2021-01-07, 11:21
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
https://www.foxla.com/video/887541

Så här såg det ut innan hon blev skjuten.

Hela den mobben hade teoretiskt kunna ta sig in, utifrån vakternas vinkel är det ett hot mot USA. Tänk terrorism.

Oavsett kön, storlek eller utseende så kan alla bära vapen eller bomber.

Att hon dör är olyckligt. Att hon blir skjuten är inte förvånande.

Du vet hur krångligt det är att ta sig igenom säkerhetskontrollen på en flygplats?
Om du har rest till USA någon gång så vet du hur ännu mera krångligt det är att ta sig igenom den säkerhetskontrollen.
Om du skulle prova att springa igenom den så skulle det sluta väldigt illa.
Ta det i beaktande, men lägg då till att du är på väg att ta dig in där allmänheten inte ALLS hör hemma.
Den videon borde göra det tydligt för den mest faktaresistente varför man sköt mot kvinnan. Det är förvånande att säkerhetspersonal/polis ändå höll sig så lugna att de inte sköt mot övriga som försökte ta sig genom dörren. Men när kvinnan försöker hoppa in har gränsen nåtts och hon oskadliggörs. Djupt olyckligt, men helt korrekt.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Skit snack, polisen borde öppnat eld för länge sedan, när pöbeln brutit sig in genom de första dörrarna.

Hon och de bakom henne utgjorde ett hot mot senatorernas säkerhet. Secret service beslutade att öppna eld och eliminera henne för att på så sätt upprätthålla säkerheten.

Nja, på platsen var fyra demonstranter samt ett tiotal "journalister" som mest filmade med mobiler. Bakom demonstranterna var det ett tiotal poliser och säkerhetsvakter som tryckte på. Polisen som sköt hade inte överblick och trodde att det var en större grupp som stormade, fast det var polisen som stormade där..
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Republikanska väljare gillade honom, där har du svaret.

Ja, jo. Så har det gått som det gick också.
Jag hävdar fortfarande att republikanska partiet kommer tänka efter ett par varv inför nästa kandidat. Pence ligger bra till. Hoppas för deras skull de väljer honom eller någon annan med värdighet i behåll, samt politiskt intresse och erfarenhet. Det borde vara krav.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag menar just det du skriver. Jag tycker inte att det var hemskt och fruktansvärt, och jag ser det för det det är. Inte AFA, inte terrorism, utan en stormning.

Läs igen.

(Det är alltså inte jag som tycker att det var vedervärdigt att bryta sig in, utan många andra.)
Missade det, ledsen!

Skrämmande annars att läsa vissa inlägg här, 87%-gänget i Sverige har helt snöat in på fel sida och det är inte så märkligt att det går åt helvete i västvärlden just nu. Förstår inte hur folk kan vara så blinda till det som händer i samhället men medias hjärntvätt verkar fungera klockrent eller så är folk bara så bekväma att de ger upp sin frihet till dessa element.

Inget sprejades ner, i princip inget förstördes och 99% av protesterna vad lugna. Det är exakt tvärtom gentemot BLM och Antifa men all MSM säger exakt tvärtom. Det tycker jag visar vilka som är fiendena.
Citera
2021-01-07, 11:22
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Så du menar att magafolk i kongressen var legitimt men inte eventuellt antofafolk?

Jag menar att du inte var så snabb på att säga samma sak när det var det omvända. När blm kaozade och mördade människor.

Då var det ok för "trump är så hemsk"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Jag menar att du inte var så snabb på att säga samma sak när det var det omvända. När blm kaozade och mördade människor.

Då var det ok för "trump är så hemsk"
Gå och lägg dig och sov!
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
https://www.foxla.com/video/887541

Inte så lugnt va?

En 35-åring dog absolut helt i onödan. Polisvåld är idiotiskt.
Men att tro att man ska kunna slå sig in i senaten utan konsekvenser är mer idiotiskt.

Det du inte ser där som man ser på de andra filmerna är att det finns redan poliser på plats i rummet bakom de som vandaliserar. De ingriper dock inte, vilket är det första felet.
Citera
2021-01-07, 11:23
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Skit snack polisvåldet var helt nödvändigt.

Polisen borde egentligen använt betydligt mer våld för att stoppa demonstranterna komma åt hemliga dokument på kontoren.

Många kommer förlora jobbet för att de misslyckades med att skydda byggnaden.
Jag uttryckte mig slarvigt: övervåld av polis på gatorna är onödigt och idiotiskt.
I det här fallet rent nödvändigt. Dock fortfarande trist att någon dog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsqq
90% av världens befolkning har nu begripit vilken galning Trump är och hur det går när man oansvarigt använder "fake news" för att elda på extremistgrupper.

De sista 10 procenten förstår fortfarande inte, (de som skriver en massa pro-Trump-trams i den här tråden bl.a.).

Men de kommer att märka att de har blivit mer isolerade.

Vissa människor saknar sunt förnuft och kan inte skilja på Trumps "fake news" och verkligheten.

Människor som tror på sagorna om globalister, George Soros etc.

En normal människa som hör påståenden om att global marxism håller på och tar över världen väger det mot att den rikaste klicken bara blir rikare.

Tidigare var det EN procent av USA:s befolkning som ägde lika mycket som USA:s fattigaste hälft.

Men nu är det TRE FAMILJER som äger lika mycket som USA:s fattigaste hälft.

Det är fakta som förnuftiga människor väger mot påståenden om global marxism etc.

Men vissa personer är faktaresistenta och då väger slogans som "make USA great again" eller Trumps lögner mycket tyngre än tråkiga fakta.

Jag kommer ihåg en tweet som Trump gjorde INNAN han blev president.

Han tweetade om att det var en "criminal injustice" att man skulle öka skatten något för de rikaste.

Jag tyckte att det var ett tragikomiskt uttalande när det finns människor som de facto lever på/av soptippar och när han själv med all sin förmögenhet betalat ett par tusenlappar i skatt.

"Människor som tror på sagorna om globalister, George Soros etc." - Du är ju helt väck. Världen styrs inte av folk som vill den vanlige människan väl. Den styrs av superrika personer som juden George Soros som via sitt lobbyarbete är drivande bakom icke-vit invandring till Europa exempel.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Då är du lurad av Trumps villfarelser och lögner.

Och då är du ännu mer lurad och manipulerad av Globalister/Zionister (läs etablissemanget).

Du har en lång väg att gå för ett uppvaknande.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Skit snack, polisen borde öppnat eld för länge sedan, när pöbeln brutit sig in genom de första dörrarna.

Hon och de bakom henne utgjorde ett hot mot senatorernas säkerhet. Secret service beslutade att öppna eld och eliminera henne för att på så sätt upprätthålla säkerheten.
Väx upp istället för att göra bort dig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag tror precis som du att det var någon form av panikhandling. Nu vill jag inte göra anspråk på att sitta inne med sanningen. Utredningen får visa vad som hände när kvinnan blev skjuten. Så det jag skriver nedan är mina gissningar och spekulationer.

När man tittar in i rummet som kvinnan försökte ta sig in i så verkar det vara en korridor. Dörren är barrikaderad. Man kan se en säkerhetsvakt/polis sitta ned ihopkrupen cirka tio meter in i utrymmet. Kan det ha varit han som sköt? Dörren var barrikaderad för att demonstranterna inte skulle ta sig in där. Bakom barrikaden fanns skyddsobjekt i form av kongressledamöter och annan personal. Vad jag sett från andra klipp så fanns både polis och säkerhetsvakter i kongressbyggnaden i anslutning till kongresshallen.

Polis och säkerhetsvakter var satta att skydda kongressen och människorna. Det går inte att veta vad som var att vänta. Demonstranterna gav i vart fall inte intrycket av att vara lugna och vänliga. För de som bevakar avspärrningen går det inte att se vad som händer utanför dörren mer än att det är sönderslagna rutor och att risken är stor att demonstranterna kommer att forcera avspärrningen. Kvinnan är den första som försöker och blir därför skjuten. Det går säkerligen inte att avgöra om hon är en man eller kvinna för den som skjuter. Hon gör intrång och blir oskadliggjord.

Apropå skottet, ja det var säkerligen i panik. Det kan ha varit så att skytten låg ner eller var ihopkrupen och att skottbanan därför riktades uppåt. Det var djupt olyckligt att kvinnan dog, men jag hoppas på att det blir en bra och transparent utredning. Jag gissar att skytten inte gjorde något direkt fel utan gjorde det han var satt att göra, att skydda den inre delen av kongressen där människor hade tagit skydd mot demonstranterna.

Felet många av er gör är att ni ser allt som händer i en glidande skala. Allt ska gå att tänja och vrida och vända på. Det är förmodligen en direkt konsekvens av eran bristfälliga erfarenhet från ett riktigt liv.

Det är helt uppenbart att säkerhetspersonalen hade belamrat dörren och skapat fria skottfält.

Hit men inte längre.

Kvinna, man, svart, vit, vänster, höger

Här slutar tramset

Det måste finnas gränser där all diskusion upphör.

Pang
Senast redigerad av Provia100 2021-01-07 kl. 11:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in