Citat:
Ursprungligen postat av
sunessensommar
Nu är det egna tolkningar av vad SSI säger som du du gör, också enligt dig själv. Du har kommit ganska långt ifrån vad du skrev i tidigare inlägg.
Att känna till informationen och att gå ut med den innan de som faktiskt tagit fram informationen gjort det är olika saker. Anders Tegnell skulle alltså ha hunnit med att också granska en modellering som SSI tagit fram innan de ens presenterat att de tagit fram den, tycker du? Vi vet båda vad som hade sagts om han svarat som du nu förespråkar och det senare skulle visa sig att SSI:s slutsatser byggde på felaktiga premisser. Det är onekligen ett hårt jobb Tegnell har. Han ska inte bara redogöra för läget i Sverige utan också läget i Danmark innan det att ansvarig danskt organ har redogjort för det.
Vad menar du att jag inte ens hade fått veta om utan Bulletins dumma fråga? SSI:s slutatser? Det hade jag visst. SSI planerade nog att meddela dessa alldeles oavsett vad Bulletin har för icke belagda uppfattningar om att det pågår samhällsspridning av den brittiska mutationen i Danmark.
Alla svenskar följer väl inte danska SSI:s hemsida?
Vad är poängen med pressträffarna enligt dig?
Varför lyssnar du ens på pressfrågorna efter att Tegnell berättat sitt, det är väl allt du behöver veta?
Så du slipper dumma frågor.
Jag har följt pressträffarna från och till sedan i våras och eftersom jag kan tänka kritiskt och dra egna slutsatser säger jag dig att de handlar för FHM:s del om att rädda sitt eget ansikte, att rädda sin regering och att hålla nationen så lugn som möjligt genom att undvika att tala klarspråk och berätta vad som är på gång.
Siffrorna de sammanställer kan de skicka till pressen på mejl, resten är bara spel för gallerierna och skämskudde.
Att Tegnell har ett "hårt jobb" säger bara folk som inte förväntar sig hög standard av de som valt att acceptera ledande och ansvarsfulla positioner. Det finns garanterat tusentals som för närvarande har ett mycket hårdare jobb än Tegnell på grund av pandemin. Men gråt du för Tegnell istället.