2021-01-09, 08:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Trump har inte startat några krig utan delvis avslutat de krig som Bush, Obama och Clinton startade.

Vilket krig har Trump startat? Han drog hem trupperna från Afghanistan.

Biden har en hjärna men den är sjuk, han är dement. Ibland vet han inte sitt eget namn eller var han är. Finns massor av videos där han står och yrar.

duckduckgo.com - Joe Biden senile

Däremot springer Trump Israels ärenden och begick en regelrätt krigshandling mot Iran när han beordrade mordet på Solomein eller hur man stavar det...

Det är tyvärr som att välja mellan pest eller kolera i det amerikanska valen.
Citera
2021-01-09, 08:58
Medlem
Citat:
Trump har inte startat några krig utan delvis avslutat de krig som Bush, Obama och Clinton startade.

Biden har en hjärna men den är sjuk, han är dement. Ibland vet han inte sitt eget namn eller var han är. Finns massor av videos där han står och yrar.

Från början var jag totalt övertygad om (nästan 100%) på att Trump skulle vinna nu när Biden utsågs till demokraternas kandidat. Det hela är lite av ett underverk (vilket jag är oerhört glad för).

Visar dock ändå på hur försvagad Trump blivit, om man kunde vinna ett val med en halvt döende Biden som kandidat.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-09 kl. 09:01.
Citera
2021-01-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Allting är skrämmande och sorgligt, jag håller med. Men samtidigt en läxa inför framtiden och vi får vara glada för att det gick förhållandevis bra även vi ännu inte sett alla efterdyningar.

Vi får hoppas att världen snart går in i en bättre konjunktur, det är oerhört vanligt att arga missnöjespartier går framåt när det är svåra ekonomiska tider.

Viktigt också att vi inte glömmer bort att SD trots allt ligger ganska nära Trump i åsikter samt politik men jag hoppas att åtminstone en hel del av deras anhängare nu ser vad det är de röstar på.

Jämföra Donald Trump med Jimmie Åkesson? Årets sämsta. Trump ber vänstermedia dra åt skogen medan Åkesson låter vänstermedia driva med honom.
Citera
2021-01-09, 09:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
De bra saker Trump gjort har konsekvent tystats ner av lögnpressen i Sverige som SVT, Expressen, Aftonlögnen med flera.

Många har under Trump fått det bättre ekonomiskt och jobben flyttade hem till USA igen.

Han bannade muslimska terrorister från komma in.

Byggde en mur mot det superkriminella Mexico som översköljer USA med knark och kriminella.

Drog hem trupper tillbaka till USA och startade inga krig.

Hur som haver verkar inte hans egna befolkning ha glömt honom, bara fulmedia :

The Rasmussen poll, one of the most accurate polls of the 2020 election, finds President Trump’s approval is actually rising after Wednesday‘s protests.

As Democrats move to impeachment and some establishment Republicans call for the 25th Amendment to remove Trump, the poll finds 48% approve of the President’s job performance.

A source close to the polling firm tells Newsmax that the rolling survey saw Trump’s approval soar to 51% on Thursday night.

https://www.newsmax.com/us/rasmussen/2021/01/08/id/1004872/
Senast redigerad av Snapcount 2021-01-09 kl. 09:04.
Citera
2021-01-09, 09:00
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strugatski
Nåja, utan big tech och deras sociala medier hade Trump knappast vunnit 2016. Kanske inte så strategiskt att göra sig totalt beroende av något och sen peka ut detta som fienden? Ännu mindre strategiskt att göra det samtidigt som Trump gjort i princip all konventionell media tillvaron fiende.

Samtidigt borde big tech förhindrat detta för flera år sedan.

Finns det någon tidigare president i USA som inte förstått att det ingår i ämbetet att samla nationen och dess folk?

Trump har inte bara splittrat, han har dessutom vänt ryggen till fler och fler under sin tid som president.
Några som han vänt ryggen till, ungefär i den här ordningen.
– Dom sin inte röstade på honom i valet 2016.
– Media, för att dom inte okritiskt hyllar honom.
– Dom som inte till 100% håller med honom.
– Dom som ansvarade för rösträkningen 2020, där han förlorade, inklusive republikaner.
– Republikaner som inte ställer upp på hans lögner och konspirationsteorier.
– Vicepresident Pence när han vägrar att begå brott mot konstitutionen.

Dom skador som han orsakat nationen och det republikanska partiet saknar, utgående från vad jag känner till, motsvarighet.

Senast redigerad av lasternassumma 2021-01-09 kl. 09:51.
Citera
2021-01-09, 09:05
Medlem
Är egentligen inte det som hände så typisk då en svag ledare omger sig med sliskiga jasägare och till slut tror han är oövervinnlig och osårbar.
Fallet för Trump blev/blir hårt och då också tydligen en federal officer dödades i upploppet så ligger def Trump riktigt pyrt till.
Och läser man mellan raderna så verkar det som demokraterna faktiskt har med sig republikanerna om än inte fullt ut då det ju vore att skada GOP helt på egen hand. Politik är alltid politik.

Men nu jagar man förövarna och verkar ha fått ovanligt kraftfullt material att använda sig av i den jakten. Gissar att många fredslösa "revolutionärer" sitter nog under någon sten och darrar just nu.
Och ironiskt i sammanhanget , ja om det ordet nu skall användas i en händelse som väl inte drabbat USA på över 200 år är ju att
Citat:
While facial recognition technology often struggles to reliably identify people with dark skin, the large majority of the Trump supporters who entered the Capitol on Wednesday appeared to be White.

Undra hur många av dess tokar som tänkte på att stänga av mobilerna eller lämna dom utanför innan stormningen? Om inte så är dom tydligen lika lättfångade som ett med ekolod upptäckt fiskstim.
Citera
2021-01-09, 09:06
Medlem
Citat:

Det stämmer att Trump inte startat något krig. Men han är väldigt nära att ha skapat ett inbördeskrig i sitt eget land!!!! ”Making America great again”. Han är en komplett dåre.
Citera
2021-01-09, 09:07
Medlem
Eastmancolors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Allting är skrämmande och sorgligt, jag håller med. Men samtidigt en läxa inför framtiden och vi får vara glada för att det gick förhållandevis bra även vi ännu inte sett alla efterdyningar.

Vi får hoppas att världen snart går in i en bättre konjunktur, det är oerhört vanligt att arga missnöjespartier går framåt när det är svåra ekonomiska tider.

Viktigt också att vi inte glömmer bort att SD trots allt ligger ganska nära Trump i åsikter samt politik men jag hoppas att åtminstone en hel del av deras anhängare nu ser vad det är de röstar på.

Jag vill mena det.

När Trump vann var jag själv ganska oinsatt i amerikansk samtidspolitik och roade mig med att uttrycka en viss förtjusning i att amerikanerna fallit för en sorts Berlusconityp. Trump var då trots allt ett oskrivet blad som president ehuru hans kampanj för all del avslöjade rätt mycket fast den följde jag alltså ej.

Intressant nog var SD:s företrädare angelägna om att inte uttala stöd för Trump för fyra år sedan men nu när stollefaktorn visat sig vara total och nu när han gång på gång skapat kaos kring sin person har SD ändrat sig och blivit positiva. Det märker vi ju väldigt tydligt i trådar som denna; hans beundrare här har köpt hela det konspiratoriska resonemanget hook, line and sinker och en kvalificerad gissning är att hans svenska fan base i huvudsak är SD-sympatisörer. Det är som om man debatterar direkt med pöbeln som invaderade Capitolium.

Det gäller att ha noll koll.
Citera
2021-01-09, 09:08
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuffWett
Det stämmer att Trump inte startat något krig. Men han är väldigt nära att ha skapat ett inbördeskrig i sitt eget land!!!! ”Making America great again”. Han är en komplett dåre.

Demokraterna och Big Tech gör ju själva allt för att elda på ett inbördeskrig så.
Citera
2021-01-09, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Är egentligen inte det som hände så typisk då en svag ledare omger sig med sliskiga jasägare och till slut tror han är oövervinnlig och osårbar.
Fallet för Trump blev/blir hårt och då också tydligen en federal officer dödades i upploppet så ligger def Trump riktigt pyrt till.
Och läser man mellan raderna så verkar det som demokraterna faktiskt har med sig republikanerna om än inte fullt ut då det ju vore att skada GOP helt på egen hand. Politik är alltid politik.

Men nu jagar man förövarna och verkar ha fått ovanligt kraftfullt material att använda sig av i den jakten. Gissar att många fredslösa "revolutionärer" sitter nog under någon sten och darrar just nu.
Och ironiskt i sammanhanget , ja om det ordet nu skall användas i en händelse som väl inte drabbat USA på över 200 år är ju att

Undra hur många av dess tokar som tänkte på att stänga av mobilerna eller lämna dom utanför innan stormningen? Om inte så är dom tydligen lika lättfångade som ett med ekolod upptäckt fiskstim.

Tror dock inte de är särskilt bekymrade över att nu fångas in och förhöras. Nu har deras meningslösa liv fått en liten mening och de känner sig som revolutionärer och martyrer, de kommer r*nka till det här minnet under resten av deras meningslösa liv.

Möjligen kan de som är familjefäder och har en familj att försörja känna lite ågren men inte särskilt många av de övriga tomtarna tror jag. Det här läggs väl på deras CV som extremist, ungefär som när en Hells Angels medlem får ett plus i det interna protokollet efter ett genomfört mord.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-09 kl. 09:14.
Citera
2021-01-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Frågan är om det redan hänt. Dvs. har inbördeskriget startat.
Har redan 10 000 tals amerikanare börjat packa ryggsäcken
och laddat vapnena. Sitter för fullt och ställer in sig på att döda.

Vänstern gjorde ett galet misstag när de försökte få Fox News nedstängt.

Detta lär redan hava börjat splittra försvarsmakten.

Absolut livsfarlig situation.

Minsta gnista......

Nja jag tror inte att det kommer gå så långt som ett "riktigt" inbördeskrig. Krig bakom kulisserna kanske, som nu när man inför mera censur.
Citera
2021-01-09, 09:14
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Nja jag tror inte att det kommer gå så långt som ett "riktigt" inbördeskrig. Krig bakom kulisserna kanske, som nu när man inför mera censur.

Inte ännu men ska de börja ge sig efter Trumpen nu med påhitt och försöka fängsla honom så tror jag det är droppen som kommer få bägaren att rinna över för många miljoner amerikaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in