2021-01-09, 09:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Absolut att det är en svår balansgång nu hur hela situationen ska hanteras för att inte göra situationen ännu värre, det har du rätt i.

Något vi verkar ha samsyn om iafall.
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-09 kl. 09:32.
Citera
2021-01-09, 09:30
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Men när det gäller skydda sig själva har man inte hört något om Defund the police runt senaten från demokraterna?

Ska Defund the police bara gälla vanligt folk medan de korrupta politikerna i senaten skall skyddas av polisen?

Demokraterna är enorma hycklare.

Tyvärr så gäller det 99,9% av all politikerna... finns något fåtal som går in i politiken för de verkligen tror det de andra för att sko sig själv.
Citera
2021-01-09, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Hur som haver verkar inte hans egna befolkning ha glömt honom, bara fulmedia :

The Rasmussen poll, one of the most accurate polls of the 2020 election, finds President Trump’s approval is actually rising after Wednesday‘s protests.

As Democrats move to impeachment and some establishment Republicans call for the 25th Amendment to remove Trump, the poll finds 48% approve of the President’s job performance.

A source close to the polling firm tells Newsmax that the rolling survey saw Trump’s approval soar to 51% on Thursday night.

https://www.newsmax.com/us/rasmussen/2021/01/08/id/1004872/

Det förvånar mig inte. Demokraterna, Big Tech och medierna har försökt krossa honom totalt med smutsiga kampanjer och olika fulmetoder ända från början av hans tid som president fram tills nu. Dessa ständiga hatiska attacker från Trumps motståndare har eldat på hatet och splittringen i USA precis så som Kina och Ryssland vill ha det. Men folket gillar inte såna där mobbningsmetoder som syftar till att enbart krossa en enskild person med varje medel som står till buds. Detta kommer få amerikaner att känna mer sympatier för den demokratiskt valde Trump och Republikanerna. Demokraterna, Big Tech, och de vänsterliberala medierna har visat sina rätta ansikten. Folk vet nu vad de är kapabla till, hur långt de är beredda att gå för att nå sina mål.
Senast redigerad av Pazzamo 2021-01-09 kl. 09:42.
Citera
2021-01-09, 09:38
Medlem
pinnpelle88s avatar
Donald J. Trump postade från det officiella @POTUS Twitter kontoti inatt men blev inom någon minut censurerad igen. Ett officiellt US Government konto, han skrev i princip;

"Twitter har gått längre och längre i sin censur och har i en koordinerat attack med Demokrater och extremvänstern tagit bort mitt konto från platformen, även om Twitter är ett privat konto hade de inte varit kvar länge om "Section 230" inte fanns, vi arbetar med flera andra sidor just nu om en förflyttning av "mitt officiella" konto dit, vi 75.000.000 Patrioter kommer inte tystas.."

Det ryktas även om att han i ett senare inlägg skrev;

"Hitler was right, watch the greateststorynevertold.tv" men det är obekräftade uppgifter just nu!
Citera
2021-01-09, 09:39
Medlem
Strombolizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Japp, och det är just detta som gjorde att han inte blev omvald. Hade valet bara handlat om hans politik så hade han vunnit valet med en landslide. Vad Trump och andra supportrar inte förstår är att det räcker inte att ha rätt och bäst politik, det handlar lika mycket om hur man förmedlar den och beter sig.

Han har offentligt gjort ner före detta anställda och kallat dom för nedsättande namn. Betett sig som en klassisk mobbare. Nobody likes a bully.

Att idiotförklara folk till höger och vänster, skylla alla fel på andra, ta åt sig för allt och aldrig vara the bigger man. Sånt beteende avskräcker väljare. Det är inte sympatiskt. Då spelar det ingen roll hur bra politik man har.

Men är "den andra sidan" verkligen bättre? Vann demokraterna, Biden och etablissemanget för att dom tog den smala vägen och behandlade Trump och hans väljare på ett bättre sätt? Det har ju varit en mobbningskampanj mot Trump utan like i historien. Understött av alla dom stora spelarna. Från dag ett. Storföretag, MSM, Big Tech och en majoritet av amerikanska politiker, inom bägge partier.
Citera
2021-01-09, 09:40
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Roande det här att SD anhängare (eller liknande falanger) hela tiden gnäller på vänstern. Vad f-n är det här för provocerande logik egentligen "Är du inte med oss så är du vänster!", skrattretande. Nej, jag är ingen halvrasistisk fördomsfull högerextremistisk idiot men det betyder inte att jag inte är vänster.

Jag kan lova dig en sak, jag är ingen SD anhängare men är sannerligen inte vänster och det finns gott om folk som mig.

Är dessutom en större patriot än en överväldigande majoritet av alla extremister.

Blir så exceptionellt störd på när SD eller när tex Trump och hans falang kallar sig för patrioter, fy f-n rent ut sagt, det får mig att vilja spy.

Förklara då vad patriot är för dig?

Eftersom du påstår dig vara en större patriot än folk som vill att Sverige ska förbli svenskt... är patriotism för dig att vara socialbyrå åt hela världen samtidigt som våra äldre dör som flugor på ålderdomshem?
Citera
2021-01-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Förklara då vad patriot är för dig?

Eftersom du påstår dig vara en större patriot än folk som vill att Sverige ska förbli svenskt... är patriotism för dig att vara socialbyrå åt hela världen samtidigt som våra äldre dör som flugor på ålderdomshem?

En annan dag, jag har varken sig tid, lust eller kraft att ge mig in en diskussion om patriotism i dag, det blir för mycket OT i en tråd som denna.

Sorry, men ja, det stör mig oerhört att högerextrema försöker kapa det uttrycket (patriotism) samt vår vackra svenska flagga och göra det till sitt.
Citera
2021-01-09, 09:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Donald J. Trump postade från det officiella @POTUS Twitter kontoti inatt men blev inom någon minut censurerad igen. Ett officiellt US Government konto, han skrev i princip;

"Twitter har gått längre och längre i sin censur och har i en koordinerat attack med Demokrater och extremvänstern tagit bort mitt konto från platformen, även om Twitter är ett privat konto hade de inte varit kvar länge om "Section 230" inte fanns, vi arbetar med flera andra sidor just nu om en förflyttning av "mitt officiella" konto dit, vi 75.000.000 Patrioter kommer inte tystas.."

Det ryktas även om att han i ett senare inlägg skrev;

"Hitler was right, watch the greateststorynevertold.tv" men det är obekräftade uppgifter just nu!

Haha det tror jag lite vad jag vill om att han gjorde då hans svärson är jude.
Citera
2021-01-09, 09:43
Medlem
jugbandbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Det stämmer att Trump inte startat något krig. Men han är väldigt nära att ha skapat ett inbördeskrig i sitt eget land!!!! ”Making America great again”. Han är en komplett dåre.

och vad tror du drabbade oss mest - att obama krigade i libyen / syrien eller att trump rörde upp snöflingornas känslor på hemmaplan?

jag skiter väl för helvete i amerikansk inrikespolitik. deras abortlagar och vapenpolitik drabbar inte mig.
Citera
2021-01-09, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Game Of Thrones...

Och på ren svenska..? Det där kunde jag själv googlat fram och gjorde, inte mycket man förstår där.
Citera
2021-01-09, 09:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
En annan dag, jag har varken sig tid, lust eller kraft att ge mig in en diskussion om patriotism i dag, det blir för mycket OT i en tråd som denna.

Sorry, men ja, det stör mig oerhört att högerextrema försöker kapa det uttrycket (patriotism) samt vår vackra svenska flagga och göra det till sitt.

Fair enough... vi har inte samma åsikter om allt men några saker tycks vi iafall ha någorlunda samsyn om.
Citera
2021-01-09, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konden
Är ni allvarliga?

För att hans stängts av på sociala medier, pga sina idiotiska uttalanden som skapar kaos i landet, så ser ni det som en statskupp?

Ta av er foliehattarna....

Ta av den , skrynkla ihop den och kör ner den i halsen på dig.

Hur kan man vara så vänsterbliven att man inte förstår att det här eskalerade med valfusket som skedde i valet i november? Det är ju där den riktiga statskuppen skedde och det är därför folket har fått nog. Vaddå, tror du att människor är robotar som styrs av tweets?! Han speglar människors åsikter. Du knektar som en äkta NPC, hur känns det att vara systemets lilla slav? Att bli mentalt våldtagen varje dag .. jasså, du gillar det. Tack, men då vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in