• 1
  • 2
2021-01-08, 23:01
Medlem
Hej!

Om du är på polisstationen och en polis söker upp ditt personnummer eller namn, vad är det denna polisman ser förutom belastningsregistret? Står det alla basic uppgifter om dig som address etc (allt som finns på hitta.se) eller visar det till och med fler saker som kanske relaterade släktingar till dig eller vart du är född?

Alltså, frågan är, när polisen söker upp dig i sin databas, vilken information visas? Förutom dina standarduppgifter som redan finns på internet. Om det är någon som vet så skulle det vara intressant för mig att veta! Tack!
Citera
2021-01-08, 23:06
Avstängd
Det beror på vem du pratar med. Det finns olika säkerhetsklasser.
Citera
2021-01-08, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prostitucija
Hej!

Om du är på polisstationen och en polis söker upp ditt personnummer eller namn, vad är det denna polisman ser förutom belastningsregistret? Står det alla basic uppgifter om dig som address etc (allt som finns på hitta.se) eller visar det till och med fler saker som kanske relaterade släktingar till dig eller vart du är född?

Alltså, frågan är, när polisen söker upp dig i sin databas, vilken information visas? Förutom dina standarduppgifter som redan finns på internet. Om det är någon som vet så skulle det vara intressant för mig att veta! Tack!

"sin databas" är en felaktigt ställd fråga. Det finns flertalet register, beroende på vilken information som är relevant, söker man i olika register.

https://polisen.se/lagar-och-regler/...sens-register/
Citera
2021-01-08, 23:13
Bannlyst
Beror kanske på vem du är. Söker dom upp mig får dom upp alla tatueringar mina lagningar i tänderna osv.
Citera
2021-01-08, 23:27
Medlem
HermaeusMoras avatar
Jag minns en gång när jag blev stoppad av polisen och då skrev dom in mitt namn i sin dator/mobil och då fick dom fram bilder på mig samt min bror.
Tyckte det var lite roligt att se min bror där när dom sökte på mig, så jag tror dom kan se det mesta om dig när dom söker.
Citera
2021-01-08, 23:45
Medlem
Imbazs avatar
En polis får inte söka på en person hur som helst, låt oss säga att din dejt är polis, så kan(utan att få påföljder) inte han/hon söka på vad du gjort för skojs skull.

Tro mig, jag har en släkting som är snut, hade denne haft möjligheten så hade de sett ett och annat, det står allt om dig, varenda grej du varit med om eller varenda grej du sagt till en polis dokumenteras och sparas.

Gängtillhörighet/"lobar"/vittnesmål osv osv visas på dig om snuten vill se.
Citera
2021-01-08, 23:53
Medlem
Dom har inloggning till NSA:s serverhallar i USA, så ja, dom kan i princip ta reda på vid vilket klockslag du gick på toaletten 2018-05-15 om dom så vill.
Citera
2021-01-08, 23:56
Medlem
Wheatons avatar
De ser ASP’en direkt (Allmänna spaningsregistret).
Citera
2021-01-09, 00:15
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chloemmm
Beror kanske på vem du är. Söker dom upp mig får dom upp alla tatueringar mina lagningar i tänderna osv.

Seriemördare? 😁

Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Dom har inloggning till NSA:s serverhallar i USA, så ja, dom kan i princip ta reda på vid vilket klockslag du gick på toaletten 2018-05-15 om dom så vill.

Vad har de för uppgifter på gemene man? Typ, Johan har gått på ICA och köpt folköl, doftljus och sopsäckar.
Senast redigerad av shbou 2021-01-09 kl. 00:19.
Citera
2021-01-09, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shbou
Seriemördare? 😁

Vad har de för uppgifter på gemene man? Typ, Johan har gått på ICA och köpt folköl, doftljus och sopsäckar.

Nej över 2 år på straffskalan
Citera
2021-01-09, 02:17
Medlem
Spoketcaspers avatar
Tappade bort mitt pass utomlands en gång och behövde spärra det. Ringde in till polisen och bad dom spärra det men fick direkt är 100 tals följdfrågor.

Fick först frågan vad min mammas namn, födelsedatum och adress. Sedan min fars men då jag inte har någon kontakt med min pappa så kunde jag inte svara på den frågan vart han var skriven.
Då började dom ställa massa frågor om min mor sida av släkten istället. Vad mina morföräldrar hette och vart dom var folkbokförda. hur många syskon min mamma hade, namn på dom och vart dom bodde. Dessutom skulle jag säga namnet på mina kusiner och vem av min mammas syskon som var föräldrar till denna.

Han slutade först ställa frågor när jag frågade med ett skratt hur jäkla mycket information kan ni se om mig egentligen.

Självklart bra att dom kollar så man inte kan jävlas med någon och spärra deras pass utomlands. Men vart lite chockad hur snabbt han kunde få fram all den informationen
Citera
2021-01-09, 02:46
Medlem
Spoketcaspers avatar
Ska dock tilläggas att jag har en familjemedlem som har den högsta säkerhetsklassen hos Säpo. Och då kartlägger dom släkten så kan kanske ha med det ett göra också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in