2021-01-06, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Helt klart är att republikanerna lär få svårt att vinna några fler val i USA.

Det räcker för demokraterna att spela lite filmer från dagens våldsamma kuppförsök, lett av en republikansk president, så har de vunnit varje val framöver!

Jag satt precis och funderade på exakt det du skrev..

Sedan finns det väl en chans (chans, inte risk!) att Trump, med sitt ego, kommer väl se det som att han var den bästa presidenten någonsin och på så sätt vågar ingen annan republikan ta över facklan efter honom för dom kommer aldrig kunna mäta sig med Trump.

Jag tror Trump är såpass lost att han inte kan koppla att händelserna runtom sker pga saker han slängt ur sig
Citera
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Senaten ska behandla elektorsrösterna den 6 januari 2021. Donald Trump har uppmanat patrioter att närvara i protest:

"Big protest in D.C. on January 6th. Be there, will be wild!"

På olika håll på internet mobiliserar patrioter. Många uppger att de ska vara beväpnade trots strikta vapenlagar i huvudstaden. Proud Boys kommer givetvis närvara. Antifa likaså.

Detta kan bli startskottet på en revolution eller inbördeskrig. Låt oss i denna tråd följa händelserna före och under tiden.

Klart det inte kan. Den som tror det fattar nada.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av living4free
En Trump anhängare skjuten, en ung tjej.
Så jävla vidrigt, svensk media vill få alla tro att Trump anhängarna är de som skjuter inne i byggnaden.

https://www.instagram.com/p/CJt8EFglmnZ/?igshid=1cdtp7wy35ed8

Hon bröt sig in för att förstöra ett demokratiskt möte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Som att det är något argument. DE kaosade runt 100 gånger värre.
Kaosande är en amerikansk nationalsport och inget nytt. Varför lägger du sån uppmärksamhet på det?
Försök till statskupp är lite mer allvarligt.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Enligt de senaste rapporterna var det BLM-provokatörer som infiltrerade och startade upploppet och började bryta upp dörrar. Läs tråden, idiot.

Vad är din källa?

Är det Newsmax eller Epoch Times som påstår detta?
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Folk vart skjutna med gummipatroner i ansiktet samt att folk vart skjutna i somras också, du är bara patetisk som påstår att polisen inte var våldsam mot demonstranter under 2020.

Oj, gummikulor. Det var jobbigt. Hur många dog av gummikulorna?
Citera
2021-01-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Och det ska vi tro på? Detta är ju fan mer komiskt än de som tror på konspirationsteorin om valfusk.
Vad då tro? Du är inte ens här och du vet endast vad du matas för information.

Valfusket är uppenbart. Finns på film och tusentals vittnesmål som är svorna under penalty of perjury.
Citera
Medlem
tjallepetters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9z
Min gamle far sa alltid att amerikanerna är ett speciellt folk. De som utvandrade dit hade alla en genetisk variation som gjorde att de sa "fuck it, jag sticker till Amerika och söker lyckan" blanda det med slavar som förts dit mot sin vilja och piskats och fått utstå rasism i generationer = krutdurk

Ligger nog mycket i det där.
Amerikaner är ett mycket speciellt folkslag.
Citera
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Enligt de senaste rapporterna var det BLM-provokatörer som infiltrerade och startade upploppet och började bryta upp dörrar. Läs tråden, idiot.
Ja just det, de har odlat skägg och ölmage de senaste månaderna för att smälta in. Ni är för roliga..
Citera
Medlem
HeyHumphreys avatar
Jag försöker övertala min kropp att inte njuta av dessa ack så hemska händelser... men omöjligt.

Detta lilla utspel är ju såklart en lavett för den halshuggningen som korruptionens Mekka D.C. egentligen borde tilldelas..
Citera
Medlem
1100 National gardet är påväg till Capitol Hill.
Citera
Medlem
sk0gens avatar
Nu är Trump körd.

De som försökt utföra statskuppen kommer sopas bort som kackerlackor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem