Citat:
Ursprungligen postat av
NegerStryparen
Ja det är viktigt att komma ihåg, Demokraterna är inte ett traditionellt "vänsterparti" i en svensk kontext.
Det är nästan hopplöst att jämföra USAs politiska klimat med Sveriges, det är ljusår mellan dem.
Demokrater och Republikaner är nästan likadana, bägge är nästan lika konservativa, men har olika sätt att framföra sina kandidater.
Tex under Obamas år så blev de superrika ännu mycket mera rikare medans de fattiga i USA var ungefär lika fattiga som innan, eller rentav ännu fattigare.
USA har liksom inte de grundstrukturer i samhället för att ta hand om de fattiga, utom de (kristna) kyrkorna som förstås gör ett hästjobb med socialt arbete, men det räcker väl inte ändå, typ.
Jag satt idag och tittade på flera klipp där Trump mfl hyllar USA som världens bästa land och får lust att skaka på huvudet. Hur f*n kan de tycka det, okej ni älskar ert land men det finns sannerligen många brister, väldigt stora skillnader mellan fattiga och rika, slumområden och allt. Är amerikanerna blinda med för stora egon..?
Citat:
Jag är också bekymrad på att Bidén borde ha sagt att det var viktigt att öppna
en dialog med protestfolket.
Han ska ju bli den som ska leda landet, och då måste han visa förtroende och förhandlingsvilja.
Dissar han dessa, och fortsätter så, så då tror jag att han kommer att bli kortvarig på sin post.
Det kommer då att fortsätta att frodas bitterhet i USA.
Det har du nog rätt i. Som andra sagt så är USA alldeles för splittrat idag och nedstängningen av twitter och andra konton spär nog bara på ilskan. Ett nertystat folk kan bli farliga.