2021-01-07, 10:05
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Nu blir jag förvirrad. Varför gjorde polisen rätt menar du? Dessutom står det polis/militär direkt bakom kvinnan som träffades. Skottet hade ju kunnat träffa dem.med?

Spelar ingen roll.
Vakterna på ena sidan dörren hade även kunnat skjuta ned polisstyrkan med laga rätt.
Skyddsvakten står över all lagstiftning inne på objektet han bevakar, och han har exklusivt mandat.
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Gör det själv så det blir tyst på dig.

Varför ska han göra det, nu säger du ju emot dig själv?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej absolut inte, detta är utförande av order enligt protokoll. Glasklart regelverk.
Odiskutabelt faktiskt.

Testa att börja bryta dig genom skalskyddet på Rosenbad så ska du få se vad som händer.

Men det var rätt dålig kommunikation. Poliserna på ena sidan verkade inte bekymrade alls över att hon klättrade in genom dörren.. Kan ha gett kvinnan en upplevelse av falsk trygghet. Väldigt dumt gjort av henne oavsett.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Upprördheten i USA är total kognitiv dissonans.
ALLA i kongressen stöttade exakt samma beteende i Hong Kong, Pelosi kallade det "a beautiful sight".
När samma sak händer i Sydamerika, eller Mellanöstern är det "frihetskämpar"...
Hoppas det här är början på början av slutet på USA

Lite så känner jag också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkommer
Den enda som ska hålla käften är du. Och be dina kompisar som jublar över att en kvinna mördats vara tysta också.

Tvi på er

Jag jublar inte över att någon har mördats.

Det jag säger är att det absolut inte var fel av polisen att skjuta i det läget. Kan du inte hålla isär två saker idiotjävel?
Citera
2021-01-07, 10:06
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Antar att du hade samma åsikt under BLM?

Jag kan helt klart garantera dig att om någon ur BLM hade stormat kongressen och blivit skjuten så hade jag också ropat skyll dig själv din dumma jävel
Citera
2021-01-07, 10:06
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Jag är inte "leftie", däremot värnar jag om demokrati, lag och ordning. Vilket den här hjärntvättade mobben inte gjorde. Vad fan TRODDE hon skulle hända? En styrkekram från säkerhetspersonalen vars jobb det är att skydda de folkvalda med alla medel?

Exakt. Vad man än tycker och tror om staten, demokraterna, valet, etc så är beslutet att storma kongressen så jävla dumt att man häpnar. Vad trodde de skulle hända? Är det total anarki man ör ute efter? Eller skulle polisen släppa in protestanterna och sen tvinga politikerna under vapenhot att rösta fram Trump som president?

Protestanterna har blivit utnyttjade av Trump för hans egna mål. Sorgligt att de själva inte förstår det.

Hoppas att Republikanerna kan resa sig från denna härdsmälta som Trump har orsakat.
Citera
2021-01-07, 10:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det är borttaget... passande nog.

Ahh, vilken otur...
Säg till om du har fler "bevis" för valfusk som du inte har längre – du kanske har nåt "på känn"?
Citera
Medlem
danmacks avatar
Citat:
Antar att du hade samma åsikt under BLM?

Bröt BLM sig in i capitol hill under pågående senatssammanträde rörande rikets framtid?
Citera
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Nej han skjuter ju henne när hon är påväg att passera dörren. Ska vara en riktig snesiktare om han missar och prickar polisen bakom.

Ok såg inte att hon var på väg igenom. Och han skjuter henne genom dörren/glaset. Vilket gör att kulan lätt byter riktning. Nja jag är tveksam att detta var korrekt, dessutom med polis/militär i direkt närhet som säkert hade stoppat henne innan.
Kan det vart en svart polis månne?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du tror det? Detta är 2021 kommer bli ett fullständigt rubbat år i USA. Och det är pga att folk, som du, inte klarar av att se vad som händer runt omkring. Och det kommer sprida sig över hela globen. Jag kommer dock inte drabbas. Allt är betalt och mina fickor är fyllda. Men det finns andra som kommer få det svårt.

Tur du har fått internet och finns bekräftelse för alla dina snurriga tankar så att dom verkligen blir sanna. Har du ingen nära vän som kan stötta dig i tokigheterna? Lilla flat earther..
Citera
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Jag jublar inte över att någon har mördats.

Det jag säger är att det absolut inte var fel av polisen att skjuta i det läget. Kan du inte hålla isär två saker idiotjävel?

Nänä. Nu ljuger du också. Ni är fan patetiska. Först jubla och sen förneka det när ni blir tillsagda och skäms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in