2021-01-08, 01:20
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Avliden från vad? Inga poliser blev våldsamt eller dödligt anfallna av några demonstranter.

Däremot så valde en Secret Service-agent att avrätta en obeväpnad demonstrant som hade båda händerna i luften och omöjligen hade kunnat utgöra ett reellt hot, speciellt i sken av att hon redan var omringad av poliser som valde att inte ingripa. Det mordet kommer han säkerligen inte att ställas till svars för.
Bullshit, det var ett 60-tal som skadades av mobben.
Citera
Medlem
Citat:
Avliden från vad? Inga poliser blev våldsamt eller dödligt anfallna av några demonstranter.

Däremot så valde en Secret Service-agent att avrätta en obeväpnad demonstrant som hade båda händerna i luften och omöjligen hade kunnat utgöra ett reellt hot, speciellt i sken av att hon redan var omringad av poliser som valde att inte ingripa. Det mordet kommer han säkerligen inte att ställas till svars för.
Oklart. Men med tanke på att flera av de som greps var beväpnade och att stormningen resulterade i ett antal svårt skadade poliser så lär det inte ha gått lugnt till.
Citera
Medlem
Citat:
Vilket otroligt skitsnack från din sida.
Här är en video som visar rät bra vad som händer: https://twitter.com/MichaelNBC12/status/1346959639099924480
En grupp försöker forcera barrikaden, de uppmärksammar att det finns beväpnade agenter innanför och ändå ger hon sig på att försöka ta sig in, varvid hon blir skjuten.
Citera
2021-01-08, 01:21
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnSomKan
Nu har ni rödhattar också dödat en polis.

Nä, ingen polis har dödats. Om så var fallet hade varje nyhetsmedia redan öppet konstaterat dödsorsaken, men i brist på sådan rapportering kan man enkelt dra slutsatsen att polisen troligen avled av helt andra orsaker.

Citat:
Folk på fb verkar inte inse vilket enormt slag detta är mot den högerextrema fascismen i väst. Detta slår emot varenda populistisk rörelse och part i väst.

Med tanke på det enorma stöd som stormningen, enligt undersökningar, har i republikanska kretsar ser jag detta snarare som en enorm fjäder i hatten för högerradikala och nationalister i USA.

Amerikansk demokrati har redan tjänat sitt syfte; några framtida val kommer inte kunna vinnas av USA:s (än så länge) vita majoritet, och med hundratals miljoner amerikaner nu funktionellt fråntagna sin makt att påverka politiken på nationell nivå så återstår bara ett våldsamt maktövertagande eller utträde ur unionen.
Citera
2021-01-08, 01:21
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltstenarna
Jag frågade inte efter din åsikt eller gissning. Flera på fotona är antifa medlemmar. Kommer komma fram kommande dagar.
Men vad skönt har får du en tråd så du kan följa hur pöockar alla Antifa https://twitter.com/DCPoliceDept
Citera
2021-01-08, 01:23
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Du jämför alltså miljoner amerikanska medborgare med ISIS? Är du dum i huvudet eller bara otur när du tänker?
IRA är inte met terrorister än vad den brittiska staten är mot den irländska befolkningen för den delen heller.

Min sida? Jag tror du har missförstått mig å det grövsta jag äcklas av globalister och er hejdukar utav det men jag är ingen större vän av Trump heller... Därför välkomnar jag faktiskt att man nu ger sig efter honom... då det kommer garanterat försätta USA i en polarisering av sällan skådad art... med folk som kommer att radikaliseras än mer för de blir övertygad om hur korrupt systemet är.

Jag jämför de som bokstavligen bröt sig in i senatorhuset för att aktivt hindra den demokratiska principen som hände med terroristgrupper ja.

Att du anser att dessa inte är terrorister bevisar bara vilken typ av individ du är och att om du hade varit född någon annanstans så hade du troligen sympatiserat med andra grupper som begår våldshandlingar för att påtvinga ideologiska idéer genom hot om våld eller användandet av våld.

För i slutändan så spelar det ingen roll, för de som bröt sig in i senatorhuset trodde sig genomföra en revolution i Trumps namn, det går inte att neka då de bokstavligen ropade hans namn som ett mantra.

Trump och Giuliani måste stå till svars för hur de eldade på massan innan de bröt sig in, Giuliani med sitt "Trial by combat" och Trump för att han i över 2 månader nu har eldat på idéen om systematiskt valfusk ovanpå att han bokstavligen sa att att man skulle marschera upp till Capitol Hill och heja på de senatorer som gjorde sin plikt för att skydda USA medan han indirekt kallade dem andra för förrädare, han kallade även Pence indirekt för det senare på twitter.

Det bör även understrykas att när Trump "försökte" lugna folket så sa han i samma andemening att han älskar dem ovanpå en rad andra saker i separata tweets.

Vad man säger har konsekvenser och de som tror att uppmaning till saker inte har konsekvenser bör nog titta på sådana som Charles Manson och Jim Jones.
Citera
Medlem
hjaelploskilles avatar
Haha fan vad roligt att Trump fördömer dårarna nu, är Trump också en deep state marxist nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det där är väldigt skumt, minst sagt. Är det en äkta polisman? Har något mediebolag snappat upp det här eller är det tyst?
Ärligt talat jag har ingen aning. Postade mest i förbifarten. Men tittar man på hela bilden och som jag sagt tidigare, det är svårare att göra sattyg på en fotbollsmatch och backup kommer snabbare än när ett kontroversiellt beslut ska fattas i en byggnad av några av USAs mäktigaste politiker och en stor demonstration är planerad utanför så får jag inte ihop nånting av det här.

Titta på detta klipp te.x https://twitter.com/steve_hanke/status/1346917635959758854

Först och främst förlåt men jag kan inte låta bli att påstå det, hela klippet känns fejk och då pratar jag mer om känslan kring klippet, exemplena här under är inte argument för att det är fejk utan mer för hur dåligt skött det är om det är på riktigt..

Varför är dörrarna öppnade om dom ska hållas utanför? Varför är polismannen ensam? Vad jag hört är personen som filmar en journalist som tagit sig in (inte bekräftat) tog han sig alltså in innan demostranterna ens kom in, nån som har intressanta källor? Men största frågan av allt. Varför kommer inte backup, 10 sekunder in i klippet borde vi se 25 polismen joina sina andra 10 kollegor som redan skulle ha stått där.
Citera
Medlem
Citat:
Centerledaren Annie Lööf påstår nu att USA:s president "uppviglade till att storma" den amerikanska kongressbyggnaden, trots att han uttryckligen uppmanade till det motsatta: till lag och ordning och att demonstranterna skulle åka hem fredligt. När Fria Tider ringer upp vill C-ledaren dock inte förklara hur hon menar.

Citat:
I en film på Twitter påstår nu Annie Lööf att USA:s president Donald Trump låg bakom stormningen av den amerikanska kongressen igår, genom att ha uppviglat till attacken.

Citat:
– Hon kommenterar inte det ytterligare, säger Annie Lööfs presstjänst till Fria Tider.

https://www.friatider.se/loof-pastar-att-trump-uppviglade-till-att-storma-kongressen

Citat:
Men som Fria Tider tidigare idag rapporterade uppmanade Trump på Twitter tvärtom flera gånger till fred och ordning, att ingen skulle skadas, och att demonstranterna skulle åka hem fredligt.

Citat:
Han publicerade även en film med detta tydliga budskap, som Twitter dock raderade.

Citat:
– Ni måste åka hem, vi måste ha fred. Vi måste ha lag och ordning. Vi vill inte att någon skadas. Åk hem fredligt, sade han bland annat.
Senast redigerad av Pazzamo 2021-01-08 kl. 01:26.
Citera
2021-01-08, 01:24
Medlem
BootyLuvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
De ser pistolerna och någon ropar "They won't do it" sekunden innan Babbit försöker hoppa in och då blir skjuten.

https://twitter.com/i/status/1346959639099924480
https://twitter.com/i/status/1347076676342185984
Tack, hade inte sett de där klippen. Går att sammanfatta med "play stupid games, win stupid prizes".

Märktes att luften gick ur de övriga knäppskallarna när hon sköts, som att "ojdå... det var visst på riktigt det här?!".
Citera
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slasktratt42
En grupp försöker forcera barrikaden, de uppmärksammar att det finns beväpnade agenter innanför och ändå ger hon sig på att försöka ta sig in, varvid hon blir skjuten.

Du menar den grupp som redan är omringad av och samtalar med en rad beväpnade poliser? Poliser som mer eller mindre helt övergav slagfältet och lät demonstranterna gå rakt in i byggnaden?

Du kan kringelkroka dig till en bortförklaring bäst du vill; detta handlade om en regelrätt avrättning av en obeväpnad och ofarlig demonstrant, vars rätt det är att besätta offentliga byggnader.
Citera
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
En helt annan Trump, som någon har dragit han i örat.

Du förstår att han när han går motståndarna till mötes kommer han att göras till åtlöje av såna som dig. Det finns inget kvar, vi kommer att vara fiender i all tid framöver. Det finns inget som kan hela detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in