2021-01-04, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Scalping
Tvärtom så är Franska Trion uppfriskande i TV-värld av falska och äckligt tillrättalagda idolröster framavlade av musikbranchen för att generera inkomster. Franska Trion ska jämföras med rock eller punkmusik och inte skönsång eller jazz. Förstår verkligen inte folk det?

Franska trion är inte speciellt rockiga/punkiga, i alla fall inte den rösten.
Citera
2021-01-04, 18:59
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Tvärtom så är Franska Trion uppfriskande i TV-värld av falska och äckligt tillrättalagda idolröster framavlade av musikbranchen för att generera inkomster. Franska Trion ska jämföras med rock eller punkmusik och inte skönsång eller jazz. Förstår verkligen inte folk det?

Men det spelar ju varken punk eller rock. Och sångaren låter FÖR JÄVLIGT. Jag gillar annorlunda röster, jag älskar tex Tom Waits, men den här killen är bara gnällig.
Citera
2021-01-04, 19:29
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Trodde dom skulle jämföras med Pontiak Johanzon.
Citera
2021-01-04, 20:46
Medlem
Scalpings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Men det spelar ju varken punk eller rock. Och sångaren låter FÖR JÄVLIGT. Jag gillar annorlunda röster, jag älskar tex Tom Waits, men den här killen är bara gnällig.
attityden är mer åt rock/punk än åt jazzhållet. Det driver ju med skönsång och är rätt ironiska.
Citera
2021-01-04, 23:28
Medlem
Citat:
Dra åt helvete! Franska trion är en skam för mänskligheten! Hemskt att sån skit får visas på bästa sändningstid.
Citera
2021-01-04, 23:32
Medlem
Citat:
attityden är mer åt rock/punk än åt jazzhållet. Det driver ju med skönsång och är rätt ironiska.
Som sagt, Absolut Kroumata.
Citera
2021-01-05, 00:15
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterj76
Franska trion är inte speciellt rockiga/punkiga, i alla fall inte den rösten.

Citat:
Ursprungligen postat av proconsul

Ha! Skulle som svar på föregående inlägg svara att han låter "FÖR JÄVLIGT!", och så hade du redan gjort det!

Tom Waits har ju något att komma med. Den där "franska" killen låter bara som en iller som nån trampar på.
Citera
2021-01-05, 00:21
Medlem
Takpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmmamedE
Ja alltså den där sångaren...trodde det var ett skämt först, innan jag insåg att SVT på allvar anställt herrn.

Dina skattepengar. Vården går på knäna, men detta var dina skattepengar du fick höra...
Citera
2021-01-05, 17:18
Medlem
proconsuls avatar
Citat:

Ok. Det får de gärna göra någon annanstans. Kanske nåt barnprogram?
Citera
2021-01-05, 22:56
Medlem
brutefishs avatar
jebuzzz, kan vi sluta tjata om franska trion, dom har gjort sin tre program och är färdiga nu.

gällande senaste programmet, granny smith, trodde det var en ren självklarhet, speciellt när dom filmade en kärring också. det var tydligen extremt svårt. samt edison, när citatet gällde växelström.
det måste väl alla här var lätt?

jag tog 69 före elfsberg, det är jag nöjd över då jag är väldigt kass på att pricka årtal helt rätt.

trodde även att elfsberg och kalla skulle vara livsfarliga, men dom är synnerligen svaga när det gäller "populärhistoria", så dom lär nog åka ut i semin.
Citera
2021-01-06, 11:23
Medlem
CrazyWorlds avatar
Sista gruppen på nu på fredag.
I den ingår bland annat paret Irena Pozar och Patrik Arve. Hade noll koll på Irena, tydligen journalist, chefredaktör för Veckorevyn. Vilken snygging!
Frågor om musik borde passa detta par, ung tjej och äldre musiker.
Spännande par. Gruppvinnare?
Citera
2021-01-06, 11:30
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
jebuzzz, kan vi sluta tjata om franska trion, dom har gjort sin tre program och är färdiga nu.

gällande senaste programmet, granny smith, trodde det var en ren självklarhet, speciellt när dom filmade en kärring också. det var tydligen extremt svårt. samt edison, när citatet gällde växelström.
det måste väl alla här var lätt?

jag tog 69 före elfsberg, det är jag nöjd över då jag är väldigt kass på att pricka årtal helt rätt.

trodde även att elfsberg och kalla skulle vara livsfarliga, men dom är synnerligen svaga när det gäller "populärhistoria", så dom lär nog åka ut i semin.
Kalla?? Jag tror det är svårt att säga. Beror helt på vilka dom möter och sen när var ett område så avgörande? Däremot är ju populärkultur oproportionerlig stor del, kanske det du menar? Men det räcker att vara måttlig kunnig där om man är bra på det mesta i övrigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in