var allt vi behövde få höra.

Citat:
Ditt inlägg är intressant eftersom det både kan läsas ordagrant och ironiskt. Jag håller med om man läser på det första sättet. Det är inte rimligt att Zuckerberg ska kunna stoppas USAs president. Felet är facebooks makt, zuckerberg bör bli av med sitt facebook.
Jag har inte fantasi nog att läsa mitt inlägg ironiskt. Jag menar, på riktigt, att det är ett problem att en person med ett knapptryck kan tysta 100 miljoner röster. En finnig tonåring i norra Kalifornien kan med ett knapptryck radera ut kommunikationen för hela nationer.

Därför behövs diversifiering.

Därför är det bra att Twitter tystar världens, formellt sett, mäktigaste man. Det skapar den debatt som vi har nu och som har behövts länge nog.

Citat:
Nej, Zuckerberg följer de regler som är tydliga och som du godkänner när du går med i gratis-plattformen Facebook. När du inte följer dem blir du av med din gratis-plattform.
Det har inte ens med regelverket på den specifika sidan att göra eftersom det fortfarande är någon osynlig IT-tekniker som på ett ögonblick godtyckligt kan stoppa kommunkationen för 100 miljoner människor.

Hela samhället måste sluta förlita sig så på några få tech-jättar.
Citera
2021-01-09, 11:05
Medlem
https://www.rt.com/usa/511989-trump-twitter-ban-concerns/

USA är som Orwell-land.
Citera
2021-01-09, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Och man är totalt efterbliven om man inte förstår varför och syfte med det.

Jag ber dig att vara uppmärksam på nu under Bidens period. Om hur media kommer skriva om honom, särskilt när han börjar röja i mellanöstern. För var så säker, det kommer att hända

Ja, det finns ju vissa individer som tjänar mycket pengar på kriget som vill att detta ska dra igång igen. Lättkontrollerade politiker som Obama och Biden som gärna skickar amerikaner i döden och vänstern och media hejar på med go Biden.
Citera
2021-01-09, 11:09
Medlem
vitapumpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Egentligen undrar man varför denna trå ligger i Censur och Yttrandefrihet?

Kanske vore bättre i Aktuella brott och Kriminalfall, eller ingenstans? Det är en användare på Twitter som har stängts av efter att ha brutit mot företagets regler upprepade gånger och fått upprepade varningar. Man godkänner reglerna när man skapar kontot. Så det som förvånar mig mest är varför han inte stängts av tidigare?

Vita Husets officiella konto finns kvar och kan användas av Donald Trump så länge som han håller sig till reglerna.

Ja och detta har han använt sej av,men hans inlägg blev raderat.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/weRmm1/donald-trump-stoppas-permanent-fran-twitter-risk-for-mer-vald
Citera
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gronladan
Jag ska absolut göra det. Ska komma ihåg ditt inlägg med, skriver upp på en lista jag har.
Bra. Jag har stött Trump hela tiden sen innan han blev vald av två enkla anledningar:
- Han vill inte starta nya krig
- Han styrs inte av någon annans intressen

Jag har hellre en galen fristående person på posten än en maffiaorganisation.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Jag tillhör inte PK-vänstern, utan är fullt normal.

Jag tycker inte att den som ingår i en regering ska få använda sociala medier överhuvudtaget. Oavsett politisk åskådning.

Jag tycker tvärtom. Alla i regeringen ska vara ute i sociala medier och försvara sina ställningstaganden och sin politik och inte gömma sig bakom tjänstemän. Det borde vara obligatoriskt. Sociala medier är torget idag. Förbjud istället valstugor och miljöförstörande affischer. Och dörrknackande om det ska förbjudas något.

Det har varit ovärderligt att följa Trump på twitter oavsett om man är anhängare eller motståndare. Där har man kunnat se i realtid vad som ligger honom närmast om hjärtat. Medierna förvrider, utelämnar, för sina egna agendor så mycket hamnar i mörker. Färre överraskningar om man kan följa politiker på nätet.

Förmynderi som de sociala medierna har ägnat sig åt har jag inte mycket för. Man säger att folk kan inte sovra. Stämmer men de kan inte heller sovra i traditionella medier och se bakom det färdigttuggade som de matas med.
Citera
2021-01-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stromboliz
Jag har inte sett ett enda konkret citat där Trump uppviglar till våld eller att storma kongreessen. Att det finns knäppskallar som tolkar det som sägs på sitt egna sätt kan vi ju inte skylla Trump för. Borde Paul McCartney hållas ansvarig för Mansonmorden bara för att han skrev "Helter Skelter" som Charles hämtade inspiration ifrån?
Detta gäller inte bara DT, vilket en del betalda troll ständigt framhärdar.
Naturligtvis vet nu alla ledare i den industrialiserade världen vilka det är som egentligen bestämmer, om det nu mot förmodan rådde några tvivel innan.
Citera
2021-01-09, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantherTypeG
Precis. Utan Twitter hade han varit chanslös ? Har du någonsin funderat i din lilla hjärna varför???
För att media inte accepterar honom sen dag 1. Han är har fel åsikter.

Precis som här för har man fel åsikter
blir man också överfallen av mobben
eller kanske till och med bannad
Citera
2021-01-09, 11:19
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Precis som här för har man fel åsikter
blir man också överfallen av mobben
eller kanske till och med bannad

Men sluta gråt .... sköter man sig och inte skriver skit så blir man inte avstängd, så är det.
Uppmana till våld och oordning ==> blir avstängd. Svårare än så är det inte.
Citera
2021-01-09, 11:21
Medlem
Gentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Förlorare? Snarare vinnare. Han har åstadkommit betydligt mer än vad många andra tidigare presidenter mäktat med. Ditt inlägg är så fyllt med bitterhet och hat. Här har du en hel del fakta att tugga i dig.

Trump Administration Accomplishments

Almost 4 million jobs created since election.

More Americans are now employed than ever
recorded before in our history.

We have created more than 400,000 manufacturing jobs since my election.

Manufacturing jobs growing at the fastest rate in more than THREE DECADES.

Economic growth last quarter hit 4.2 percent.

New unemployment claims recently hit a 49-year low.

Median household income has hit highest level ever recorded.

African-American unemployment has recently achieved the lowest rate ever recorded.

Hispanic-American unemployment is at the lowest rate ever recorded.

Asian-American unemployment recently achieved the lowest rate ever recorded.

Women’s unemployment recently reached the lowest rate in 65 years.

Youth unemployment has recently hit the lowest rate in nearly half a century.

Lowest unemployment rate ever recorded for Americans without a high school diploma.

Under my Administration, veterans’ unemployment recently reached its lowest rate in nearly 20 years.

Almost 3.9 million Americans have been lifted off food stamps since the election.

The Pledge to America’s Workers has resulted in employers committing to train more than 4 million Americans. We are committed to VOCATIONAL education.

95 percent of U.S. manufacturers are optimistic about the future—the highest ever.

Retail sales surged last month, up another 6 percent over last year.

Signed the biggest package of tax cuts and reforms in history. After tax cuts, over $300 billion poured back in to the U.S. in the first quarter alone.

As a result of our tax bill, small businesses will have the lowest top marginal tax rate in more than 80 years.

Helped win U.S. bid for the 2028 Summer Olympics in Los Angeles.

Helped win U.S.-Mexico-Canada’s united bid for 2026 World Cup.
O
pened ANWR and approved Keystone XL and Dakota Access Pipelines.

Record number of regulations eliminated.

Enacted regulatory relief for community banks and credit unions.

Obamacare individual mandate penalty GONE.

My Administration is providing more affordable healthcare options for Americans through association health plans and short-term duration plans.

Last month, the FDA approved more affordable generic drugs than ever before in history. And thanks to our efforts, many drug companies are freezing or reversing planned price increases.

We reformed the Medicare program to stop hospitals from overcharging low-income seniors on their drugs—saving seniors hundreds of millions of dollars this year alone.

Signed Right-To-Try legislation.

Secured $6 billion in NEW funding to fight the opioid epidemic.

We have reduced high-dose opioid prescriptions by 16 percent during my first year in office.

Signed VA Choice Act and VA Accountability Act, expanded VA telehealth services, walk-in-clinics, and same-day urgent primary and mental health care.

Increased our coal exports by 60 percent; U.S. oil production recently reached all-time high.
United States is a net natural gas exporter for the first time since 1957.

Withdrew the United States from the job-killing Paris Climate Accord.

Cancelled the illegal, anti-coal, so-called Clean Power Plan.

Secured record $700 billion in military funding; $716 billion next year.

NATO allies are spending $69 billion more on defense since 2016.

Process has begun to make the Space Force the 6th branch of the Armed Forces.

Confirmed more circuit court judges than any other new administration.
Confirmed Supreme Court Justice Neil Gorsuch and nominated Judge Brett Kavanaugh.

Withdrew from the horrible, one-sided Iran Deal.

Moved U.S. Embassy to Jerusalem.

Protecting Americans from terrorists with the Travel Ban, upheld by Supreme Court.
Issued Executive Order to keep open Guantanamo Bay.

Concluded a historic U.S.-Mexico Trade Deal to replace NAFTA. And negotiations with Canada are underway as we speak.

Reached a breakthrough agreement with the E.U. to increase U.S. exports.
Imposed tariffs on foreign steel and aluminum to protect our national security.
Imposed tariffs on China in response to China’s forced technology transfer, intellectual property theft, and their chronically abusive trade practices.

Net exports are on track to increase by $59 billion this year.

Improved vetting and screening for refugees, and switched focus to overseas resettlement.

We have begun BUILDING THE WALL. Republicans want STRONG BORDERS and NO CRIME. Democrats want OPEN BORDERS which equals MASSIVE CRIME.
WhiteHouse.gov

https://www.whitehouse.gov/trump-administration-accomplishments/

Varför förser du honom med fakta när han bara talar direkt från sin agendahytt? Han vill inte veta av vad som är positivt.

Det är lite som den här mobben som går ut nu och skriker att Trump uppmanat till våld. Har inte Åkesson uttryckt att vi ska ta tillbaka landet? Menar han på att vi ska storma Rosenbad och mörda folk då? Folk vill ju ha en kaosstämning, och MSM trycker på. Det är skrämmande hur alla får apar efter. Det är skrämmande att man blir en foliehatt för att man inte hänger på hatfloderna.
Citera
2021-01-09, 11:22
Medlem
pinnpelle88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carma
Tycker du att man saknade yttrandefrihet före 90 talet innan internet fanns? Yttrandefrihet betyder att du få säga vad du tycker utan att bli straffade, inte att du har rätt att tvinga någon annan(twitter) att sprida dina åsikter!

Vad sa Trump (eller någon av de andra tusentals bannade de senaste 24 timmarna) något brottsligt? Uppamande han till brott? Bröt han mot någon av de nya "hatbrotts" lagarna?

Vad för brott bröt Trump (eller någon av de andra tusentals användarna) mot?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in