2021-01-08, 01:29
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Detsamma. Politisk färg är inte så viktigt för mig på FB så länge ingen skriker en massa skit åt mig.

Det är nog svårt att föreställa sig som svensk boende i Sverige hur det kan gå när upprorsstämning råder. Eller värre än så: tänk på fd. Jugoslavien på 90-talet. Grannar som mördade varandra. Blev fiender på liv och död över en natt.

Med detta sagt: Jag fortsätter stå för mina åsikter, men det som hände i går... magplask.
Amerikaner är dessutom ofta ganska bisarra i våra europeiska ögon. Så är det ju. Det är bl.a. det som gör det intressant att följa med i vad som händer där borta.
Fyfan haö offrar sina soldatar på samma sätt som katalanerna gjorde https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550?s=20

Stackars satar
Citera
2021-01-08, 01:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffigvovve
Ja, för han är ju urfattig utan presidentpensionen.

HAHAHA, LOL, ROFL, OMG, XD, VILKEN BETA, HA-HAAA. Är du ett jävla UFO, eller spelar du dum?

Han menar naturligtvis att han får vara en fri pensionär och inte en fängslad pensionär. Pinsamt när man gapar och så har man fattat helt fel
Citera
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltstenarna
Pratar du fortfarande, antifa?
Ursäkta så mycket, jag har flyttat utan från Sverige sedan 15 år så förstår inte vad du menar. kan du förklara?
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Här är en av Trumps Gravy Seals som dog i CH https://twitter.com/ConnorASheets/status/1347253411335589888

Citat:
Here's a photo of Kevin Greeson - the 55-year-old Athens, Alabama, man who died of a "medical emergency"

Hahaha garanterat en av de som spammar Twitter och Parler med "we's the ones with the guns" sen kollapsar han och dör av en hjärtinfarkt innan han ens hinner använda sina penisförlängare
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Sicken tvärvändning, även om det väl bara är damage control och krokodiltårar i syfte att blidka den förmodat stora republikanska kritiken som nu uppstått, så kan nog hans mest inbitna anhängare behöva höra detta. Frågan är bara om det biter då det kommer alldeles för sent eller om nya upplop och terror kommer att följa.

Vi får se vad som följer i hans inlägg på Twitter, som inte gått igenom pressavdelningen. Men ja, ordagrant så var det ju en tydlig markering.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.friatider.se/loof-pastar-att-trump-uppviglade-till-att-storma-kongressen
Fisiga tider glömde nämna att Trumpeten även uttryckte kärleksförklaring till upprorsmakarna och sa att de var speciella i samma tal, samtidigt som han fortsatte yra om valfusk.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag jämför de som bokstavligen bröt sig in i senatorhuset för att aktivt hindra den demokratiska principen som hände med terroristgrupper ja.

Att du anser att dessa inte är terrorister bevisar bara vilken typ av individ du är och att om du hade varit född någon annanstans så hade du troligen sympatiserat med andra grupper som begår våldshandlingar för att påtvinga ideologiska idéer genom hot om våld eller användandet av våld.

För i slutändan så spelar det ingen roll, för de som bröt sig in i senatorhuset trodde sig genomföra en revolution i Trumps namn, det går inte att neka då de bokstavligen ropade hans namn som ett mantra.

Trump och Giuliani måste stå till svars för hur de eldade på massan innan de bröt sig in, Giuliani med sitt "Trial by combat" och Trump för att han i över 2 månader nu har eldat på idéen om systematiskt valfusk ovanpå att han bokstavligen sa att att man skulle marschera upp till Capitol Hill och heja på de senatorer som gjorde sin plikt för att skydda USA medan han indirekt kallade dem andra för förrädare, han kallade även Pence indirekt för det senare på twitter.

Det bör även understrykas att när Trump "försökte" lugna folket så sa han i samma andemening att han älskar dem ovanpå en rad andra saker i separata tweets.

Vad man säger har konsekvenser och de som tror att uppmaning till saker inte har konsekvenser bör nog titta på sådana som Charles Manson och Jim Jones.

Den demokratiska principen som makten struntat i genom att förneka amerikanska folket rätten till ett rättvist val... Ja du hade nog varit Stalins högra hand!

Nej jag anser inte att IRA är terrorister... det gav tillbaka till britterna vad britterna gjorde mot irländarna...

Det gjorde ju demokraterna med BLM i spetsen i somras så med din logik så är BLM en terrorist rörelse och hela demokrat partiet som heja på dem.

Som sagt de får mer en gärna ge sig efter honom jag bryr mig föga om det som du verkar tro... tvärtom det skulle vara bra för att öka på polarisering en i ett redan polariserat USA...

Du glömmer även att rätten att bära vapen skrevs in i konstitutionen för att möjliggöra för det Amerikanska folket att göra sig av med förtryckare...
Citera
2021-01-08, 01:31
Medlem
frank-costellos avatar
John Bolton, Trumps tidigare nationella säkerhetsrådgivare, säger i en intervju med CNNs Jake Tapper att han inte anser att det 25:e tillägget skall aktiveras, för att få Trump avsatt innan den 20:e januari.

Anledningen till det är för att Bolton menar att det bara är 13 dagar kvar, och att paragraf 4 i 25:e tillägget, vilket skulle vara det aktuella, aldrig någonsin har använts. Han tycker istället att det amerikanska folket ska bita ihop, ovh tänka att det bara handlar om sju arbetsdagar innan Trump kommer att avgå.

Tapper frågar även Bolton om han tror att det kommer bli en smidig övergång från Trump till Biden, eller om Secret Service kommer få släpa ut Trump ur Vita huset. Bolton svarar att han tror att Trump dkommer att befinna sig i sitt hus Mar-a-Lago, Florida när Biden svärs in, och han kommer spendera mestadels av tiden till att spela golf.
https://www.youtube.com/watch?v=l9-JdhJF1JI
Senast redigerad av frank-costello 2021-01-08 kl. 01:38.
Citera
2021-01-08, 01:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Synd att den inte lyckades.

Hade de lyckats ta senatorer som gisslan, så hade alla som befann sig runt byggnaderna legat döda i drivor by now.

Hade Trump inte omedelbart beordrat senatorernas omedelbara frisläppande, så hade äveb hans hjärna legat utspilld i Ovala Rummet.

Citat:
Ursprungligen postat av puterealba
Hade varit härligt om revolutionärerna fått tag i några judiska senatorer

Det hade varit omöjligt för dem att avgöra vem som är jude eller ej då amerikanerna likt judarna omskär slentrianmässigt..
Citera
2021-01-08, 01:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Nej det gjorde Antifa el. liknande trash. Det finns en mängd videos ute nu kompis. Rudy lade ut det i sin Podd. Detta är Common knowledge i helgen.

Video 1.
Antifa el. Liknande bryter sig in Trump supporters ropar, skriker, ber dem sluta.
https://mobile.twitter.com/ligia4508/status/1347248837375746049

Video 2.
Polisen öppnar barrikaderna, för att få folk till portarna.
https://mobile.twitter.com/kylenabecker/status/1347290889006288898

Video 3.
Polisen öppnar evakueringsport för att släppa in folk i the Capitol.
https://mobile.twitter.com/35Leosa/status/1346977048456175620

Jag har nu sett på samtliga videoklipp du la ut. Jag är ändå inte övertygad om att detta är Antifa och att det pågår en psyops.

Men jag kan heller inte argumentera mot några videoklipp och ett massivt konspirationsteoretiskt sinne.
Denna kognitiva dissonans hos dig verkar vara väldigt väldigt kraftig. Det krävs år av indoktrinering. Och det är inget som jag kan påverka över en natt.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Bra budskap, dock kommer man ändå fortsätta att matas de kommande dagarna att Trump beordrade sina följare att belägra kongressen, trots att det inte stämmer vilket är väl dokumenterat.

Han bekräftar även indirekt i slutet att han antagligen kommer att ställa upp igen, som jag tror att han kommer att göra, men vi får se.

Ett nytt parti. MAGA - 4ever. Han kommer inte att ge vika.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nej. Det var en "mestadels fredlig protest". Som man ju haft runt om i USA i ett helt år snart. Vid Antifa & BLM-kravallerna satte man eld på byggnader för miljarder, dödade över 30 pers & skanderade "No Borders. No Walls. No U.S.A. at all". Det känns kanske mer som ett angrepp på "konstitution och demokrati".

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Min erfarenhet är densamma, fast tvärtom. Det finns inte en enda tråd om Politik-USA som inte fullständigt spammas sönder av betalda Trump-hatare & allmänna psykfall.

Klockrent skrivet. Kan bara instämma i allt detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in