2021-01-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha det tror jag lite vad jag vill om att han gjorde då hans svärson är jude.

Trump är den amerikanske president som gjort mest för Israel. Inget jag finner positivt men det är fakta.

Trumps dotter har även konverterat till judendomen.
Citera
2021-01-09, 09:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
och vad tror du drabbade oss mest - att obama krigade i libyen / syrien eller att trump rörde upp snöflingornas känslor på hemmaplan?
Trump bombade vidare i ökad takt i muslimska världen. Missat det?
Citera
2021-01-09, 09:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Trump är den amerikanske president som gjort mest för Israel. Inget jag finner positivt men det är fakta.

Trumps dotter har även konverterat till judendomen.

Ja därav mina starka tvivel till att han skulle skrivit ut det om Hitler hade rätt och kolla på Greatest story never told
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
och vad tror du drabbade oss mest - att obama krigade i libyen / syrien eller att trump rörde upp snöflingornas känslor på hemmaplan?

jag skiter väl för helvete i amerikansk inrikespolitik. deras abortlagar och vapenpolitik drabbar inte mig.

Men hans handelsembargon på europeiska varor gjorde ju att sverige fick svårare att exportera till USA och har alltså lett till sämre förutsättningar för nya svenska jobb, men det är ju också helt ointressant, eller hur?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Trump bombade vidare i ökad takt i muslimska världen. Missat det?

Japp, han slog ut IS ledare. Den bomben satt bra!
Citera
2021-01-09, 09:50
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
https://youtu.be/lhjRXO72v1s

Lite bilder från kravallen (eller vad det nu ska kallas) samt en provsmak av hur MSNBCs retorik låter. Ser ganska vilt ut. Killen med buntbanden är läskig såklart, Mike Pence skulle sträckas enligt vissa.

Vi kan ju utgå från att mängden filmat material från detta är enorm.

Fler döda amerikaner än i Benghazi-attacken. Ganska snarlik överlag faktiskt.
Citera
2021-01-09, 09:51
Medlem
Tydligen börjar marken att brännas under fötterna på Trump
för han överväger att benåda sig själv i ett förebyggande syfte.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-01-07/trump-prepares-pardon-list-for-aides-and-kin-and-maybe-himself
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av droopey
Men hans handelsembargon på europeiska varor gjorde ju att sverige fick svårare att exportera till USA och har alltså lett till sämre förutsättningar för nya svenska jobb, men det är ju också helt ointressant, eller hur?

Ja och med Obama så fick vi handelsförbud med Ryssland eftersom USA la en handelsblokad...
Citera
Medlem
pinnpelle88s avatar
Nationalistreview rapporterar att Trump administrationens e-mail service har stängt av dem också;

"Continuing this unprecedented day of internet purges and censorship, Nationalist Review can inform our readers that the mail server used by the president’s campaign team has been suspended. Campaign Monitor, the service in question, confirmed to the Financial Times’ Dave Lee that they have suspended access to Trump’s ability to send out emails to his millions of subscribers.

The move effectively cuts off communication between his team and his core supporters. What is not clear however, is what other services have banned his team. The Trump campaign sends out a massive amount of emails—33 in January so far. But, it has been 48 hours since the campaign has reached out to its supporters via email, prompting most journalists to speculate that other providers have shut off access as well.

Trump and his team have been blocked from Twitter on all accounts that they operate. His campaign team has been banned. Following a move to Parler, major app distributors like Apple and Google pulled the social media site from the web. Tens of thousands of Trump supporters have been banned from Twitter in the past 48 hours."

https://www.nationalistreview.net/2021/01/09/wire-alert-trump-campaign-no-longer-able-to-send-out-emails-after-mail-service-suspends-access/

"Gillar du det inte??? Skapa ett eget internet då!"
Citera
2021-01-09, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Ja och med Obama så fick vi handelsförbud med Ryssland eftersom USA la en handelsblokad...

Och varför gjorde han det? Kan det ha varit för att Ryssland annekterade Krim? Jag tycker överhuvudtaget att vi bör ha så lite att göra med auktoritära regimer vi kan. Eller du kanske gillar Ryssland och Kina?
Citera
2021-01-09, 09:59
Medlem
Yaskos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Nationalistreview rapporterar att Trump administrationens e-mail service har stängt av dem också;

"Continuing this unprecedented day of internet purges and censorship, Nationalist Review can inform our readers that the mail server used by the president’s campaign team has been suspended. Campaign Monitor, the service in question, confirmed to the Financial Times’ Dave Lee that they have suspended access to Trump’s ability to send out emails to his millions of subscribers.

The move effectively cuts off communication between his team and his core supporters. What is not clear however, is what other services have banned his team. The Trump campaign sends out a massive amount of emails—33 in January so far. But, it has been 48 hours since the campaign has reached out to its supporters via email, prompting most journalists to speculate that other providers have shut off access as well.

Trump and his team have been blocked from Twitter on all accounts that they operate. His campaign team has been banned. Following a move to Parler, major app distributors like Apple and Google pulled the social media site from the web. Tens of thousands of Trump supporters have been banned from Twitter in the past 48 hours."

https://www.nationalistreview.net/2021/01/09/wire-alert-trump-campaign-no-longer-able-to-send-out-emails-after-mail-service-suspends-access/

"Gillar du det inte??? Skapa ett eget internet då!"

Sen kommer de att fängsla Trump också. Fyfan, vilken diktatur, de kväver alla med olika åsikter långsamt till döds... Blir inte förvånad om Swe gör sitt move nu och försöker att få flashback stängt ner, verkar vara rätt tid att censurera i USA...
Citera
2021-01-09, 10:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Och på ren svenska..?

Jag såg hans tal live och jag uppfattade det som han försökte vara rolig. Man är hyperfixerad vid ordvalet "trial by combat" och glömmer sammanhanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in