Citat:
Ursprungligen postat av
smultronkungen2
https://tv.gab.com/channel/donithedon/view/the-extended-version-of-the-capitol-5ff8ad14ea0336851fa0d54f
39 minuters video som visar hur det såg ut i fronten en stor del av tiden. Att detta skulle vara terrorism tycker jag låter väldigt konstigt. Kaos är det dock men framför allt tar man sig framåt genom att prata och argumentera med polisen samt göra just det, gå framåt.
Tyvärr är skjutningen med i denna video, gillar inte att dela sånt egentligen men det är en liten del och tänkte att folk skulle tycka denna video var intressant.
Shit intressant att se, är ännu bara i början men hur kunde en del klättra upp för väggen. Man har ju tidigare sett på bilder att många hade kameror framme, lite dumt egentligen då det förmodligen hjälpte polisen att identifiera dem.
Edit: Alltså vid minut 15-16 ser det mer ut som ett gäng turister som lugnt går omkring och filmar byggnaden. haha Varför så många med kameror undrar man.
Edit 2: Efter att ha sett nästan hela klippet kan jag hålla med om att polisen varit lite för passiva. Det fanns helt klart en tryckt stämning där från en del utav mobben. Fanns dock även lugna personer, några som till och med försökte lugna ner läget. Vad poliserna skulle ha gjort är att dra sina vapen ganska tidigt (vilket de kanske inte fick göra), obs i avskräckande syfte inte för att skjuta, så hade det nog fått folkmassan att backa. Gissar jag iaf. Eller elshock pistoler?
Så mobben var inte på väg in i kongressrummet, utan försökte forcera väggarna vidare till en korridor när kvinnan sköts.