2021-01-06, 19:54
Medlem
Mr.Swedens avatar
Varför väntade GM medan flera personer besökte bankomaten, innan han slog till just vid BOs besök?

Varför flydde inte GM omedelbart utan tog risken och gick tillbaka och knivade ytterligare en gång.

Därför att det var ett mord. Kamouflerat till rånmord. Någon ville ha BO ur vägen men ville inte bli misstänkt för anstiftan. Kvinnans släkt?
Citera
2021-01-06, 19:56
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Varför flydde inte GM omedelbart utan tog risken och gick tillbaka och knivade ytterligare en gång.

Ja den omständigheten är ju klart märklig. Varför vilja tillbaka och "avsluta det han har påbörjat"?
Citera
2021-01-06, 19:59
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillwill
Han kanske behövde låna pengar av fluckvännen och hade kanske inte swish? Eftersom att det är han som behöver pengarna får han själv gå ut och ta ut dem? Kanske är det så?

Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du som vet allt, vilken härkomst har BO:s chef?

Helsvensk, har jobbat över 20 år i taxibranchen.
Citera
2021-01-06, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nu rör du ihop det. Frågan gällde inte knivmord, utan rånmord. Pratar vi om knivmord i allmänhet finns det många fler exempel.

Rånmord på stan är dock ovanligt. Skulle tro det sker någon eller ett par gånger per år, och i åtminstone några fall de senaste åren har GM varit av helsvenskt urpsrung. I en majoritet av fallen? Vet ej. Min poäng var att rånmord inte har en sådan koppling till ursprung att något är att utesluta eller är orimligt.

Jag menar att GM i det här fallet mycket väl kan vara helsvensk, men också av annat ursprung.

Ingenting går att utesluta, men vad är högst troligt då?
Citera
2021-01-06, 20:07
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Ingenting går att utesluta, men vad är högst troligt då?

Högst troligt är att GM är 20-35 år, arbetslös eller sjukskriven, missbrukare, lågutbildad och tidigare straffad. Antagligen känd även av sociala myndigheter.
Citera
2021-01-06, 20:09
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Vilket jävla antiklimax, här går man ut med buller och bång att man har gripit en person, för att sedan bara någon timme senare släppa snubben. Polisen verkar inte ha någon aning om vad de håller på med, och nu har det gått så pass lång tid att detta ser ut att bli ouppklarat trots allt.

Mördaren sitter hemma och myser hemma i soffan samtidigt som han vässar kniven inför nästa dåd. Se upp i Sundbyberg!

Svensk polis i sitt esse. Trots gott signalement famlar de i blindo. Hur svårt kan det vara att spåra en pundartomte med en sån utpräglad klädsel?
Ja det börjar se tight ut, 3 dygn sedan mordet begicks nu. Inte mycket tid kvar innan spåret kallnar helt.
Citera
2021-01-06, 20:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Varför väntade GM medan flera personer besökte bankomaten, innan han slog till just vid BOs besök?

Därför att det var ett mord. Kamouflerat till rånmord. Någon ville ha BO ur vägen men ville inte bli misstänkt för anstiftan. Kvinnans släkt?

Detta. Därför är detta inte ett rån som gick snett. Syftet var att mörda.

Jobbade BO med någon limousintjänst, har läst det i tråden tror jag. Där skulle jag gräva om jag var polis. De som utnyttjar limousintjänst har nog inte alltid rent mjöl i påsen. Kanske har BO avhört något samtal som han inte skulle höra?
Citera
2021-01-06, 20:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Det är inte relevant.

Det vet inte vi.
Fallet är fortfarande ouppklarat.
Citera
2021-01-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Detta. Därför är detta inte ett rån som gick snett. Syftet var att mörda.

Jobbade BO med någon limousintjänst, har läst det i tråden tror jag. Där skulle jag gräva om jag var polis. De som utnyttjar limousintjänst har nog inte alltid rent mjöl i påsen. Kanske har BO avhört något samtal som han inte skulle höra?

En hitman med kniv?? till attack i ett centrum med flera restauranger omkring. Nja. Tvivlar starkt.
Citera
2021-01-06, 20:22
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
En hitman med kniv?? till attack i ett centrum med flera restauranger omkring. Nja. Tvivlar starkt.

De flesta tror nog att en hyrd mördare är nån slags ninjafigur men sanningen är att det flesta är just korkade pundare som gör det för en ganska blygsam summa pengar och kvalitén på arbetet blir därefter.
Senast redigerad av konstapel 2021-01-06 kl. 20:25.
Citera
2021-01-06, 20:31
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Helsvensk, har jobbat över 20 år i taxibranchen.

Ostraffad? Skelett i garderoben?
Citera
2021-01-06, 20:32
Medlem
K.Blomkvists avatar
Polisen jagar rymling från rättspsyk för mordet i Rissne

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/polisen-jagar-rymling-fraan-raettspsyk-moerdare-foer-mordet-i-rissne-efter-dna-traeff.I_CxCUYzi

Polisen jagar en ny misstänkt för mordet på mordet på Joakim Forsberg, 45, i Rissne. Det handlar om en tidigare morddömd man som är på rymmen från rättspsyk, detta efter en DNA-träff, enligt uppgifter till Aftonbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in