2021-01-02, 21:44
Medlem
Snuten flyger omkring i området
https://imgur.com/a/NYiXcYH
Citera
2021-01-02, 21:53
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
https://www.facebook.com/sadeghi.roya/posts/3545030038878625

Funkar inte längre.
Citera
2021-01-02, 21:54
Medlem
Då är frågan vem BO är.
Citera
2021-01-02, 21:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Då är frågan vem BO är.
frågan är om våra myndigheter ens vet det?
Citera
2021-01-02, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Av det länkade filmklippet att döma verkar de inblandade vara babbar. Man är inte förvånad.
Jag kan inte se filmen.
Citera
2021-01-02, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallbarrskotte
Jag kan inte se filmen.

Borttagen
Citera
2021-01-02, 22:09
Medlem
Norrmalm (Rättning)

Citat:
Ursprungligen postat av MosterIBoras
ganska missvisande kalla rissne sumpan, man hör väl kolk i rinkeby hosta om man öppnar balkongdörren?

Inte alls. Du kan se efter själv, området är belägget och skyltat som "I Sundbyberg."
Sedan att Rinkeby som du konstigt nog refererar till inte ligger långt bort är ju en sak, precis samma som om du står på Östermalm (EDIT: Norrmalm blir nog mer likgiltig jämnförelsevis) så kan du hosta på folk som bor på Södermalm.

Över till TS,
Djupt chockerande video jag bevittna. Önskar lycka till för familj och vänner..även om det endast är symboliskt lovord. Men en sak är säker oavsett, vi är på fel väg..hur, varför och ens är det möjligt att se polisen utföra en sådan dålig HRL, ett gäng killar som åskådar och en högupplösningskamera som filmar, ganska 'berättande' med en realism som inte går att feltolka.

Ingen människa ska behöva lida av verken det betungande börda som utföra sådant dåd, eller falla offer för dådet själv.
Jag ser ännu mörkare på min omgivning.
Senast redigerad av Geezson 2021-01-02 kl. 22:12. Anledning: Referensrättning
Citera
2021-01-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geezson
Inte alls. Du kan se efter själv, området är belägget och skyltat som "I Sundbyberg."
Sedan att Rinkeby som du konstigt nog refererar till inte ligger långt bort är ju en sak, precis samma som om du står på Östermalm (EDIT: Norrmalm blir nog mer likgiltig jämnförelsevis) så kan du hosta på folk som bor på Södermalm.

Över till TS,
Djupt chockerande video jag bevittna. Önskar lycka till för familj och vänner..även om det endast är symboliskt lovord. Men en sak är säker oavsett, vi är på fel väg..hur, varför och ens är det möjligt att se polisen utföra en sådan dålig HRL, ett gäng killar som åskådar och en högupplösningskamera som filmar, ganska 'berättande' med en realism som inte går att feltolka.

Ingen människa ska behöva lida av verken det betungande börda som utföra sådant dåd, eller falla offer för dådet själv.
Jag ser ännu mörkare på min omgivning.

Så du tycker att polisen gjorde det dåligt?
Citera
2021-01-02, 22:21
Medlem
Citat:
Bra fråga med viss ironi ... Varför gnälla på polisen som kämpar med killen ? Jävla puckon som pratar strunt.
Citera
2021-01-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skanskman
Av det länkade filmklippet att döma verkar de inblandade vara babbar. Man är inte förvånad.

Av vilken sort? Världsdel? Ålder?
Citera
2021-01-02, 22:26
Bannlyst
Tror ni att vi har namn på BO imorgon? Flashback brukar ju vara rätt snabba
Citera
2021-01-02, 22:29
Medlem
Tillägg: Frågeställning.

Citat:

Jag tyckte att dem gjorde sitt bästa. Men i utförandet (av det jag själv fick se) så hade jag hoppats på mer "rädda-liv-tekniker" och mindre "skjut-förhör-tekniker".

Jag har god insyn i myndighetens ärrenden och plikter, väl medveten om att deras huvuduppgift inte är att utföra sjukvårdens jobb.. men åtminstonde anamma den.. då de ofta är först på en sådan plats under statlig ledning.

Låter det ovist att belasta en människa med ännu mer kunskap och kanske göra ambulansman och polis till samma yrke? Människan i fråga har själv valt att handskas med ansvar och uppgift. Dock bör en längre uttagningsperiod införas för att säkerhetsställa viljan. Då slipper investeringen av utbildning, mat, boende och andra förmåner gå skattebetalarn bet.

Polis kan ändå aldrig (i våran tid) förhindra olyckan eller i detta fall som det verkar, impulsbegärda tillfredsställelsen av människans liv.
Vad tror du?
Senast redigerad av Geezson 2021-01-02 kl. 22:37. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in