2021-01-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Trump sa:

"But we’re going to try and give our Republicans, the weak ones, because the strong ones don’t need any of our help, we’re going to try and give them the kind of pride and boldness that they need to take back our country."
https://www.rev.com/blog/transcripts/donald-trump-speech-save-america-rally-transcript-january-6

Oavsett ordvalet så har han ett ansvar för vad som sen skedde, även om han inte var där personligen eller om han egentligen inte menade att de skulle storma Capitoleum, det spelar liksom ingen roll, oavsett vad du och Fox News anser.
Det var inte Hitlers fel att judarna gasades i Auschwitz, eftersom det inte var han som byggde lägren eller körde tågen med judarna till lägren. Eller?

Ridå. Nu börjar ni vänstertroll bli riktigt roliga.. Jämföra Trump med Hitler och den så kallade "stormningen" med att judarna gasade i Auschwitz.. Ja, herrejävlar.. Jag vet inte vad jag ska svara på detta..
Citera
2021-01-08, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Hur skulle det kunna vara ett kuppförsök? De har inga vapen, de har inget sätt att barikadera sig, de är alldeles för få. Det är en frustration som kunde ha stoppats om Federal police hade velat stoppa det i tid.

Bilder på beväpnade usurpatorer har tidigare postats i tråden, du har inte klickat på dem antagligen för att det motsätter din trygga bubbla. Sen är ju inte usurpatorerna mer än riktigt dåligt organiserade, värdelösa och taktiskt inkompetenta. De leds av nynazister liksom, de har haft över 70 år på att störta det demokratiska samhället men misslyckas alltjämt.
Citera
2021-01-08, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Varför är 100% av ni vänsterretards intellektuellt ohederliga? Ni bryr er inte om sanningen överhuvudtaget eller så är ni bara så korkade att ni inte kan resonera som normala människor.
I det förra talet snackade han med alla demonstranter, att "we love you, but it's time to go home".
I detta tal säger han att de som "engage in violence and destruction" inte representerar USA och att de som brutit mot lagen ska lagföras. Finns inget motsatsförhållande mellan deet han säger i de två talen.

Man behöver inte vara vänster-någonting för att inse hur Donald fungerar och att man måste ha sitt huvud uppkört långt in där solen aldrig lyser för att inte inse hur Trump länge underblåst vad som hände och att hans efterkonstruerade skitsnack kom minst en dag försent.
Hur man förblindat kan försvara någon, trots att världen, motståndare och t.o.m. medarbetar till slut förstår galenskapen och egoismen är bara tragiskt. Historiens dom mot denna sabotör av demokratin kommer bli hård, helt oavsett om du väljer att spela struts eller inte.
Citera
2021-01-08, 02:30
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Bilder på beväpnade usurpatorer har tidigare postats i tråden, du har inte klickat på dem antagligen för att det motsätter din trygga bubbla. Sen är ju inte usurpatorerna mer än riktigt dåligt organiserade, värdelösa och taktiskt inkompetenta. De leds av nynazister liksom, de har haft över 70 år på att störta det demokratiska samhället men misslyckas alltjämt.

Det jag läst var en kille med en pistol och ammunition i en ryggsäck. Jag har inte sett några Trumpsupportrar med vapen in i Capitolium. Länka igen.
Citera
2021-01-08, 02:31
Medlem
Gavins-Friends avatar
Finns det nån sammanfattning? Jag kollar sällan nyheterna och har helt missat det här. Var en som började snacka om det med mig och jag hade ingen aning.
Citera
2021-01-08, 02:32
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Jag har inte sagt att Antifa deltog varför ljuger du ditt avskum.

För sista gången det var ingen statskupp du är ju fullständigt borta i detta.
Läs på om vad en statskupp är. De demonstrerade och tog sig in i byggnaden det fanns aldrig något uppsåt till en statskupp som är att ta kontrollen och makten i ett land.
Förstår du inte hur långt ifrån de var att göra något sådant även om de tagit politikerna som gisslan.

De hade inget uppsåt att göra en statskupp begriper du inte det.

Det vi har är besvikna väljare som sett politiker dalta med BLM och Antifa och polariseringen i USA är nu enorm.
Detta var ett uttryck för den polariseringen.
Vad skulle de ha buntbanden till https://twitter.com/Baby_Yoda_Nanny/status/1347342604967542790/photo/1 ?
Citera
2021-01-08, 02:33
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Och det visste såklart de allierade? Att de testade första bomben 49 betyder inte att de under rådande krig kunde skyndat på arbetet.

Nej, du lever i en villfarelse om att det skulle vara möjligt att besegra Sovjetunionen militärt. Stalin var fullständigt galen, precis som Hitler, mycket farligare eftersom han efter kriget förfogade över en arme som i storlek översteg samtliga allierades armeer tillsammans.

Snarare du😂 det allierade lär nog ha vetat hur jävla pissigt Sovjetunionen låg till eftersom de var i sådant stort behov av material ifrån det Allierade... så du kan lägga ner ditt jävla dravel om att de inte visst varken bu eller bä...

Citat:
kom man ju inte ens längre än till planeringsstadiet, man var fucked från början eftersom man hade en infiltratör bland sig, så det du pratar om har ingen relevans om man ska se till Grethcen-historien.

Då är man inge lonely wolf är du dum på riktigt?

Det en vet det vet ingen det två vet det vet polisen...

Men för all del du får väl tro att FBI är några tankeläsare som vet vem som kommer göra vad... Därför skjutningen i den där kyrkan i NC kunde hända? För att de har sådan stor koll på folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Igår sa Donald Trump till de som tagit sig in i Kapitolium "vi älskar er" och "ni är speciella". Idag hugger han dem i ryggen och säger att de inte "representerar vårt land" och "ni som har brutit mot lagen, ni kommer att betala". Vad hände egentligen?

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550

Gå in på C-SPAN och lyssna vad senatorerna diskuterade om saken efteråt.

https://www.c-span.org/

Om du inte ids kolla, så kan jag säga att det var vänsteraktivister som bröt sig in. Senaten har identifierat ett flertal av dem genom ett säkerhetsföretag. Jag kände själv igen aktivisten John Sullivan från en av klippen på insidan.

Den här mannen befann sig inne i Capitol Hill.

https://twitter.com/activistjohn
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Jag har inte sagt att Antifa deltog varför ljuger du ditt avskum.

För sista gången det var ingen statskupp du är ju fullständigt borta i detta.
Läs på om vad en statskupp är. De demonstrerade och tog sig in i byggnaden det fanns aldrig något uppsåt till en statskupp som är att ta kontrollen och makten i ett land.
Förstår du inte hur långt ifrån de var att göra något sådant även om de tagit politikerna som gisslan.

De hade inget uppsåt att göra en statskupp begriper du inte det.

Det vi har är besvikna väljare som sett politiker dalta med BLM och Antifa och polariseringen i USA är nu enorm.
Detta var ett uttryck för den polariseringen.

Jag blandar ihop dig med de fem andra trumpisterna som jag har parallella diskussioner med. Skönt att du inte har vanföreställningar i alla fall, likt dina kamrater som tror att antifa orkestrerade alla våldsamheter.

Okej så du menar att usurpatorerna inte tog sin för att stoppa certifieringen av en nyvald president, som valts genom ett majoritetsbeslut i ett val av folket? De var ute efter Mike Pence, en person omkom föe att hon kom för nära. Hur är det inte ett försök till statskupp ditt jon? De försöker bokstavligen förändra valutgången och förändra ett demokratiskt beslut. Är du dum eller i förnekelse?
Citera
2021-01-08, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Det jag läst var en kille med en pistol och ammunition i en ryggsäck. Jag har inte sett några Trumpsupportrar med vapen in i Capitolium. Länka igen.

Orkar inte länka igen, gå igenom mina inlägg eller, hett tips, använd google.
Citera
2021-01-08, 02:35
Medlem
Inte direkt begåvningsreserven som var på plats igår: "This is not America" a woman said to a small group, her voice shaking. "They're shooting at us. They're supposed to shoot BLM, but they're shooting the patriots."
https://www.thenation.com/article/politics/capitol-trump-insurrection-explosions/
Citera
2021-01-08, 02:35
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
USA har alltid varit ett ruttet samhälle med enorma klasskillnader. "the american dream" har endast gällt fattiga invandrare, som en Hollywoodbluff. Men nu accelerar utvecklingen.
De goda dagarna är över för USA. Jag tror och hoppas det amerikanska samhället imploderar och drunknar i sin egen skit.
Vi kommer att se samma utveckling här hemma. Folk är trötta på babblande politiker där samhället är tudelat och vissa betalar kalaset och några åker räkmacka.

Det var faktiskt en realitet fram till 1970-talet då bilindustrin konkurrerades ut av asiaterna och europeerna, när Friedman lämnade Gold Standard samt när Reagan tog kål på fackföreningsrörelsen genom att sparka landets flygledare som var organiserade.
Efter det har reallönen stupat nedåt, samtidigt som de rika bara blivit rikare.
Så ja, nyliberalismen har förstört nationen, men det är inget som Trump kan råda bot på, tvärtom gynnar han bara de rika än mer.
Vill man verkligen få tillbaka USA på sina fötter så borde man rösta på Bernie Sanders eller någon annan som anammar Keynes teori och förkastar Hayek och den österrikiska skolan.

Problemet med USA är som alla andra välmående nationer som levt över sina tillgångar, man blir för girig och ser till sina egna tillgångar, man drar ned på välfärdssamhället och inför klass-strukturer. Fattiga kan inte längre plugga till vad de vill på grund av höga kostnader utan är dömda att leva sina liv som fattiga, resultatet blir arga folk som röstar på sådana som Trump, som lovar en lösning bara man kastar ut alla invandrare och slår sönder redan existerande handelsavtal.
Men den enda konsekvensen är att allt bara blir värre, ingen vill importera amerikanska varor eftersom de är så dyra tack vare frånvaron av handelsavtal, enbart amerikanerna själva kan då köpa dem men inget har råd till det eftersom det inte finns några jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in