2021-01-07, 09:56
Medlem
QuadraticFormulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krocko15
Hej, jag är juriststudent på termin 1 och ska om ca en vecka göra omtentan i konstitutionell rätt på 12,5 hp. Klarade inte tentan första gången eftersom jag missade i princip alla föreläsningar, läste ytterst lite i litteraturen och var allmänt slapp.

Denna gången har jag gjort samma misstag och knappt pluggat alls. HUR klarar jag denna tentan med en veckas plugg??? Ska jag fokusera på ex-tentor eller läsa i böckerna eller vad gör jag?? Speciellt EU tycker jag är oerhört svårt och förstår inte särskilt mycket. Hit me, hur pluggar jag för att klara tentan?
Gör bara ex-tentor och fokusera på att läsa och förstå lagtexten inom svensk rätt. När det gäller EU-rätten ska du självklart också läsa en del lagtext men där behöver du ha kolla på ett antal rättsfall och viktiga principer.
Citera
2021-01-07, 15:28
Medlem
Hej,

En fråga baserad på ren nyfikenhet.

När det kommer till Juristprogrammet som talar man oftast om Uppsala, Lund, Umeå, Stockholm och till en viss del Örebro. Varför pratas det så lite om Juristprogrammet i Göteborg?
Citera
2021-01-07, 15:58
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krocko15
Hej, jag är juriststudent på termin 1 och ska om ca en vecka göra omtentan i konstitutionell rätt på 12,5 hp. Klarade inte tentan första gången eftersom jag missade i princip alla föreläsningar, läste ytterst lite i litteraturen och var allmänt slapp.

Denna gången har jag gjort samma misstag och knappt pluggat alls. HUR klarar jag denna tentan med en veckas plugg??? Ska jag fokusera på ex-tentor eller läsa i böckerna eller vad gör jag?? Speciellt EU tycker jag är oerhört svårt och förstår inte särskilt mycket. Hit me, hur pluggar jag för att klara tentan?
Blir du spärrad om du blankar? Är omtentamenstillfället efter sommaren och du inte blir spärrad hade jag satsat på det.