2021-01-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
I Hong Kong demonstrerar dom för att få rösta och i USA efter att dom förlorade röstningen. Det känns inte direkt jämförbart. Kan du förklara bättre?

Du erkänner här att du har dubbla standarder, och du ser inte det intelligenta oärliga i det?

Det är ingen skillnad alls mellan demonstranter i grund och botten. folk är missnöjda över X och protestera, vad X är spelar ingen som helst roll. Demonstranter ska behandlas på samma sätt oavsett vad de demonstrera över, om man ska olika måttstock för demonstranter, och därmed bryr sig om vad X är, så kan du ju inte påstå att väst är mer fri än kina i detta avseende.

Att inte ha dubbla standarder rent allmänt är mkt viktigare än rösträtten för friheten, det är bland grundstenarna i friheten, du har ingen frihet om du har dubbla standarder. Friheten ställs alltid på sin spets då du inte gillar det.

Men du kan inte se bortom vilken politisk sida du står på och har en måttstock för din sida och en annan för den andra sidan, och verka inte kunna bedöma saker mer neutralt och på ett intelligent sätt. Det är ett återkommande problem med människan att den är en hycklare, det gäller alla sidor men är mest påtaglig när det gäller dem som har makten för de brukar ta ut svängerna mer i sitt hyckleri just för att de har råd med det.

Du verka tycka du har rätt att bedöma vilka åsikter som är mer berättigad att demonstrera över, sådana synsätt är som sagt inte vidare förenligt med frihet, utan det är förtryck. Det är värre än att inte tillåta någon demonstrera öht, då favorisera man i alla fall inte.
Citera
2021-01-10, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
Såg det ut som att hon hyllade polisen när dom försökte bryta igenom en barrikad och sen hoppa in genom en trasig ruta? I vilken fantasivärld lever du?

Hon var korkad nog att tro att poliser inne i ett skyddsobjekt inte skulle öppna eld när hon försökte bryta sig in. Om det är nån som borde känna skam så är det Trump som eldade på de svagsinta Trumpianerna så till den grad att dom försökte sig på denna urbota korkade grej.
Ingen "bröt" sig in. Fönstret var redan trasigt, och de befann sig i byggnadenn efter att polisen öppnat dörren för dem och släppt in dem. Allt detta finns dokumenterat på video.
Citera
2021-01-10, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Intressant att se hur styrd du är och inte kan tänka själv. Hur många dagar var det sen du kallade honom du nu vill benåda för?:
Folk var på plats, de såg, de filmade, de postade!
Som den här vänsternissen som infiltrerat!
http://www.twitter.com/FamilyInterne...37617703645185
Jag hävdade redan så att jag syftade på skäggapan brevid, med det inlägget har du lägligt nog "missat".

https://cleverjourneys.com/2021/01/0...ed-u-s-capitol
Senast redigerad av scrollock 2021-01-10 kl. 01:49.
Citera
2021-01-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Bryr du dig om fattiga så borde du vara emot globalism. Inget skadar fattiga i ett land och gynnar de rika i ett land mer än öppna gränser. Välfärden urholkas, arbetare får tuffare arbetsmiljö och högre arbetslöshet., fattiga är också dem som får ta smällen för den ökade kriminaliten. Varför vänster vill ha öppna gränser är obegripligt. Nu kanske du är emot globalism. Jag vet inte. Men biden vill ha öppna gränser vilket gör han skadlig för fattiga.
Hade jag varit politiker hade jag inte lagt förslag som syftar till att mer eller mindre förgöra hemlösa och fattiga. Såna som Cruz och Trump föraktar fattiga. Dom ser fattigdom som ett exempel på svaghet. Men det e lätt att säga om man som Trump ärvde 50 miljoner. Dom som ni tror kämpar för rättvisa e bara födda med silversked i mun.
Citera
2021-01-10, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Nej han kommer inte att åka in på livstid, jävla tramsfantasier. Men att det blir en utredning var förstås väntat.
Mord är olagligt, även i USA, det vet du va? Även att använda mer våld än nöden kräver. Du såg vad som hände med snuten som hade ihjäl George Floyd va? Samma sak här, förutom att det var en pickadoll och inte ett knä som var mordvapnet.
Citera
2021-01-10, 01:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har gått i skolan. Därav att jag bara är intresserad av premiärkällor.
Angående min engelska, så är den god då jag bott och studerat i England..
Så du behöver ej sänka dig till personangrepp.
Då bör du vara fullt kapabel att läsa en tidning eller titta på TV i stället för att sitta här och gaffla om källor. Läs eller titta själv.
Och jag anta att du menar primärkällor. Premiärkällor är det ett nytt påfund?

Varsågod här är en källa.
https://edition.cnn.com/politics
Citera
2021-01-10, 01:51
Medlem
Här är ett Antifa as som erkänner att han deltagit i demonstrationen och även att han brutit sig in. Ändå fortsätter MSM förneka att de någonsin varit några sådana där.

https://video.parler.com/Q8/kv/Q8kv9f763NDa_small.mp4
Senast redigerad av scrollock 2021-01-10 kl. 02:02.
Citera
2021-01-10, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Har gått i skolan. Därav att jag bara är intresserad av premiärkällor.
Angående min engelska, så är den god då jag bott och studerat i England..
Så du behöver ej sänka dig till personangrepp.

Donald Trump talet som de refererar till kan ses här. Utan några störande vänstervridna kommentarer. Presidentens tal börjar vid ca 3.34. Det är långt dock och vissa ser det som uppvigling.
https://www.pscp.tv/w/1eaJbnwgERXJX?t=3h32m2s
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-01-10 kl. 02:11.
Citera
2021-01-10, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Mord är olagligt, även i USA, det vet du va? Även att använda mer våld än nöden kräver. Du såg vad som hände med snuten som hade ihjäl George Floyd va? Samma sak här, förutom att det var en pickadoll och inte ett knä som var mordvapnet.
Man måste se saken utan sitt svenska juridiska filter. Man har betydligt mer liberala lagar i staterna när det gäller våldsanvändning för att freda sig från hot och våldsverkare, både som polis och privatperson. Lägg där också till att byggnaden är skyddsobjekt och att man hade politiker under sitt beskydd. Jag välkomnar utredningen och utesluter inte repressalier men att fantisera om livstidsstraff eller jämföra med Floyd blir bara löjligt.
Citera
2021-01-10, 01:53
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var du som skrev om det, jag blev bara nyfiken. Jag visste inte att dom hade senatorer i Hong Kong. Har dom representanthus och president också?

Spelar du bara dum?
Han gjorde en liknelse om ett händelseförlopp.
Citera
2021-01-10, 01:57
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Tack.

Vet du vad, du har nog rätt där. Ser man yt klipp med amerikaner där man frågar dem ganska basic fakta om Europeiska länder så har de noll koll.

Spännande tider väntar. Fast jag tror fortfarande att steget till att gå ut och vifta öppet med vapen och döda varandra är för stort. Och militären/borde skulle slå tillbaka, men den som lever får se.

Dags att se Rudys tal tror jag. Ja det har ju varit en del personer i tråden och i media som hakat upp sig på hans uttryck trial by combat. Isf är det väl han som bär skulden för kaoset fast jag tycker nog att ingen utav dem bär någon större skuld för stormningen.

Finns ju även folk inom militären som stödjer Trump... så även där kan det bli splittrat.

Men jag ser det inte alls som otroligt om nu de skulle få för sig att ge sig efter Trump det kan vara gnistan som får krutdurken att explodera hos folk.

Då folk säkert skulle se det som ett totalitärt system att fängsla oliktänkande likt Kina... och vem vet vem som står på tur här näst?
Citera
2021-01-10, 01:57
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Då bör du vara fullt kapabel att läsa en tidning eller titta på TV i stället för att sitta här och gaffla om källor. Läs eller titta själv.
Och jag anta att du menar primärkällor. Premiärkällor är det ett nytt påfund?

Varsågod här är en källa.
https://edition.cnn.com/politics

Att länka till CNN är som att länka direkt till Demokraterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in