Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Visa källa nu, herr slö. Kom igen. Jag väntar.
Inte hittat någon förstår jag ?
Citat:
Det är alltid en risk med nya människor. men en "korkad" risk? Nej. Men en risk: ja. Alltid.
att på fyllan som tjej ge sig iväg med menaliter? du anser det vara en risk , men inte ett dåligt beslut?
Tror lite mer verklighet och lite mindre fria fantasier skulle varit bra på för tjejjerna som tråden handlar om.
Citat:
Ja, fylla är ett gissel. Alltid. Och ungdomar dricker mycket och umgås med mycket folk. Förmodligen därför de är överrepresenterade vad gäller våldtäkter. Men oftast går det inte så illa. Hade alkohol kommit som drog nu, skulle den förmodligen vara totalt bannlyst. Så mycket elände den ställer till med (nu syftar jag inte bara på våldtäkter).
Åja, oddsen att bli våldtagen sjunker drastiskt om du dricker i sällskap utan menaliter.
Citat:
Äsch. Jag är till viss del sydlänning. Du skulle tryggt kunna komma till mig på efterfest Jag har en god syn på både män och kvinnor och respekterar om en person inte vill ligga med mig. Sedan vet jag att det finns folk med skev kvinnosyn/manssyn och att det är vanligare i vissa kulturer. Och ja, dem ska man passa sig för. Men folk med dålig kvinnosyn/dålig manssyn/dålig människosyn kan också vara manipulativa så det förslår. Verka reko och bra, tills de har fångat offret i sitt nät. Så kan vara svårt för offer att veta innan.
Märkligt, du tycker inte att man ska ta hänsyn till någons dåliga människosyn som tjejerna i ts, utan man ska känna sig trygg i att det är olagligt och att snöflingor aldrig smälter?