Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Du jämför alltså miljoner amerikanska medborgare med ISIS? Är du dum i huvudet eller bara otur när du tänker?
IRA är inte met terrorister än vad den brittiska staten är mot den irländska befolkningen för den delen heller.
Min sida? Jag tror du har missförstått mig å det grövsta jag äcklas av globalister och er hejdukar utav det men jag är ingen större vän av Trump heller... Därför välkomnar jag faktiskt att man nu ger sig efter honom... då det kommer garanterat försätta USA i en polarisering av sällan skådad art... med folk som kommer att radikaliseras än mer för de blir övertygad om hur korrupt systemet är.
Jag jämför de som bokstavligen bröt sig in i senatorhuset för att aktivt hindra den demokratiska principen som hände med terroristgrupper ja.
Att du anser att dessa inte är terrorister bevisar bara vilken typ av individ du är och att om du hade varit född någon annanstans så hade du troligen sympatiserat med andra grupper som begår våldshandlingar för att påtvinga ideologiska idéer genom hot om våld eller användandet av våld.
För i slutändan så spelar det ingen roll, för de som bröt sig in i senatorhuset trodde sig genomföra en revolution i Trumps namn, det går inte att neka då de bokstavligen ropade hans namn som ett mantra.
Trump och Giuliani måste stå till svars för hur de eldade på massan innan de bröt sig in, Giuliani med sitt "Trial by combat" och Trump för att han i över 2 månader nu har eldat på idéen om systematiskt valfusk ovanpå att han bokstavligen sa att att man skulle marschera upp till Capitol Hill och heja på de senatorer som gjorde sin plikt för att skydda USA medan han indirekt kallade dem andra för förrädare, han kallade även Pence indirekt för det senare på twitter.
Det bör även understrykas att när Trump "försökte" lugna folket så sa han i samma andemening att han älskar dem ovanpå en rad andra saker i separata tweets.
Vad man säger har konsekvenser och de som tror att uppmaning till saker inte har konsekvenser bör nog titta på sådana som Charles Manson och Jim Jones.