2021-01-08, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saltstenarna
Flertalet. Google images hjälper dig på traven med att få fram Facebook kontona.
Ser bara de bilder som redan har debunkats om och om igen. Tänker då främst på ”schamanen” i mjukisbyxor och snubben med gul tröja. Hade varit intressant om det fanns någon annan mer trovärdig.
Citera
2021-01-08, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550?s=20
Ja jävlar vad han ljuger; "I immidiately deployed the national guard". Finns ju inte en käft som går på den...
Citera
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:

Bra budskap, dock kommer man ändå fortsätta att matas de kommande dagarna att Trump beordrade sina följare att belägra kongressen, trots att det inte stämmer vilket är väl dokumenterat.

Han bekräftar även indirekt i slutet att han antagligen kommer att ställa upp igen, som jag tror att han kommer att göra, men vi får se.
Citera
Medlem
Jordgubbes avatar
Han är vansinnig och har bunkermentalitet: "Han har en bunkermetalitet, nu säger en nära medarbetare till Washington Post. När kravallerna bröt ut och tv-bilder kablades ut på anhängare med Trump-flaggor som slog sönder fönster, vällde in i byggnaden och förskansade sig i politikernas kontor försökte flera medarbetare få Donald Trump att stoppa mobben med ett skarpt uttalande. Men det var omöjligt att resonera med honom, uppger källor för Washington Post. Han upprepade 'Den stora majoriteten är fredliga. Vad säger ni om upploppen i somras? Vad säger ni om den andra sidan? Ingen brydde sig när de skapade kravaller. Mitt folk är fredligt. Mitt folk är inga ligister', säger en i staben till tidningen. Flera i Vita huset var förskräckta över att presidenten var så långsam och motvillig i att fördöma den härjande mobben och menar att han förstört sitt eftermäle som president. En idé från staben som Trump förkastade var att ringa in till Fox News och uppmana anhängarna att lämna Kapitolium. Först ville han inte säga någonting, men till slut lyckades han bli övertalad till att skicka några tweets. Ett manus till en video skrevs snabbt och han gick med på att sprida den på Twitter. Men Trump improviserade under inspelningen och lyckades nämna valfusk två gånger under den 61 sekunder långa videon, något de vädjat till honom specifikt att inte göra, skriver Washington Post. Han kallade också anhängarna för 'väldigt speciella' och sa att han 'älskar dem'. Trumps konto stängdes ner av Twitter strax senare. Han är så uppfylld av tanken på att han har blivit orättvist behandlad att han inte kan se helheten, säger en medarbetare till Washington Post" (Aftonbladet som citerar Washington Post). Jag skulle säga att det hela påminner alltmer om slutscenen i filmen Downfall eller Undergången från 2004.
Citera
2021-01-08, 01:26
Medlem
Citat:
Du förstår att han när han går motståndarna till mötes kommer han att göras till åtlöje av såna som dig. Det finns inget kvar, vi kommer att vara fiender i all tid framöver. Det finns inget som kan hela detta.

Vad menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Sicken tvärvändning, även om det väl bara är damage control och krokodiltårar i syfte att blidka den förmodat stora republikanska kritiken som nu uppstått, så kan nog hans mest inbitna anhängare behöva höra detta. Frågan är bara om det biter då det kommer alldeles för sent eller om nya upplop och terror kommer att följa.
Citera
Medlem
puterealbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
https://www.friatider.se/loof-pastar-att-trump-uppviglade-till-att-storma-kongressen

Det kommer en dag då Lööf får sitta inspärrad månader i en bur med tio vrålkåta somalier som har kilovis med khat.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:

Asså, känns som att han fått ett under bordet erbjudande från president elect:
”Om du säger exakt det vi säger åt dig att säga från och med nu och inget annat så kanske du får ta din pension i frihet och spela golf"

HAHAHA. Sån jävla beta den där Trump.
Citera
2021-01-08, 01:28
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Sicken tvärvändning, även om det väl bara är damage control och krokodiltårar i syfte att blidka den förmodat stora republikanska kritiken som nu uppstått, så kan nog hans mest inbitna anhängare behöva höra detta. Frågan är bara om det biter eller om nya upplop och terror kommer att följa.

Det lär komma om 12 dagar när Biden svärs in, Trump och Giuliani öppnade pandoras ask igår med sina snack om att de aldrig skulle ge upp och "Trial by combat".

Det finns ingen möjlighet för dem att stoppa de mest radikaliserade trumpisterna nu, hade han gett upp efter att högsta domstolen nekade hans stämningsansökan så hade det kanske kunnat gå men nu är det försent.
Citera
2021-01-08, 01:28
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Poliserna kommer att utredas, polischefen har avgått nu och han kommer att höras kring det hela, jag tror vi lär få se många huvuden som rullar efter det här för folk ifrågasätter inte bara polisens agerande och vart fan de var (glöm inte bort alla selfies med poliserna osv) men även varför nationalgardet inte tilläts att träda in

Det är väl presidenten som kallar in dem? Är inte säker på något endaste vis så jag backar på det om jag har fel.
Citera
2021-01-08, 01:29
Medlem
Vet inte om det redan postats men här kommer Trumps concession speech.

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1347334804052844550
Citera
2021-01-08, 01:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Det är väl presidenten som kallar in dem? Är inte säker på något endaste vis så jag backar på det om jag har fel.

Borgmästaren kallade tidigare och det finns rapporter om att det egentligen var Pence som kallade in gardet då Trump vägrade.

Oavsett vad så kommer det hela att utredas och en omstrukturering av polisen och sådant lär komma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in