2021-01-05, 08:18
Medlem
Jon.Holmss avatar
Fattar inte heller varför BO var tvungen att ta ut kontanter.

Står ju i Expressen att han och flickvännen var ute och firade hennes födelsedag, och att de hade tagit en taxi till en restaurang i Rissne. Och som jag fattar det så hade paret lämnat restaurangen (efter att ha betalat notan får man väl förmoda). Så varför behövde de kontanter?

Var de sugna på lite koks eller en joint på kvällskvisten?

https://www.expressen.se/nyheter/flerbarnspappan-joakim-knivhoggs-till-dods-vid-bankomaten-i-rissne/
Citera
2021-01-05, 08:55
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
De satt väl och drack för kontanta pengar och han gick för att hämta ut mer, och hon satt kvar? Lite mindre nogräknade krogar har börjat köra svartklubb efter stängning - det finns minst en i varje normalstor stad...
Citera
2021-01-05, 08:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Fattar inte heller varför BO var tvungen att ta ut kontanter.

Står ju i Expressen att han och flickvännen var ute och firade hennes födelsedag, och att de hade tagit en taxi till en restaurang i Rissne. Och som jag fattar det så hade paret lämnat restaurangen (efter att ha betalat notan får man väl förmoda). Så varför behövde de kontanter?

Var de sugna på lite koks eller en joint på kvällskvisten?

https://www.expressen.se/nyheter/flerbarnspappan-joakim-knivhoggs-till-dods-vid-bankomaten-i-rissne/

Svarttaxi?
Pengar till barnvakt?

Många använder cash som tur är. Fler borde göra det.

Sedan kan man ju undra varför han gick och gjorde det själv. Att man gör det när man som par går förbi en bankomat är en sak men här kan man ju tro att det skulle handlas sprit under bordet efter 20.00.
Citera
2021-01-05, 09:24
Medlem
Brilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja Aje philipson har ännu fler barn- tre fruar han med-
det är inget märkligt, eller du anser att det är en problemfamilj för att det gjorts många barn- undrar vad Aje Philioson anser om det

Det jag menar är bara att jag tror inte att det är pga slumpen som tre äktenskap har kraschat utan att det finns någonting annat som ligger bakom, vad det är låter jag dock vara osagt.
Citera
2021-01-05, 09:37
Medlem
Förstår inte varför det skulle vara så konstigt att ta ut lite kontanter. Är väl bara i Sverige detta motstånd finns. Sen blir det strul och irritation hos folk när bank/kort systemet ej funkar och man inte kan handla eller betala.

Jag vill alltid ha lite kontanter på mig i varje fall och slippa lita helt på bankernas system. Men alla är ju olika.
Citera
2021-01-05, 09:52
Medlem
Sjukt att diskussionen hamnar kring varför han tog ut kontanter, jag har gett upp detta landet.

Väldigt tragisk händelse, lite likheter med mordet på Kjäll. Ett rån där rånaren möter på lite motstånd och slutar med rånmord.
Citera
2021-01-05, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Sjukt att diskussionen hamnar kring varför han tog ut kontanter, jag har gett upp detta landet.

Väldigt tragisk händelse, lite likheter med mordet på Kjäll. Ett rån där rånaren möter på lite motstånd och slutar med rånmord.

Verkligen sjukt. Bl.a. uppe i det vackra Ångermanland ser du ofta folk ta ut kontanter i automaten utanför affären. Sen går de in och handlar och betalar kontant. Jag tror det handlar om två saker, dels så är man van att vilja ha kontanter på sig, dels vill man inte att varje transaktion och inköpsställe skall synas. Jag gör samma sak själv, framförallt vid inköp på systembolaget, det har inte banken med att göra.
Citera
2021-01-05, 10:42
Avstängd
BO flickvän Faouzia hade två döttrar tidigare.
https://www.bildtagg.se/bild/uys1osbbxji1zuyzxnmovv
Citera
2021-01-05, 10:48
Medlem
stackars anhöriga o framförallt hans barn. växa upp utan pappa
Citera
2021-01-05, 11:19
Medlem
Jag brukar också ta ut kontanter med jämna mellanrum och brukar alltid ha en minst en hundring och lite växel i väskan. Smidigt om du bara ska handla något litet och småbutikerna slipper kortavgiften på småköp. Och självklart är det enklare att betala med kontanter om man handlar på en marknad eller hos torgförsäljare, eller går på svartklubb såklart. Droger också naturligtvis men det är inte det enda du behöver kontanter till.
Citera
2021-01-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JompaSE
Har inte satt mig i tråden vad som framgått men blev förvånad och besviken när jag såg att det stod två pers bokstavligen ett par meter ifrån händelsen och bara såg på utan att ingripa. När tumultet pågick (ett par minuter minst) så vände de ryggen och gick bort. Kan inte säga hur jag vet det men det var två killar i.a.f. De hade enkelt kunnat övermanna gm som ser ut som en typisk maskerad rånare. Total avsaknad av civilkurage. Nästan så man hoppas att de hängs ut offentligt.
Räkna alltså inte med nån hjälp när ni råkar ut för brott här i Sverige förrän det är för sent.
Det låter ju som om du har sett videon om händelsen. Berätta gärna mer
Citera
2021-01-05, 11:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Det mest märkliga är att han skulle ta ut kontanter! För vem fan gör det nuförtiden? Var säkert 5-6 år sen jag gjorde det iaf.

Märkligt?
Inte ett dugg tycker jag, många som tar ut kontanter dygnets all timmar 7 dar i veckan.

Hade vart mer märkligt om han gick runt naken tillexempel, det hade vart märkligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in