2021-01-07, 14:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
Tyvärr inte vården börjar bara om och om ett år har han promenader igen men troligtvis så flyttas han till en annan vårdinrättning som bättre kan hålla honom kvar tex säter

Jo, han kommer nog flyttas till den vårdinrättning med högst säkerhet.

Och det kanske är säter? Vad vet jag
Citera
2021-01-07, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Jo, han kommer nog flyttas till den vårdinrättning med högst säkerhet.

Och det kanske är säter? Vad vet jag

Det är faktiskt helix som har högsta säkerhet men mördare brukar vårdas på Säter
Men han hamnar lite bort från Stockholm och rymma blir svårare
Citera
2021-01-07, 14:54
Medlem
K.Blomkvists avatar
Han erkänner: Dödade Joakim – ber om ursäkt

https://www.expressen.se/nyheter/krim/han-erkanner-dodade-joakim-ber-om-ursakt/

Mördaren som rymde från rättspsyk erkänner:

Det var han som dödade flerbarnspappan Joakim Forsberg, 45, vid bankomaten i Rissne i lördags.

– Han vill framföra sin ursäkt till familjen, säger hans advokat Martin Persson.

Opps, jag var sen på bollen

Men en ursäkt! Hallå eller... Satans jevla PUCKO!
Senast redigerad av K.Blomkvist 2021-01-07 kl. 14:57.
Citera
2021-01-07, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Han erkänner: Dödade Joakim – ber om ursäkt

https://www.expressen.se/nyheter/krim/han-erkanner-dodade-joakim-ber-om-ursakt/

Mördaren som rymde från rättspsyk erkänner:

Det var han som dödade flerbarnspappan Joakim Forsberg, 45, vid bankomaten i Rissne i lördags.

– Han vill framföra sin ursäkt till familjen, säger hans advokat Martin Persson.

Va bra. Då kan Joakims familj stryka ett streck över händelsen. Ingen skada skedd.
Citera
2021-01-07, 15:00
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ett jävla hån att advokaten ens framför det. Det är som att spotta Joakim familj i ansiktet. Fullständigt respektlöst.

Vissa saker ska man bara hålla tyst om.

Han är nog ganska oberörd av det här tyvärr , vad frustrerande det måste vara för polisen att hantera en sån här äcklig individ , livet kommer i princip rulla vidare för honom som om ingenting har hänt. Han kommer uppleva mer liv och rörelse få gå på rättegång o.s.v det enda rätta vore en kula i skallen.
Citera
2021-01-07, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelKlang
Han är nog ganska oberörd av det här tyvärr , vad frustrerande det måste vara för polisen att hantera en sån här äcklig individ , livet kommer i princip rulla vidare för honom som om ingenting har hänt. Han kommer uppleva mer liv och rörelse få gå på rättegång o.s.v det enda rätta vore en kula i skallen.

Ja nu mår han nog som fisken i vattnet. Han kan läsa om sig själv i tidningarna och tv rapporterar om honom. Han känner sig nog som värsta Hollywoodstjärnan nu.

Som sagt, ser jag honom ute någon gång så plockar jag honom. Han lär nog rymma fler gånger med vår slapphänta psykvård.
Citera
2021-01-07, 15:06
Medlem
På vilket sätt rymde mördaren. Var det från en anstalt eller var det från personer som var ute och lallade med honom?
Citera
2021-01-07, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
På vilket sätt rymde mördaren. Var det från en anstalt eller var det från personer som var ute och lallade med honom?

Han sprang ifrån vårdarna vid en promenad
Citera
2021-01-07, 15:09
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja nu mår han nog som fisken i vattnet. Han kan läsa om sig själv i tidningarna och tv rapporterar om honom. Han känner sig nog som värsta Hollywoodstjärnan nu.

Som sagt, ser jag honom ute någon gång så plockar jag honom. Han lär nog rymma fler gånger med vår slapphänta psykvård.

Förmodligen är det så , en fjäder i hatten sånt här skit för såna här missfoster tyvärr. Bland hans FB vänner finns en del retards med , bl.a kända rinkeby tattare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag förstår inte hur polisen kunde hitta DNA från GM på brottsplatsen. GM måste ju ha lämnat någon form av spår efter sig. DNA finns ju inte bara sådär i luften.
GM gjorde några snabba knivhugg och gick sedan därifrån. Var hittade polisen DNA?

Det är ganska lätt att skära sig på sin egen kniv när man hugger någon.
Eller så fick offret tag i GM och rev.

DNA känns det som man kan lämna överallt. Hudflagor, hår, spott, blod osv osv.
Citera
Medlem
Citat:
Han sprang ifrån vårdarna vid en promenad

Hur fungerar deras promenader egentligen. Är det som en lågstadieklass som är ute och promenerar hand i hand? Man börjar fan undra.

Varför i helvete har han inte handbojor på sig. Vet dom inte om att han är en mördare. Hur kan det här ens hända?
Citera
2021-01-07, 15:11
Medlem
Citat:
Det görs en riskbedömning inför varje promenad
Och den är skrattretande många som går på promenad är rymmningsbenägna promenad börjar du vanligtvis gå redan efter ett par månader när du kommer till rättspsykiatrin och många är inte redo men promenaden anses vara del av vården och rymningar är nått man kallt räknar med efter en rymningar tar det inte ens ett år innan du är ute på promenad igen

Man borde kedja ihop fötterna på dom. Det borde vara minimum när man har nån form av permis för våldsdömda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in