2021-01-07, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Ja, som den där kyrkogårdsförlagda tortyr/våldtäktsnatten. Fem år fick ledaren av de två MENA-grabbarna som gjorde det. Och de var ju inte på efterfest utan gick bara tillsammans, två kompisar och blev konfronterade och hotade och meddragna. Hemskt att risken för övergrepp ökat så markant av att bara vara utomhus. Jag bor mitt i stan men har försvarsspray om jag ska till butiken ett par hundra meter bort efter mörkrets inbrott.

Vidrigt vart än våldtäkter sker. Folk måste få vara fria att var ute och gå, gå på efterfester whatever.
Och man måste sätta åt förövarna i detta. De ska inte få tro att bara för att ett gäng unga grabbar är ute och går en sen kväll så är det "fritt fram". Eller bara för att två unga kvinnor följer med på efterfest så är det "fritt fram". Förövarna ska ta mig fan veta att vi inte accepterar detta vidriga beteende att våldta!

Våldtäkter handlar mycket om makt och kontroll. En vilja att förnedra. Vi måste vara en motvikt mot förövarna.
Citera
2021-01-07, 18:31
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Visa källa nu, herr slö. Kom igen. Jag väntar.

Inte hittat någon förstår jag ?

Citat:
Det är alltid en risk med nya människor. men en "korkad" risk? Nej. Men en risk: ja. Alltid.

att på fyllan som tjej ge sig iväg med menaliter? du anser det vara en risk , men inte ett dåligt beslut?
Tror lite mer verklighet och lite mindre fria fantasier skulle varit bra på för tjejjerna som tråden handlar om.

Citat:
Ja, fylla är ett gissel. Alltid. Och ungdomar dricker mycket och umgås med mycket folk. Förmodligen därför de är överrepresenterade vad gäller våldtäkter. Men oftast går det inte så illa. Hade alkohol kommit som drog nu, skulle den förmodligen vara totalt bannlyst. Så mycket elände den ställer till med (nu syftar jag inte bara på våldtäkter).

Åja, oddsen att bli våldtagen sjunker drastiskt om du dricker i sällskap utan menaliter.

Citat:
Äsch. Jag är till viss del sydlänning. Du skulle tryggt kunna komma till mig på efterfest Jag har en god syn på både män och kvinnor och respekterar om en person inte vill ligga med mig. Sedan vet jag att det finns folk med skev kvinnosyn/manssyn och att det är vanligare i vissa kulturer. Och ja, dem ska man passa sig för. Men folk med dålig kvinnosyn/dålig manssyn/dålig människosyn kan också vara manipulativa så det förslår. Verka reko och bra, tills de har fångat offret i sitt nät. Så kan vara svårt för offer att veta innan.

Märkligt, du tycker inte att man ska ta hänsyn till någons dåliga människosyn som tjejerna i ts, utan man ska känna sig trygg i att det är olagligt och att snöflingor aldrig smälter?
Citera
2021-01-07, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Tragiskt att höra.

Hon är ganska tillbakadragen vad jag förstår. Verkar som hela familjen ville sopa det under mattan. Vi kompisar till storebrodern erbjöd oss att hjälpa till med rättvisan eftersom det hela lades ner av polisen och det var allmänt känt vem den skyldige var men vi fick inget gehör för det.

Jag har också en syster och jag vill inte tänka på hur jag skulle må eller vad jag skulle göra om nåt liknande hände henne. Jag blir hämndlysten bara om hon kärar ner sig i en kille som säger att han vill ha en relation fast visar sig vara en fuckboy. Blir helt kall om jag får höra att nån snubbe förföljt syrran och en kompis efter krogen. "Gå aldrig hem ensam!" Som tur är så är hon vaksam och gör vettiga riskanalyser.

Tack för den fina kommentaren. Ja, det är tragiskt.

Usch, stackars tjej! Sådant ska inte sopas under mattan. Ett offer behöver stöd efter sådant... Hoppas henens familj inser det och ger henne det stöd hon behöver.

Jag kan verkligen förstå det! Beskyddarinstinkten är ju som starkast över dem man verkligen älskar. Jag skulle vilja kunna flyga som en fågel, snabbt och lätt till mina barn om de behöver mitt beskydd och sedan förvandlas till en pansarmänniska som skyddar dem från allt ont. Alltid. Dessa känslor är ju så starka att man överväldigas av dem.
Citera
2021-01-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Inte hittat någon förstår jag ?

att på fyllan som tjej ge sig iväg med menaliter? du anser det vara en risk , men inte ett dåligt beslut?
Tror lite mer verklighet och lite mindre fria fantasier skulle varit bra på för tjejjerna som tråden handlar om.

Åja, oddsen att bli våldtagen sjunker drastiskt om du dricker i sällskap utan menaliter.

Märkligt, du tycker inte att man ska ta hänsyn till någons dåliga människosyn som tjejerna i ts, utan man ska känna sig trygg i att det är olagligt och att snöflingor aldrig smälter?

Du verkar läsa som en kratta idag, herr slö. Läs om läs rätt.

I övrigt väntar jag fortsatt på källor på dina påståenden.
Citera
2021-01-07, 18:38
Avstängd
Citat:
Men finns det statistik på alla de gånger folk går på efterfest utan att det leder till att de blir våldtagna? Något säger mig att det är en majoritet av efterfester som inte leder till våldtäkt. klart då att folk känner sig falsk trygga med att gå på efterfest. De där två kvinnorna kanske har gått på 100-tals efterfester utan att drabbas. Vad vet vi? Då är de verkligen invaggade i att det är tryggt att gå på efterfest.

Att följa med främlingar är definitivt ett riskbeteende. Oklart hur många förfester de besökt innan utan i bli våldtagna. Det spelar väll ingen större roll, annat än att du råkar illa ut, ett alternativ är ju att inte följa med främlingar från menaländer.

Citat:
Ja, det vill jag verkligen. Men det är svårt att förutse vilka situationer som är risker. Om man sprider ut att gå på efterfest med MENA är en risk, ja, då kommer folk ta till sig det och inte gå på efterfest med MENA. Sedan blir de likt förbannade våldtagna av en helsvensk person på en efterfest eller i tvättstugan en vanlig tisdag eftermiddag av någon MENA... Ja, du förstår vad jag menar? Det blir svårt att varna folk för våldtäkt, eftersom det alltid finns kryphål där förövarna kommer finna offer. nya situationer som man får varna potentiella offer för. Till slut får man varna potentiella offer för att överhuvudtaget gå ut själva, om de inte har sin burka på sig... Bättre då att se till att komma åt våldtäkterna genom att sätta åt förövarna ordentligt. Det är liksom lättare. och bättre. och folk blir friare.

uhm.. ja du kan ju i teori dö i detta ögonblick, men det betyder inte att riskbeteende inte spelar någon roll, sannolikheten för att bli våldtagen är mycket låg, och de som blir det har mer gemensamt än att det är en Menalit som är FÖ
Citera
2021-01-07, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japanskrapan
Lägg inte skuld på den utsatte för våld.

Jag håller med, till 100%!
Citera
2021-01-07, 18:41
Avstängd
Citat:
Du verkar läsa som en kratta idag, herr slö. Läs om läs rätt.

I övrigt väntar jag fortsatt på källor på dina påståenden.

Att riskbeteende ökar sannolikheten för att utsättas för en våldtäkt, eller att flickorna i tråden även led av diagnoser?
Citera
2021-01-07, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Att riskbeteende ökar sannolikheten för att utsättas för en våldtäkt, eller att flickorna i tråden även led av diagnoser?

Du påstod i ett inlägg igår eller i förrgår att majoriteten av våldtäktsoffer har någon form av diagnos. Jag väntar fortfarande på källor gällande detta påstående. Än så länge har du bara slingrat dig. Se så. källa tack.
Citera
2021-01-07, 18:49
Medlem
theshades avatar
Citat:
Vidrigt vart än våldtäkter sker. Folk måste få vara fria att var ute och gå, gå på efterfester whatever.
Och man måste sätta åt förövarna i detta. De ska inte få tro att bara för att ett gäng unga grabbar är ute och går en sen kväll så är det "fritt fram". Eller bara för att två unga kvinnor följer med på efterfest så är det "fritt fram". Förövarna ska ta mig fan veta att vi inte accepterar detta vidriga beteende att våldta!

Våldtäkter handlar mycket om makt och kontroll. En vilja att förnedra. Vi måste vara en motvikt mot förövarna.

Tyvärr finns ingen motvikt. Låga straff med brottslingar som skrattar sig igenom rättegångarna.

Hade det varit lite stake i svensken så hade man gått man ur huse vid den där grova gruppvåldtäkten i Fittja där en "knarkhora" blev utsatt av uppåt 15 personer i ett trapphus. Åkt dit med en buss och tagit reda på vilka som var inblandade.

Men så gör vi inte. Våldtäktsmän kommer undan. Utredningar läggs ner "på grund av alla mord".

Våldtäktsmännen skrattar och tycker just att det är "fritt fram".
Citera
2021-01-07, 18:55
Avstängd
Citat:
Du påstod i ett inlägg igår eller i förrgår att majoriteten av våldtäktsoffer har någon form av diagnos. Jag väntar fortfarande på källor gällande detta påstående. Än så länge har du bara slingrat dig. Se så. källa tack.

Du kanske kan citera det du vill ha källa på om det vara flera dagar sen, att diagnoser är ett riskbetende?

Altso så många downisar med plastvapen stryker inte med varje år, men visstfan är det ovanligt bland dina bekanta...

Eller folk som hör röster...

Eller bara presentera något mer konkret än en liknelse som ingen ser eller kan förklara, du eller annan.
Citera
2021-01-08, 09:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:

Det är mindre uppklarningsprocent på mord än våldtäkt idag.
Andra brott klaras upp aningen bättre, men våldtäkter sticker inte ut som brott man klarar upp mer sällan än andra.
Inte ens med den senaste lagen, vilket var ett önskemål och motiveringen till att den infördes.

Sätta fler män i fängelse. Skyldig eller oskyldig, spelar allt mindre roll.
Citera
2021-01-08, 10:51
Avslutad
Citat:

Det där ordvalet är så jäkla illa och gör ingen nytta till eländet.

Våldtäkter i majoriteten av fallen handlar om avsaknad av makt och kontroll och en psykiskt sjuk persons uttryck för det, inte uppvisandet av detsamma.

Jävla skillnad.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2021-01-08 kl. 11:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in