2021-01-07, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag förstår inte hur polisen kunde hitta DNA från GM på brottsplatsen. GM måste ju ha lämnat någon form av spår efter sig. DNA finns ju inte bara sådär i luften.
GM gjorde några snabba knivhugg och gick sedan därifrån. Var hittade polisen DNA?

Nu högg han tydligen sig själv och lämnade blodspår, DNA kan också hittas under BO:s naglar om han t.ex försökt slita bort hans hand, hårstrån mm. Han kan ha tappat en ägodel eller kastat en fimp på marken. Vi lämnar spår överallt, det handlar bara om hur noggrant teknikerna letar dvs vilka resurser man lägger ner på att lösa fallet.
Citera
2021-01-07, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Vad är egentligen skillnaden? En sinnessjuk förstår vad han gör men skiter i det eftersom den sinnessjuka saknar empati och förståelse för andra människo, det tycker jag är en allvarlig svaghet.
Tycker inte du det så ska du fan sitta i ett vanligt fängelse på livstid och få lika mycket stryk och skit som du gett andra!! Inga gillar såna som dig som skryter om att du är sinnessjuk och inte sinnessvag FÖR DET ÄR PRECIS DET DU ÄR MEN DU FÖRSTÅR INTE DET, DÄRFÖR HAMNAR DU PÅ RÄTTSPSYK OCH INTE I ETT FÄNGELSE, FATTA DET "DU SOM FÖRSTÅR VAD DU GÖR!" Du är ju förfan den värsta sorten som aldrig någonsin borde ha blivit född!!!

Lilla vän du vet att det finns saker som hjälper tex medicin och jag är aldrig dömd för ett våldsbrott jag skryter inte det va svaret på en direkt fråga
Jag är ledsen för allt jag ställt till med men har nu en medicinering som hjälper mig jag har aldrig skadat någon annan en mig själv och tog tillvara på vården och medicineringen jag fick och har idag inga psykiska problem men slutar jag få medicinen så får jag psykos igen och då blir det tokigt man släpps inte från rättspsyk om man inte anses behandlad
Du borde förövrigt ta din egen medicin och lugna ner dig det är inte bra för hälsan att vara arg
Jag lever ett ordnat liv idag och har inga planer på att göra nått annat men jag har gjort fel innan och tog mitt straff och gjorde nått av det
Citera
2021-01-07, 14:10
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnickeliSnack
Skall vi inte för alltid lära oss att: GM=gärningsman.
M=Misstänkt.
MGM=Medgärningsman.

Eller hur i helvete förkortar du en medgärningsman? Misstänktgärningsman är bara trams. Om han inte var misstänkt för en gärning vad skulle han då vara misstänkt för?

MGM=Misstänkt gärningsman
Man kan vara felaktig misstenkt derfor MGM innan man vet eller at vedkommende er dømt

Om flere er mistenkt:
MGM2=Misstänkt medgärningsman
Citera
2021-01-07, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
Det görs en riskbedömning inför varje promenad
Och den är skrattretande många som går på promenad är rymmningsbenägna promenad börjar du vanligtvis gå redan efter ett par månader när du kommer till rättspsykiatrin och många är inte redo men promenaden anses vara del av vården och rymningar är nått man kallt räknar med efter en rymningar tar det inte ens ett år innan du är ute på promenad igen

Väldigt intressant att få insider information, tack för att du delar med dig!

Hur brukar promenaderna se ut, är det flera intagna som går tillsammans och hur många väktare går med? Har de intagna någon slags tvångsmedel eller särskilda kläder, känner man igen dem på fångvårdens kläder t.ex? Är det ett visst område man promenerar i som skogen närmast anstalten eller tränar man också på att gå på gatorna bland vanligt folk och t.ex handla i affärer som en del av vården?
Citera
2021-01-07, 14:18
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Nu högg han tydligen sig själv och lämnade blodspår, DNA kan också hittas under BO:s naglar om han t.ex försökt slita bort hans hand, hårstrån mm. Han kan ha tappat en ägodel eller kastat en fimp på marken. Vi lämnar spår överallt, det handlar bara om hur noggrant teknikerna letar dvs vilka resurser man lägger ner på att lösa fallet.
Jag har inte sett någonstans i media att han skadat sig själv och att DNA kommer från hans blod. Inte heller att GM skulle ha tappat någonting.
Polisen har varit sparsam med uppgifter om var och hur dom hittat DNA.
Det är långt ifrån alltid som man lämnar DNA spår efter sig. Om polisen hittat DNA i det här fallet är det bara tur.
Citera
2021-01-07, 14:20
Medlem
Nu har han erkänt överfallet enligt expressen

https://www.expressen.se/nyheter/krim/han-erkanner-dodade-joakim-ber-om-ursakt/
Citera
2021-01-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McRoadkill

Skönt att det tog den jäveln.
Citera
2021-01-07, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
Lilla vän du vet att det finns saker som hjälper tex medicin och jag är aldrig dömd för ett våldsbrott jag skryter inte det va svaret på en direkt fråga
Jag är ledsen för allt jag ställt till med men har nu en medicinering som hjälper mig jag har aldrig skadat någon annan en mig själv och tog tillvara på vården och medicineringen jag fick och har idag inga psykiska problem men slutar jag få medicinen så får jag psykos igen och då blir det tokigt man släpps inte från rättspsyk om man inte anses behandlad
Du borde förövrigt ta din egen medicin och lugna ner dig det är inte bra för hälsan att vara arg
Jag lever ett ordnat liv idag och har inga planer på att göra nått annat men jag har gjort fel innan och tog mitt straff och gjorde nått av det

Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Väldigt intressant att få insider information, tack för att du delar med dig!

Hur brukar promenaderna se ut, är det flera intagna som går tillsammans och hur många väktare går med? Har de intagna någon slags tvångsmedel eller särskilda kläder, känner man igen dem på fångvårdens kläder t.ex? Är det ett visst område man promenerar i som skogen närmast anstalten eller tränar man också på att gå på gatorna bland vanligt folk och t.ex handla i affärer som en del av vården?
Det är max 3 intagna och två vårdare vårdarna har ett larm med sig och privata kläder promenader gås runt skogsområdet mitt i mot helix oftast ibland till Södertörns högskola ibland mot tullinge de intagnas klädsel och signalement skrivs upp innan promenaden
När man anses mogen får man själv med två personal åka på aktiviteter besöka affärer gå på museum och dylikt när man anses klara det får man själv åka på permission det beslutas av förvaltningsrätten som oftast ger läkaren delegation för att bestämma tider och frekvens allt detta anses vara en del av vården och tillför att förbereda den intagna för ett liv i frihet
Citera
2021-01-07, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McRoadkill

“– Han erkänner att han har huggit målsäganden och han vill framföra sin ursäkt till familjen. Han förnekar mord. Det har inte varit hans avsikt att döda eller skada målsägande.”

Men han kan gå tillbaka och hugga en slutgiltig gång?

As!
Citera
2021-01-07, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleroid
“– Han erkänner att han har huggit målsäganden och han vill framföra sin ursäkt till familjen. Han förnekar mord. Det har inte varit hans avsikt att döda eller skada målsägande.”

Men han kan gå tillbaka och hugga en slutgiltig gång?

As!

"Inte varit för avsikt att skada"

Muhahahhaha.

Få som klarar en kniv i bröstet utan att skadas.

Lås in fanskapet på livstid.
Citera
2021-01-07, 14:33
Medlem
Kan någon länka bild aset? Vill se hur fanskapet ser ut så att jag kan sänka honom om man råkar springa på honom i framtiden.
Citera
2021-01-07, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Han är snart ute igen ska du se.

Nej, det är inte troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto