2021-01-07, 18:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JefeErnesto
Varför ges så mycket vikt och kredibilitet till den här Rask? Har ingen koll på honom sen innan men intrycket jag får är enbart att han är en misslyckad youtuber som försöker få uppmärksamhet genom en hemsk händelse. Vem är han och vad är hans grej?
Han har en egen tråd
(FB) Carl Fredrik Alexander Rask

Det är bättre att du tar dina frågor i den - för denna tråd skall ju handla om Mattias och diskussioner om Rask kommer att spåra långt ifrån det och ta onödig (off-topic) plats i denna tråd.
Citera
2021-01-07, 19:36
Medlem
Cassisss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flipflop84
Såg aj för lite sen i ljungby. Han har en polare som kallas ibbe som bor vid maxi i Ljungby, enl. Folk säljs det där i början på ågårdsvägen. Vet att ibbe spinner på alla tjejer och erbjuder dom saker för att vara med honom.... Sprit, pengar, cigg, m. M. . Många tjejer som sagt detta, men troligen inget med detta fall att göra.
.bara drägg som spelar maffia!! Hoppas Mattias hittas snarast.

Vem är AJ? Något namn mer än initialer?

Ibbe? Är det den långe tunne negern som har jobbat på maxi? Han brukar väl ha någon lokal variant när det är musikhjälpen?
Citera
2021-01-07, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En mellanhand som sedan kan hamna i läget att avslöja källan eller dömas för skyddande av brottsling.. Hur anonym är du då?

En mellanhand som använder informationen för utpressning på olika sätt. Hur skyddad är du då?

Nej, mellanhänder är inte av godo och definitivt inte någon säker väg för att bevara sin anonymitet.

Vill man ha en helt utomstående mellanhand så kan man vända sig till en präst t ex. Eller till dagstidning. Dagstidningar har lagstadgad skyldighet att skydda sina källor, det är fängelsestraff på att bryta det om källan begärt anonymitet.

Gällande Rask så hade han ju en medåtalad som ville vara anonym, och nog inte är så imponerad över hans förmåga att ge henne källskydd.

Berätta gärna hur han skall lyckas bättre i det här ärendet utan att rensa informationen som förs vidare.
Du hamnar i läget att endera rensar han information -- eller lämnar han över informationen och riskerar att avslöja tipslämnaren.

O fan. Inte tänkt så långt.
Tror isf att det finns folk som hellre lämnar tips till en annan än polisen. Så kommer det nog ändå vara.
Citera
2021-01-07, 21:13
Medlem
[quote=Flipflop84|74229751]
Citat:
Ursprungligen postat av Cris7209

Småtjuven AJ du skriver om står som utvandrad på ratsit ... men han rör ju sig i Ljungby ändå.
Och bröderna sitter inne fast inte när M försvann
Andrea* J*gerland greps i veckan och H*ssan, en av negerbröderna satt inne när M försvann. Ra*hid var ute då däremot men är häktad för grov misshandel av en knarkare på Bergagatan. Ja*erland greps för stöld. Den tredje negerbrodern är ute, Idde, Lidde lr vad negern nu kallas för. Sett honom med en svenska,,,så klart. ” Smart” tjej! Men vi skiter i pundarna och koncentrerar oss på vilket håll han sprang, mot 25:an eller mot stan?Vart var han när han skrek?? Folk på Smalspåret har hört honom och en har till och med hört skriket när denne var INNE så han måste skrikit högt som bara den. Eller varit i närheten av Smalspåret, Klotvägen.
Citera
2021-01-07, 21:44
Medlem
finns det någon sammanfattning eller något nytt som hänt?
Citera
2021-01-07, 21:46
Medlem
När jag var typ 17 år och hade precis börjat röka holk året innan så fick mina vänner för sig att vi skulle testa LSD hemma hos en polare som var ensam hemma.

Minns då iaf att det började med att alla mådde bra och vi kollade film men sedan började en av oss sex personer snea sönder och bli helt röd i ansiktet och nervös och tyst, asså det smittade av sig på alla så helt plötsligt snear typ 5/6 personer i sällskapet och alla fick för sig att vi behövde komma ut från lägenheten ut i naturen för att må bättre.

Jag var riktig färsking då hade inte testat droger förutom röka, sen när vi kom ut ur huset sprang jag så fort jag kunde hem till mitt hus cirka 300 meter bort för kändes som en av mina vänner var för mycket i panik modet så det smitta av sig på alla, sen i hissen minns jag att jag kolla mig i spegeln och såg helt för jävlig ut i ögonen och sprang raka vägen ut från porten igen tillbaka till vännerna, haha kunde fan inte gå hem så asså mina föräldrar hade tagit mig till sjukhuset eller något.

Minns iallafall att det var syntetisk LSD och ca 5-6 timmar psykisk panik blandat med sjukaste psykos känslan. Minns jag trodde jag hade förstört min hjärna och skulle känna likadant resten av mitt liv men sen sista timmarna var jag ensam med den enda vännen i sällskapet som hade kontroll och jag kände bäst sen då gick det snabbt över till det bättre.

Har aldrig testat hallucinogener efter detta och kommer aldrig göra.

Ville bara säga detta för det är sånt här jag tänker på kan ha hänt när jag hör den här historien. Antingen det eller att han varit full och ramlat i vattnet.
Citera
2021-01-07, 21:55
Medlem
qetuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Förlåt jag fattade dig fel, nej jag är inget medium på det viset, jag frågar och får svar genom lyssning har ingen telepatisk förmåga.

Va?
Citera
2021-01-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Förlåt jag fattade dig fel, nej jag är inget medium på det viset, jag frågar och får svar genom lyssning har ingen telepatisk förmåga.
Ja, precis. Va?!
Citera
2021-01-07, 22:52
Medlem
JSelwyns avatar
Nu tror/hoppas jag att polisen har fått tillgång till alla digitalmedia som används idag.

Var Mattias en gamer? Isf bör man ju titta på om det kan finnas någonting i gaming-historiken (WoW, CS osv) som kan ge ledtrådar? Det är ju sällan som folk i den världen spelar alldeles själva utan mestadels mot varandra 1:1/i grupp.

Det har ju nämnts en del personer (vänner/kompisar etc), så då tänker jag som så att om de också var gamers, så kan ju något ha hänt där (hot, affärer, motivbild etc) online, privata chat-meddelande sinsemellan*, som gör att det sedermera speglar sig off-line?

*Isf idé att inte bara titta på Mattias dator utan alla de andra som var med i gruppen.
Citera
2021-01-08, 00:12
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lungcancer
Finns det här en allvarlig diskussion att Mattias har blivit itvingad droger och dött?

Rask ljuger angående vad han hört. Han försöker få in pengar.
Hur kan du vara så säker på att Rask ljuger?
Citera
2021-01-08, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBlanche
Psykfallet som skriver kommentarer ger mig kalla kårar. Ngt med hans sätt att uttrycka sig som får alla varningsklockor att ringa hos mig. Inget vanligt nättroll utan något helt annat...

Skriver han fortf?
Oerhört obehaglig!
Kan faktiskt inte begripa varför mamma E inte blockerar honom?
Måste vara extremt tufft för henne att läsa hans sjuka kommentarer.
Håller med dig fö, denne ger även mig kalla kårar, en riktigt dålig smak i munnen.
Citera
2021-01-08, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OrgryteLegend
När jag var typ 17 år och hade precis börjat röka holk året innan så fick mina vänner för sig att vi skulle testa LSD hemma hos en polare som var ensam hemma.

Minns då iaf att det började med att alla mådde bra och vi kollade film men sedan började en av oss sex personer snea sönder och bli helt röd i ansiktet och nervös och tyst, asså det smittade av sig på alla så helt plötsligt snear typ 5/6 personer i sällskapet och alla fick för sig att vi behövde komma ut från lägenheten ut i naturen för att må bättre.

Jag var riktig färsking då hade inte testat droger förutom röka, sen när vi kom ut ur huset sprang jag så fort jag kunde hem till mitt hus cirka 300 meter bort för kändes som en av mina vänner var för mycket i panik modet så det smitta av sig på alla, sen i hissen minns jag att jag kolla mig i spegeln och såg helt för jävlig ut i ögonen och sprang raka vägen ut från porten igen tillbaka till vännerna, haha kunde fan inte gå hem så asså mina föräldrar hade tagit mig till sjukhuset eller något.

Minns iallafall att det var syntetisk LSD och ca 5-6 timmar psykisk panik blandat med sjukaste psykos känslan. Minns jag trodde jag hade förstört min hjärna och skulle känna likadant resten av mitt liv men sen sista timmarna var jag ensam med den enda vännen i sällskapet som hade kontroll och jag kände bäst sen då gick det snabbt över till det bättre.

Har aldrig testat hallucinogener efter detta och kommer aldrig göra.

Ville bara säga detta för det är sånt här jag tänker på kan ha hänt när jag hör den här historien. Antingen det eller att han varit full och ramlat i vattnet.

När jag gick i årskurs 9 hade jag en lärare i kemi som pratade om bl a att sniffa thinner och vad som kan hända. Det hade nämnligen inträffat ett dödsfall av en elev som bl a hade sniffat thinner. Och det var pga av detta som jag tog avstånd från narkotika eller droger.

Jag har inte själv använt narkotika eller droger, men har haft vänner som har använt narkotika såsom hasch, amfetamin, ritalina, heroin mm. Tyvärr är min syster som har använt en mängd narkotika död. Hon blev endast 54 år då hon dog år 2016. Jag tänker på henne vid hennes födelsedag och andra högtider och det känns väldigt tungt för mig. Även en del av mina vänner är också döda så därför har jag en del kunskaper om narkotika eller droger.

Jag minns när jag var 16 år på 70-talet att det var några av mina vänner som pratade om LSD. Och om man tog LSD så kunde de tro att de kunde flyga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in