2021-01-07, 10:10
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danmack
Bröt BLM sig in i capitol hill under pågående senatssammanträde rörande rikets framtid?

Inte vad jag vet. Däremot gick bananas över hela USA och slog söndet allt i sin väg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highepoxy
Tur du har fått internet och finns bekräftelse för alla dina snurriga tankar så att dom verkligen blir sanna. Har du ingen nära vän som kan stötta dig i tokigheterna? Lilla flat earther..

Vilka tokigheter? Det är inte mitt fel att du uppenbarligen inte klarar av att se de ekonomiska rörelser som finns. Du lär dock bli varse.
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Haha du är ju mer en lovligt patetiskt då du själv deltog i den diskussionen i

(FB) Valfusk under USA-valet 2020? Rapporterade incidenter.

Där det länkats

Tag fram länken då så vi får se vilken kvinna du pratar om - det enda filmklipp jag diskuterat i den tråden är ju Giulianis fulklipp men du skrev precis att du nu avsåg en annan film..

Mig veterligen finns det inte heller några påståenden i den tråden om att någon av valarbetarna skulle vara en demokrat som ställt upp i valet – vilket ju är ditt påstående som jag ifrågasatta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
De stormade privatpersoners butiker etc., ännu värre.
Så en klädaffär är värre än ett skyddsobjekt?
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankhelvete
Men det var rätt dålig kommunikation. Poliserna på ena sidan verkade inte bekymrade alls över att hon klättrade in genom dörren.. Kan ha gett kvinnan en upplevelse av falsk trygghet. Väldigt dumt gjort av henne oavsett.

Polisen ska inte beakta skalskydds-gränser och polisen får heller inte agera som skyddsvakt ens inne på sådant här område.

Som man ser i videon, gör en polis dock tumme upp strax efter skottet, vilket tyder på att iaf denna polisman vet vad som gäller.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Tag fram länken då så vi får se vilken kvinna du pratar om - det enda filmklipp jag diskuterat i den tråden är ju Giulianis fulklipp men du skrev precis att du nu avsåg en annan film..

https://www.youtube.com/watch?v=cbTSUkA8xgI&feature=youtu.be

https://media.thedonald.win/post/bX8HczZ6.png
Senast redigerad av nousernameneeded 2021-01-07 kl. 10:14.
Citera
2021-01-07, 10:11
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Jag kan helt klart garantera dig att om någon ur BLM hade stormat kongressen och blivit skjuten så hade jag också ropat skyll dig själv din dumma jävel
Om någon ur BLM stormat kongressen och någon hade blivit skjuten, så hade hela USA brunnit.
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av protekk
Ingen stormade kapitolum under BLM.

Nej det är nog korrekt.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coomer
Okej så du hade tyckt det var odemokratiskt när amerikanerna bröt sig loss från Storbritannien 1776? De använde vapen som metod. Många jönsar som pratar om hur "un American" scener det var igår. Jag såg det mest amerikanska jag sett på väldigt länge.

Fast mobben igår kämpade ju inte mot något äkta förtryck. De kanske trodde det, uppeldade av sin sektledare, men i realiteten är deras gärningar helt onödiga då anklagelserna om valfusk har testats och motbevisat enligt alla konstens regler - något du knappast hade sett i Sydamerika eller valfrit u-land i Afrika.

Problemet är att Trump inte kan föreställa sig att han kan förlora något. Det är alltid någon annans fel. Det har aldrig varit mer uppenbart att det var en dålig idé att utse Donald Trump till president. Man kan vara konservativ och ändå acceptera detta faktum.
Citera
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Nej, hon blev skjuten av kongressens polis. Och de har endast en skydds funktion. Kvinnan i fråga stod bakom en glasdörr, obeväpnad, som säkerhetsmannen sköt igenom. I allt väsentligt ett mord.
Fantastiskt hur man kan vinkla fakta. Sanningen är att dörren och korridoren var barrikaderad. Kvinnan stod inte bakom dörren utan hade klättrat upp och stod på huk mitt i fönsteröppningen i dörren, beredd att hoppa in i den barrikaderade delen där polis och vakter hade sitt yttersta skydd för kongressledamöterna som de var satta att skydda mot terroristerna. De sköt henne för att hon inte skulle komma in i den avspärrade delen. Det borde hon ha förstått med sin militära bakgrund.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Var det en skyddsvakt eller polis?

Definitivt en skyddsvakt. Militär personal.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Fler republikanska toppnamn vänder donald ryggen efter gårdagens incident. Det finns en och annan republikan som kan tänka själv. Det var lite förvånande, men gladde mig.
Nu är det demokratisk majoritet överallt, Biden svärs in den 20:e och detta skådespel signerat donald kommer generationer skratta åt, världen över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in