Flashback bygger pepparkakshus!
2021-01-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Han kanske borde börja skriva på Wikileaks.

Vem vet det kanske är han själv som har bett om att bli avstängd för att slippa förklara sig för sina följare.
Nej. Här är anledningen.
https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastmancolor
Det stolliga med Trumps public relations är att han uteslutande kommunicerat via Twitter till att börja med. Detta har skiljt honom och andra presidenter åt vilka kommunicerat med vanliga media och inte ägnat sig åt kommunikébetonad envägskommunikation av rädsla för kritiskt bemötande.

"vanlig media" är väl liiiite partiska, eller?
Citera
Medlem
Pengabingens avatar
Detta kommer endast att försvåra för trump, de verkliga makthavarna motarbetar Trump och äger Biden, vi kommer få se en dyster VÄNSTER POLITIK som ingen egentligen vill ha förutom big tech.
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Nu kommer han ha twitter abstinens inatt. Men det kanske går nåt bra på tv han kan fördriva tiden med.
Citera
2021-01-09, 00:57
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Detta handlar snarare om att man vill beivra uppvigling och våld snarare än att censurera legitima åsikter, dvs det totalt motsatta till fascism.

Tror du själv på att detta hjälper till att beivra våld?
Citera
2021-01-09, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carol043
Undrar om det kommer lanseras någon ny socialmedia-plattform för extremhöger som Trump och hans likasinnade där de kan skriva vad de vill utan att riskera att stängas ner? Iaf en webbaserad Twitterkopia, för en app kan säkert ogillas av Apple och Google.
Yttrandefrihet innebär också frihet för enskilda företag att kunna välja vilka budskap de ska stå bakom och marknadsföra, så vill någon göra det för Trump eller om han gör det själv, så står det väl dem helt fritt så länge man håller sig till de lagar och regler som finns.
Citera
2021-01-09, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Detta handlar snarare om att man vill beivra uppvigling och våld snarare än att censurera legitima åsikter, dvs det totalt motsatta till fascism.

och vem avgör det? det kallas olika åsikter, som min och din åsikt i denna fråga - jag däremot skulle aldrig vilja tysta din åsikt.
Citera
2021-01-09, 01:00
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nej. Här är anledningen.
https://blog.twitter.com/en_us/topics/company/2020/suspension.html

Jo, jag vet. Men vem vet han kanske var utskickad av de stora och nu är det dags att lämna. Hitta på något.
Citera
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Ingen slump med att de väntade så länge. Det är nu helt garanterat att Trump inte kommer styra kommande 4 år. Vilket gör det helt säkert för Facebook, Twitter etc att stänga av Trump.

De gör det inte av välvilja att rädda amerikanska liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av samtron12

Tror du själv på att detta hjälper till att beivra våld?
Niemöllers kända dikt passar tyvärr allt för bra idag:

”Först kom de för att hämta judarna,

men jag höjde inte min röst

för jag var inte jude.

Sedan kom de för att hämta kommunisterna

för jag var inte kommunist.

Sedan kom de för att hämta socialdemokraterna

för jag var inte socialdemokrat.

Sedan kom de för att hämta fackföreningsfolket

för jag tillhörde inte någon fackförening.

Sedan kom de för att hämta mig

och då fanns det ingen kvar

som kunde tala för mig.”
Citera
Medlem
Twitter o fb blottar sig.
Deras beteende är ett bevis för att Trump har rätt.
Detta är säkert planerat sedan länge.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Gick det så snabbt att glömma alla poliser som dog under protesterna som skedde sommaren 2020?

För övrigt riktigt tragiskt att att en polis dog och flera skadades när de utövade sitt yrke i onsdags.
Du, jag är fortfarande nyfiken på vad det är för poliser som "BLM mördat"?
Har fortfarande inte fått svar på det. För de poliser i aktiv tjänst som blev ihjälskjutna sommaren 2020 var de som mördades av Proud Boys kumpaner:
https://en.wikipedia.org/wiki/2020_boogaloo_killings
Citat:
2020 boogaloo killings
In late May and early June 2020, two ambush-style attacks occurred against security personnel and law enforcement officers in California. The attacks left two dead and injured three others.

U.S. Air Force sergeant Steven Carrillo was arrested soon after the second attack. A second suspect, Robert Justus, surrendered to authorities five days later. The FBI indicated that Carrillo was associated with the boogaloo movement, a loosely organized American far-right extremist movement whose participants say they are preparing for a second civil war.
Är ni som precis som er idol, lever i er egen värld och hittar på det som bäst passar er sorgliga historia?
https://www.rollingstone.com/politics/politics-news/trump-supporters-refuse-to-face-reality-1087455/
Citat:
Trump Supporters, Like Their Leader, Refuse to Face Reality

För statistiken för Donalds pöbel och deras attack mot regeringsbyggnaden talar för sig självt:
https://twitter.com/eblarden/status/1347355902756720643
Citat:
Am I to understand that the Thin Blue Line MAGA folks killed more cops yesterday than an entire nine months of anti-cop protests?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in