2021-01-09, 07:42
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det handlar inte om att folk kan gå till andra siter, det handlar om att Twitter, Youtube och Facebook har total kontroll över vilken information som når fram till folk. När man har kontroll över informationen som människor tar del över har man kontroll över deras åsikter och kan sedan göra vad som helst.
Men svaret måste ju i så fall vara att starta företag som har en annan politisk synvinkel?
Citera
2021-01-09, 07:42
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Ja det borde man kunna komma överens oavsett vilka åsikter man har om trump och såvidare. Själv så kan jag tycka han är underhållande, men politiskt håller jag inte med han i mkt och jag tycker han är pajas. Men det förändra liksom att det vi nu ser är riktigt skrämmande, och det är inte vad protesterna gjorde som var skrämmande utan reaktionerna på dem.

Det kommer bita dessa själva i röven var så säker...
Citera
2021-01-09, 07:45
Medlem
doncroces avatar
Citat:
Kanske dags att se över det valet och flytta sidan någon annanstans.

Jo, det kommer dom nog behöva göra ASAP, verkar som kampanjen mot Amazon att ta bort Parler redan börjat:

Citat:
https://imgur.com/3TBbBKt.png
Citera
2021-01-09, 07:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Men svaret måste ju i så fall vara att starta företag som har en annan politisk synvinkel?

Nej det är inte möjligt när informationen som når folk kontrolleras av ett fåtal individer. De kan bestämma vad folk ska tycka om allt.
Citera
2021-01-09, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det handlar inte om att folk kan gå till andra siter, det handlar om att Twitter, Youtube och Facebook har total kontroll över vilken information som når fram till folk. När man har kontroll över informationen som människor tar del över har man kontroll över deras åsikter och kan sedan göra vad som helst.

Håller fullständigt med dig, skrämmande tider och det lär bara bli värre och värre. Detta har pågått länge, men har accelererats allt mer, och nu tog de ett stort kliv, detta är verkligen mörka dagar men inte p.ga protesterna utan p.g.a reaktionerna. Men det är inte slut än, långt ifrån, det kommer bli mkt värre. Desto mer teknologisk världen blir desto mer förtryck blir det. Då de i makt vill ha kontroll vilket teknologin möjliggör.
Citera
2021-01-09, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Nä, för det sade Giuliani: "Trial by combat!"

Har inte sett Rudys tal. Och vad betyder det, gå och slåss eller? Försöker googla fram frasen men det är luddigt.
Citera
2021-01-09, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Fast samtidigt är det ju genialt i all sin enkelhet iom att han hittat en kanal som inte censureras av pk-media.

Missförstå mig inte, jag föraktar också Trump, men samtidigt är hans valvinst ett bevis för hur lågt förtroendet är för etablissemanget. Hoppas de lärt sig något...

Trump är en lögnare och en uppviglare.

Allt evigt tjafsande om fake media samt nu att han tyckte att valet var riggat.

En sak är säker: Den som ljuger mest av alla är Trump, ingen annan ligger ens ljusår i närheten av Trumps lögner. Problemet är att han lyckas få en del att tro på honom och hans lögner.

Det här att inte erkänna valresultatet och nästan gå i mål med det hela är skrämmande. USA måste göra förändringar här, någon som försöker bli president i USA ska f-n i mig redan när han ställer upp skriva under på de regler och lagar som finns annars blir allting en fullständig parodi likt ett val i ett u-land.

Bekvämt att vara politiker nu för tiden när allt man behöver göra när det går emot en är att bröla "Fake media" eller fara med regelrätta lögner. Ofattbart att inte en sådan strategi genomskådas av allmänheten.

Giuliani och Trump är ett riktigt radarpar, herregud.

Ingen annan president någonsin, inte ens Nixon har skämt ut sitt land lika mycket som Trump, i århundraden framåt kommer vi minnas Trump som den mest galna USA presidenten världen skådat. En oerhört tydligt varningstecken för hur det kan gå när man röstar fram högerextrema falanger. Tur att det inte blev inbördeskrig, raskrig eller världskrig under den tid Trump hade makten.
Senast redigerad av mastodon111 2021-01-09 kl. 08:08.
Citera
2021-01-09, 08:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Har inte sett Rudys tal. Och vad betyder det, gå och slåss eller? Försöker googla fram frasen men det är luddigt.

Game Of Thrones...

Citat:
A trial by combat is a means by which a party can prove their innocence when accused of a crime in the Seven Kingdoms. In lieu of a standard trial where a lord - or a council of them - hears testimony from the involved parties and makes a ruling, one or all parties may choose the option of a trial by combat.
Citera
2021-01-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ja det borde man kunna komma överens oavsett vilka åsikter man har om trump och såvidare. Själv så kan jag tycka han är underhållande, men politiskt håller jag inte med han i mkt och jag tycker han är pajas. Men det förändra liksom att det vi nu ser är riktigt skrämmande, och det är inte vad protesterna gjorde som var skrämmande utan reaktionerna på dem.

Kan du specificera vad du inte håller med honom om vad gäller hans politik?

Är du säker på att du har en korrekt bild av vad hans politik är?
Citera
2021-01-09, 08:02
Medlem
severustheemperors avatar
WHAT REALLY HAPPENED ON JANUARY 6TH? | RUDY GIULIANI
https://www.bitchute.com/video/8Cn3legmWK0X/

Om det han säger och de vidos som visas vore falska.

Varför då så rädda att de stängde av hans kanal?!
Citera
2021-01-09, 08:03
Medlem
Lite småkomiskt att så många Trumpanhängare även här i Sverige blir så kränkta och sätter igång sitt sedvanliga konspirationsjidder av att Trumpen blir avstängd från Twitter. Han blir det för att han inte följer Twitters enkla regler, det är inte svårare än så faktiskt.

Rakryggat av Twitter, då Trumpen varit deras kassako, och de säkerligen kommer att förlora pengar på detta.
Citera
2021-01-09, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Trump är en lögnare och en uppviglare.

Allt evigt tjafsande om fake media samt nu att han tyckte att valet var riggat.

En sak är säker: Den som ljuger mest av alla är Trump, ingen annan ligger ens ljusår i närheten av Trumps lögner. Problemet är att han lyckas få en del att tro på honom och hans lögner.

Det här att inte erkänna valresultatet och nästan gå i mål med det hela är skrämmande. USA måste göra förändringar här, någon som försöker bli president i USA ska f-n i mig redan när han ställer upp skriva under på de regler och lagar som finns annars blir allting en fullständig parodi likt ett val i ett u-land.

Bekvämt att vara politiker nu för tiden när allt man behöver göra när det går emot en är att bröla "Fake media" eller fara med regelrätta lögner. Ofattbart att inte en sådan strategi genomskådas av allmänheten.

Giuliani och Trump är ett riktigt radarpar, herregud.

Ingen annan president någonsin, inte ens Nixon har skämt bort sitt land lika mycket som Trump, i århundraden framåt kommer vi minnas Trump som den mest galna USA presidenten världen skådat. En varningstecken för hur det kan gå när man röstar fram högerextrema falanger.

Bara hålla med, Trump har verkligen skämt bort sitt land, bästa presidenten någonsin!

Tyvärr lär Biden/Harris nu skämma ut sitt land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in