Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-19, 19:40
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snagisnagisnag
Jag testade voxra ett tag och läkaren satte ut venlafaxinet innan jag fick börja med voxra. Men kolla fass för säkerhets skull.


Ska kolla, tack för svaret
Citera
2018-07-22, 01:34
  #602
Medlem
Äter Venlafaxin 225 (150+75) mg men pga en jädra ångest, en hjärna som inte känns klar och känslan av att bara vilja sova bort livet så ska jag öka Venlafaxinet med ytterligare 75 mg dvs ta totalt 300 mg. Hur lång tid tar det för att få effekt av den ökningen? 225 mg har jag ätit i 5 år. Tror ni ökningen på 75 mg ger en effet?
Citera
2018-07-25, 14:16
  #603
Medlem
Jag mådde asbra första månaden, lugn och glad och biverkningen att jag inte var speciellt hungrig. Därefter avtog effekten.

Tog venlafaxin i ca sex månader tills jag för en månad sedan satte ut den helt tvärt utan att gå tillbaka till typ cipralex, fluoxetin eller liknande. Var speedad de första två veckorna men vet inte om det berodde på utsättningen eller på annat.

Avvaktar nu mitt mående om jag ska börja med några lyckopiller igen eller inte. Mår hyfsat bra dock, kanske slipper skiten framöver...
Citera
2018-08-27, 17:11
  #604
Medlem
Jag svettas onormalt mycket. Den har sommaren har varit ett helvete. Men om man overvager alternativet av att inte kunna ga utanfor min bostad over huvud taget sa ar det i jamforelse inget storre problem.
Citera
2018-08-28, 21:15
  #605
Medlem
Jormapormas avatar
Äter 225mg, mår otroligt mkt bättre nu och har testat en uppsjö av olika antidepp. Inga biverkningar, har (och är) varit snorig hela sommaren, kanske en biverkning men jag vet inte.
Citera
2018-09-03, 18:18
  #606
Medlem
Den funkade väldigt bra på mig men efter några veckor började jag svettas floder när jag sov, va tvungen att sluta med den tyvärr
Citera
2018-09-06, 19:37
  #607
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jormaporma
Äter 225mg, mår otroligt mkt bättre nu och har testat en uppsjö av olika antidepp. Inga biverkningar, har (och är) varit snorig hela sommaren, kanske en biverkning men jag vet inte.

Venlafaxin är väll inte antidepressiva?
Bara för ångest trodde jag..
Citera
2018-09-07, 12:56
  #608
Medlem
Tjohej!!

Har en liten fråga då jag trappat ut venlafaxin helt nu!! Har gått fantastiskt bra inga som helst biverkningar!

Ska ärligt erkänna att jag va sjukt nervös när jag nollade för ca 3-4 veckor sen!

Men har lidit som fan av svettningar under hela tiden jag ätit venlafaxin! Jag trodde dock dom skulle avta såfort jag börja trappa ner men icke sa nicke!

Så min fråga är väll egentligen är det någon annan som slutat och upplevt att svettningarna inte avtar? Borde ha minskat lite efter 4v kan jag tycka!
Citera
2018-09-12, 14:09
  #609
Medlem
Har fått detta utskrivet för några veckor sedan. Fick en spruta Nebido som tog skruv och jag väntade på att se om det hjälper. Jag hade 5 på testoskalan (borde ha minst 10) så där var det ju en del av problemet. Jag förlorade min äldre son bara 18 år gammal i mitten på mars och det blev ännu värre förstås...

Jag har fått 37.5 och 75 utskrivet. Jag fungerar på dagarna såtillvida att jag går upp, äter och kan ibland umgås med folk. Jag jobbar även om jag kör ofta hemifrån. Jag försöker göra saker jag ofta gjort förut och tyckt att det var kul. Resa, dyka, köra MC...träna kommer jag inte till skott med. Gick upp 15 kg sedan mars..kanske 17. Jag har mycket ångest och mycket självmordsplaner ...tar Oxascand 15-30 mg och Imovane 1-2 för att sova. Har fått sömnapne...förmodligen av viktuppgången och Imovane.

Jag ska iväg till Mex för att dyka i grottor igenom 6 v. Jag funderar på om det är bra väg att sätta igånfg med Venlafaxin ? Jag läste om många som får biverkningar, men också om många som blir hjälpta. Kommer jag att märka om jag tar 37.5 om det rör sig i rätt riktning, eller är det först efter ett tag med större dosen som jag ser det ?

JAg dricker inte så ofta men när jag väl gör det blir den iaf en flaska sprit. Dricker ofta på semestern, men inte lika intensivt då. Har det någon interaktion ?
Citera
2018-10-11, 09:01
  #610
Medlem
Jag började igår med Venlafaxin 75mg. Jag är astrött, mår illa skulle kunna spy, huvudvärk, kan knappt prata, får lixom inte fram ord riktigt. Blivit lite skygg och inne i min egna bubbla lixom... jag har svår depression och testat många olika ssri/snri preparat. Jag hoppas innerligt detta hjälper och att man inte får ytterligare biverkningar. Som förlängd och onormal mens och svettas. Sex skiter jag i, bara jag får börja må bra.
Citera
2018-10-11, 09:02
  #611
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dernwhir
Tjohej!!

Har en liten fråga då jag trappat ut venlafaxin helt nu!! Har gått fantastiskt bra inga som helst biverkningar!

Ska ärligt erkänna att jag va sjukt nervös när jag nollade för ca 3-4 veckor sen!

Men har lidit som fan av svettningar under hela tiden jag ätit venlafaxin! Jag trodde dock dom skulle avta såfort jag börja trappa ner men icke sa nicke!

Så min fråga är väll egentligen är det någon annan som slutat och upplevt att svettningarna inte avtar? Borde ha minskat lite efter 4v kan jag tycka!

Kan ta 4-6 veckor om inte mer innan det hår helt ur kroppen.
Citera
2018-11-20, 17:24
  #612
Medlem
Hjälper stesolid om man nu skulle få biverkningar vid insättningen? (75mg) och Mirtrazapin. Hört bra om den mixen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback