Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Men visa på källor då. Det är du som påstår något, upp till bevis.
På vadå?
Citat:
Du vet ju att det inte är ok att våldta folk som följer med på efterfest. Eller hur?
så tjejjerna blev inte våldtagna, för det är inte ok, Eller hur?
Citat:
Men om folk som inte vet det utan tror att det är fritt fram att ligga med folk som följer med på efterfest alternativt tycker sig ha rätt att ta sig friheter med andras kroppar, sedan även får höra att offren var korkade. Tja, då kommer dessa individer se ditt resonemang om offren som ett godkännande av själva våldtäkten. Tragiskt att du inte förstår detta.
så de dömdes inte? falskanmälningar är ju mycket vanliga vid sexualbrott.
Det är även det en bra lärdom, flickor , följ inte med främlingar , pojkar ta inte med främlingar.
Citat:
Låt oss säga detta: du tar 10000 spänn från en kamrat, trots att du någonstans anar att det inte är helt ok. Om du endast och enbart får skit från omgivningen för detta, så kommer du skämmas och innerst inne inse att du gjort fel. Men om folk i din omgivning säger "din kamrat var korkad som la 10000 spänn i sin hall, din polare får skylla sig själv!". Om du får höra detta tillräckligt mycket kommer din egen moral skjutas till att det var kamratens fel att du tog pengarna. Även fast det faktiskt är du som gjort dig skyldig till stöld.
Det är korkat att lämna 10`000 kr i hallen och sen ta med 4 MENAliter hem på fyllan.
Jag skulle påstå att försäkringsbolaget bedömmer det som oaktsam (eller korkad)
Citat:
Att kalla offer "Korkade" osv. förskjuter moralen hos förövarna. Är det så vi vill ha det? Jag vill inte det iaf. förövarna ska ensamma ta ansvar för sina vidriga handlingar och vi ska stå upp för offren.
Och jag tror inte att det är min uppgift att moralisera över kriminella, däremot så moraliserar jag gärna över korkade människors val i hopp om att någon i riskzon tar ett smartare beslut än att följa med främlingar på äventyr.