2021-01-07, 11:15
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Dumheter, du flyttar fokus från diskussionen.
Trump sprider lögner och uppmuntrar protester för att han är en usel förlorare, en usel person.

Jag tycker att du sprider lögner och är en usel person.
Citera
2021-01-07, 11:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Fast polisen handlade nog i panik. Det var en säkerhetsvakt i skottlinjen och ett flertal poliser bakom säkerhetsvakten. Man skall då hålla inne med skotten för att inte riskera att träffa fel. Hade skottet gått igenom halsen så hade säkerhetsvakten blivit träffad.
Jag tror precis som du att det var någon form av panikhandling. Nu vill jag inte göra anspråk på att sitta inne med sanningen. Utredningen får visa vad som hände när kvinnan blev skjuten. Så det jag skriver nedan är mina gissningar och spekulationer.

När man tittar in i rummet som kvinnan försökte ta sig in i så verkar det vara en korridor. Dörren är barrikaderad. Man kan se en säkerhetsvakt/polis sitta ned ihopkrupen cirka tio meter in i utrymmet. Kan det ha varit han som sköt? Dörren var barrikaderad för att demonstranterna inte skulle ta sig in där. Bakom barrikaden fanns skyddsobjekt i form av kongressledamöter och annan personal. Vad jag sett från andra klipp så fanns både polis och säkerhetsvakter i kongressbyggnaden i anslutning till kongresshallen.

Polis och säkerhetsvakter var satta att skydda kongressen och människorna. Det går inte att veta vad som var att vänta. Demonstranterna gav i vart fall inte intrycket av att vara lugna och vänliga. För de som bevakar avspärrningen går det inte att se vad som händer utanför dörren mer än att det är sönderslagna rutor och att risken är stor att demonstranterna kommer att forcera avspärrningen. Kvinnan är den första som försöker och blir därför skjuten. Det går säkerligen inte att avgöra om hon är en man eller kvinna för den som skjuter. Hon gör intrång och blir oskadliggjord.

Apropå skottet, ja det var säkerligen i panik. Det kan ha varit så att skytten låg ner eller var ihopkrupen och att skottbanan därför riktades uppåt. Det var djupt olyckligt att kvinnan dog, men jag hoppas på att det blir en bra och transparent utredning. Jag gissar att skytten inte gjorde något direkt fel utan gjorde det han var satt att göra, att skydda den inre delen av kongressen där människor hade tagit skydd mot demonstranterna.
Citera
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Ashley Babbit var inte antifa.

Det vet jag väl?

Vi snackar om ANTIFA som klätt ut sig till MAGA folk och infiltrerat.

Löjlig är du
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Trump är folkets president, han har överlag stort stöd bland poliser och militärer.

Oklart hur mkt stöd han har där. Men spelar nog mindre roll, men knappast så mkt stöd så de skulle stå bakom en statskupp som jag tror trump egentligen vill göra.
Citera
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PostPaxAmericana
Problemet är facebook och Rysslands trollfabrik.

Dessa svagbegåvad människor behöver skyddas från fiendens propaganda.

Facebook och youtube behöver ta sitt ansvar och rensa upp sina plattformar.
Människor behöver skyddas från lögner, oavsett varifrån de kommer. Vi måste hålla oss till fakta, vi måste kunna se igenom propagandan, så vi ser verkligheten som den är.

Trump har skapat en falsk verklighet och igår såg vi konsekvenserna av det.
Citera
2021-01-07, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kommunism-massmord
Förvånar mig inte. Fanns säkert FBI agenter och betalda provokatörer som var drivande bakom att ta sig in i senaten.
Ja och plastikopererade kineser.
Citera
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har kollat igenom filmerna på när kvinnan blir skjuten nu från olika vinklar för att försöka få en uppfattning av vad som hände. Jag är inget fan av republikanerna och den amerikanska kristna högern, men i detta fall kan jag inte säga någonting annat än att det var ett rent mord.

Det fanns poliser i rummet tillsammans med demonstranterna och kvinnan, stämningen var på inga sätt speciellt aggressiv eller hotfull, det hade funnits mängder av mindre blodiga alternativ att lösa kvinnans intrång. Agenten som skjuter skjuter ju för att döda, och kvinnan är ju borta innan hon träffar golvet.

Till alla som i vanliga fall är mot onödigt polisvåld, dödsstraff etc, men sitter och försvarar detta, väx upp förfan sluta göra er till åtlöje. En 35 årig kvinna dog helt i onödan.
https://www.foxla.com/video/887541

Inte så lugnt va?

En 35-åring dog absolut helt i onödan. Polisvåld är idiotiskt.
Men att tro att man ska kunna slå sig in i senaten utan konsekvenser är mer idiotiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Ja!

Så gör det då
Citera
Medlem
matsqqs avatar
90% av världens befolkning har nu begripit vilken galning Trump är och hur det går när man oansvarigt använder "fake news" för att elda på extremistgrupper.

De sista 10 procenten förstår fortfarande inte, (de som skriver en massa pro-Trump-trams i den här tråden bl.a.).

Men de kommer att märka att de har blivit mer isolerade.

Vissa människor saknar sunt förnuft och kan inte skilja på Trumps "fake news" och verkligheten.

Människor som tror på sagorna om globalister, George Soros etc.

En normal människa som hör påståenden om att global marxism håller på och tar över världen väger det mot att den rikaste klicken bara blir rikare.

Tidigare var det EN procent av USA:s befolkning som ägde lika mycket som USA:s fattigaste hälft.

Men nu är det TRE FAMILJER som äger lika mycket som USA:s fattigaste hälft.

Det är fakta som förnuftiga människor väger mot påståenden om global marxism etc.

Men vissa personer är faktaresistenta och då väger slogans som "make USA great again" eller Trumps lögner mycket tyngre än tråkiga fakta.

Jag kommer ihåg en tweet som Trump gjorde INNAN han blev president.

Han tweetade om att det var en "criminal injustice" att man skulle öka skatten något för de rikaste.

Jag tyckte att det var ett tragikomiskt uttalande när det finns människor som de facto lever på/av soptippar och när han själv med all sin förmögenhet betalat ett par tusenlappar i skatt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har kollat igenom filmerna på när kvinnan blir skjuten nu från olika vinklar för att försöka få en uppfattning av vad som hände. Jag är inget fan av republikanerna och den amerikanska kristna högern, men i detta fall kan jag inte säga någonting annat än att det var ett rent mord.

Det fanns poliser i rummet tillsammans med demonstranterna och kvinnan, stämningen var på inga sätt speciellt aggressiv eller hotfull, det hade funnits mängder av mindre blodiga alternativ att lösa kvinnans intrång. Agenten som skjuter skjuter ju för att döda, och kvinnan är ju borta innan hon träffar golvet.

Till alla som i vanliga fall är mot onödigt polisvåld, dödsstraff etc, men sitter och försvarar detta, väx upp förfan sluta göra er till åtlöje. En 35 årig kvinna dog helt i onödan.
Skit snack, polisen borde öppnat eld för länge sedan, när pöbeln brutit sig in genom de första dörrarna.

Hon och de bakom henne utgjorde ett hot mot senatorernas säkerhet. Secret service beslutade att öppna eld och eliminera henne för att på så sätt upprätthålla säkerheten.
Citera
2021-01-07, 11:18
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demokratochsvensk
Hon dog medan hon försökte ta över kongressbyggnaden när vakter gjorde sitt jobb i en kaotisk situation

Sa du så också när BLM gjorde samma sak, dvs brände ner, plundrade och attackerade polisen i alla USAs städer?
Citera
2021-01-07, 11:18
Medlem
Vi kan i alla fall konstatera att Trumps försök att vara en blek variant av Che Guevara misslyckades kapitalt. Trump förlorade stort över hela linjen och är nu också den mest föraktade presidenten i USA:s historia. Svaga presidenter är aldrig bra för ett land och Trump är ju bevisligen inget undantag.
Nu är han körd med ett eftermäle så smutsigt att en byracka med loppor i pälsen känns renare. Och allt fler tidigare hängivna protrumpar inom politik och media inser vad han ställt till med och tar nu kraftigt avstånd från honom. Tror få eller ingen som värnar sin politiska karriär vågar nämna Trump i positiva ordalag hädanefter.
Trump fick en spik och en hammare och slog sedan helt av egen kraft i sista spiken i sin kista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in