Fick inga pengar när jag fyllde 18 år. Däremot så fick jag under uppväxten lära mig att hantera pengar på ett varsamt sätt och hur man får dem att växa. Kunskap är bättre än några tusenlappar som går till dåliga saker.
Fick inga pengar när jag fyllde 18.
Istället fick jag hjälp med kontantinsatsen när jag köpte min första lägenhet ett par år senare.
Det är enorm skillnad att få pengar när man är 21 än 18.
Få tonåringar har en susning vad som ska göras med pengarna förutom festa upp det, så tycker definitivt att det är bättre vänta några år.
Fick inte så mycket? Men du hade råd med en resa samt utbildning och så får du det att låta som alla får en summa pengar på sin 18års dag. Du ska va nöjd över va du får låter nästan som du är otacksam när du skriver ”fick inte så mycket”. Själv fick jag min bil
Skön bump på 5 år gammal tråd
Att få en bil är väl också ganska bra? Sjukt vad curlade alla i den här tråden verkar vara. Jag fick inte en krona och har aldrig förväntat mig att få något av varken mina föräldrar eller någon annan.
Att få en bil är väl också ganska bra? Sjukt vad curlade alla i den här tråden verkar vara. Jag fick inte en krona och har aldrig förväntat mig att få något av varken mina föräldrar eller någon annan.
Håller helt med dig. Man barnen en otjänst genom att ge dem för mycket för lätt. Inte undra på att många unga idag har problem i arbetslivet, de är vana vid att få allt utan ansträngning.
Skulle fått körkortet betalt mot att jag inte börjat röka när jag fyllde 18 och vid fjorton var det uppe i saftiga tusenlappen sparat Jag fick pengarna då och de räckte över sommaren till... cigaretter.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!