2021-01-08, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Visst absolut... men det förlorar som sagt endast dessa politiker på.
Alla förlorar på det i slutändan då det leder till mer splittring och fortsatt underminering av demokratin om Trump fortsätter gå i samma spår.
Citera
Medlem
Total intellektuell regression. Vi har helt enkelt inte tillräckligt med RAM-minne.
Citera
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vermoden
Det är definitionen av en statskupp att lyncha federala politiker, är du dum i huvudet eller? Har du svårt med ordförståelse?

Ja det har han och till råga på allt så har han tourettes som han inte sökt hjälp för.
Citera
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Skenhelighet? Jag säger ju klart och tydligt att senatorerna förtjänade det som de nästan fick. Jag hycklar inte. De amerikanska patrioterna har nu all rätt att använda våld mot makten.

Ja det är tydligt att demokrati inte är något för dig. Trevligt att du ialalfall är ärlig med dina vrickande tankegångar. Heil Hitler på dig ditt lilla nassesvin
Citera
2021-01-08, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Nu är jag ingen trump supporter, men om systemet behandlar alla lika, så om han ska dömas så bör ju hela det demokratiska partiet dömas för samma sak då de har stöttat blm och hong kong demonstranterna., och det även efter alla våldsamheter.

Ehh, Donald är President och har klart uppviglat till detta under flera år. Det var Donald som bjöd in alla till Washington. De var Donald som som sa att "vi" skall gå till Capitol. Sedan brakade det loss. På detta så vänta New York otåligt på dagen då han inte är President. De har förberett sig i flera år har hans deklarationer mm. De kommer bli jobbigt och det kommer sluta i fängelse.
Citera
Bannlyst
Så ser Vänsterfeminister på gårdagen 🤮🤮🤮🤮🤮🤮

“ Jag tror att vi måste sluta kalla det som händer i USA nu för protester för det är det inte.
Det är terrorism. Det finns privilegierade vita män som vill förstöra demokratin.
Dessa män kommer med största sannolikhet att benådas för sitt agerande av en narcissist-wanna be diktator Trump, som förresten har underlättat detta hela vägen, och särskilt på sistone.
Var är polisen, var är militären och var är makten?

Om dessa var svarta eller utländska tror jag att vi alla vet vad som skulle ha hänt dem.
Tårgasen, skjuten och dödad. OCH MÅSTE VI ALDRIG JÄMFÖRA vad som händer nu med protesten Black lives matter. BLM protesterade mot lika rättigheter, värdighet och ett polisvåld som riktar sig särskilt till svarta. Dessa terrorister och högerextremister vill bara ha makt och förstöra en demokrati.

Och om du tror att dessa attityder inte bor i Norge, så gratulerar jag dig till att du med största sannolikhet är väldigt PRIVILIGERAD - även jag skulle rekommendera att lyfta blicken, få huvudet ur röven och lära känna nya människor som kan berätta deras berättelser så att du kan förstå att världen inte ser likadan ut för alla och att det är vansinnigt orättvist.”
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Är du dum i huvudet och vänsterbliven det är ingen statskupp bara för att du säger det.
Inga politiker är mördade inget maktövertagande människor har protesterat och traskat runt i byggnaden. Var det vettigt nej inte direkt men det gör det knappast till en statskupp som du uppenbarligen inte vet vad det är.

Sverige har problem när människor som du springer omkring och sprider sin dynga.

Gubben sök vård. De försökte ta sig in till USA:s vicepresident, vad är det? Försök till statskupp.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag vet att de gjordes utav två personer... min poäng var att FBI såg det inte komma...

Men vi verkar ju iafall överens om att det är en dum idé att försöka ge sig efter Trump.

Fast vad ni diskuterade var en underjordisk gerillarörelse. Att upptäcka lonely wolves är dock svårt.

Nej det är vi inte överens om. Trump bör utredas, eventuellt ställas inför domstol och då dömas utifrån gällande lagar.
Citera
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Passar väl dig jättebra då att de som tog sig in nu riskerar att dömas till 10 års fängelse enligt Trumps ”statylag” som skulle stoppa BLM från att förstöra federal egendom..

Jadå. Lås in dem bara
Citera
2021-01-08, 02:10
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Ja det var då, då var då och nu är nu.
20 år är en lång tid av teknologiska framsteg, post 9/11 och allt vad som kom därefter.

Det går inte att undvika att sådana människor radikaliseras. Enligt ditt resonemang så ska man vända andra kinden till och låta idioterna få göra vad de vill. Det var så man resonerade när de tyska nazisterna fick härja fritt i Europa, tills Polen that is.

Trump har inte gjort mer fel än demokraterna... så att försöka ge sig på honom kommer att skapa stora problem...

Ahh roligt hur man lät kommunisterna härja på i europa 😂! Under samma tid bara!

Vad exakt tror du att FBI ska kunna göra? DET ÄR I PRINCIP OMÖJLIGT ATT HITTA EN ENSAM CELL... även med dina 20 år av teknologi.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Det betyder att patrioter i USA nu kommer att ta till de sista medel som återstår: våld. Jag har redan fått det bekräftat att patrioter i USA tänker bilda en underjordisk gerillaorganisation.

Bekräftat? Intressant, hur har du fått det bekräftat? Är du en del av den?
Citera
Medlem
Trump har inte medgivet sig besegrad. USA har inte råd att ge demokraterna makten igen.
Senast redigerad av Rugg 2021-01-08 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in