Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Det är en tjej bakom kontot, åtminstone av vad som framgår. Skorna är rosa/cerise, saknar nike-märket och bilden är upplagd i maj.
Vad är relevansen?
Nej, det är inte en tjej bakom kontot. Vad får du det ifrån? Försöker du förvilla tråden? Skorna är hyfsat lika. Ser ingen Nikelogga på bilderna på mördaren. Bilderna är alldeles för dåliga. Däremot något konstigt vitt över skorna, nästan som en muff. Svårt att veta om det är en bilddefekt eller inte. Det vita framme mot tårna är nog en reflex. Kanske beroende på den usla kvaliteten.
Citat:
Ursprungligen postat av
totallynotarobot
Framgår av vad? Varför skulle en tjej lägga upp mängder av selfies från en man?
Relevansen ligger i att flickvännen har en manlig kompis i till synes rätt längd med någorlunda matchande skor. Sedan kan man väl diskutera hur väl de matchar polisens pixelbild.
Ja, det går inte att dra några bestämda slutsatser om skorna men vore jag polis skulle jag följa upp killen som en rutinåtgärd för att utesluta honom. Om jag inte har ett mycket bättre spår att följa eller har bättre bilder som visar att det inte är samma skor. Man börjar normalt leta i offrets närhet.
Jag håller med om att det här nog är en pundare med random offer men måste medge att det finns ett antal små konstigheter som måste klarläggas. Tex varför man inte tar ut kontanter innan man går på restaurang, varför det var hennes kontokort (stämmer det? Tar inte syltan kort?), varför inte
hon gick till bankomaten om det nu var hennes kort, varför inte han betalade med sitt kort och fick pengar av henne sedan (tar restaurangen Swish?) och vart mobiltelefonen tog vägen. Kan säkert finnas naturliga svar men frågorna måste ställas och besvaras. Även utreda om det fanns någon konflikt paret emellan. Rutiner, rutiner, rutiner...
Först därefter kan hon uteslutas. Däremot är det fel att misstänkliggöra henne. Det är bara så här det blir. Alltid konstigheter.