2021-01-06, 00:41
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Med andra ord skulle man från restaurangen se rakt ut på bankomaten. Om det inte är en gigantisk pizzeria där man kan sitta långt in utan att se ut. Det borde ju tagit minst 10-15 minuter innan ambulansen är på plats. Och hon borde sett blåljusen studsa in på restaurangen. Ändå kommer hon inte ut fören det har gått ganska länge känns det som.
Citat:
Ursprungligen postat av manne1973
Pizzerian har två rum, båda med fönster ut mot gatan. Så ja, hon borde ha märkt blåljusen. Att polisbilar passerar är visserligen inte ovanligt, men lyckligtvis sällan med blåljusen påslagna.
Blåljusfordon brukar slå av ljusen strax innan ankomsten till en brotts-/olycksplats då man bl.a. inte längre behöver påkalla allmänhetens uppmärksamhet för att erhålla fri lejd.
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Kan du komma men några?
Javisst, här är några:

1) Varför lämnar han restaurangen för att hämta ut några hundralappar när han kan göra det när de gemensamt ätit klart och ska lämna restaurangen (såvida han inte skulle betala kontant förstås)?

2) Hur kommer det sig att flickvännen förlorar sin telefon i samma veva?

3) GM studerar flera bankomatkunder innan han bestämmer sig för att ta just detta offer. Varför ta en man i sådan ålder som sannolikt skulle kunna gå till motattack? Borde funnits lättare bo att ge sig på

4) När gm fått sitt byte springer han därifrån men vänder sedan tillbaka och attackerar bo på nytt med hugg i bröstet (båda gångerna i bröstet, kanske för att träffa hjärtat). Varför? Det är en enorm risk att springa tillbaka och dessutom skulle åskådarna kunnat angripa honom och kvarhålla honom, Han kunde ju knappast veta att de inte skulle göra ett skit.
Citera
Medlem
Citat:
Jag kan inte komma på en enda anledning till att behöva ta ut kontanter när man sitter på en restaurang, alla restauranger tar väl kort.
Kanske iofs om man har tänkt att man ska köpa något olagligt.

Kan du verkligen inte komma på nått? Tänk lite till
Citera
2021-01-06, 00:42
Medlem
Citat:
Det börjar bli många sidor att plöja här.

Vet vi vad BO arbetade med, han verkade jobba natt som jag förstår. Intervjun med tjejen nämns det mest chefen, men inte på vilket arbete.
Han körde Limo-
tänker han var förare av fler sorters fordon.
Citera
2021-01-06, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singlan74
Han var taxichaufför och någon skrev tidigare att han jobbade på Limousine Stockholm.

Såg att Aclasslimo låg nära brottsplatsen, kan vi ha en annalkande limofejd
Citera
2021-01-06, 00:44
Medlem
Citat:
Jag kan inte komma på en enda anledning till att behöva ta ut kontanter när man sitter på en restaurang, alla restauranger tar väl kort.
Kanske iofs om man har tänkt att man ska köpa något olagligt.
jisses- var bor du och hur gammal är du-här i Skåne så hanterar vi både kort o kontanter-
det är det vanliga bland vuxna-
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du kanske kan försöka tänka dig in i hur det kan kännas för kvinnan som har två små barn med den mördade mannen.
Hon om någon kan känna att det inte är bra. Släpp de spekulationerna och tokigheterna om om svartsjuka odyl
kvinnan är naturligtvis totalt förstörd över mordet.
Håller med, tror absolut inte att flickvännen har något med detta att göra! Fruktansvärt för henne att hitta honom liggandes där, kan inte ens föreställa mig 😢.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Blåljusfordon brukar slå av ljusen strax innan ankomsten till en brotts-/olycksplats då man bl.a. inte längre behöver påkalla allmänhetens uppmärksamhet för att erhålla fri lejd.

Om polisen är först låter man ljusen vara på för att visa vägen för ambulansen. Iaf var det så innan stenkastning och raketskjutning av blåljuspersonal blev en hobby i vissa förorter.
Citera
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OQ6qmq/uppgift-ranforsok-vid-willys-kopplas-till-mord-i-rissne

Om det här nu är samma GM så är han verkligen en äkta Pundar-Desperado-Maniac.

Flödder-pajasen måste stoppas, skulle inte förvåna mig om han även låg bakom det här också:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/december/15/15-december-1607-ran-ovrigt-sundbyberg/&ved=2ahUKEwjnt7Tk-4XuAhUvAxAIHfKPDNsQFjAAegQIBBAC&usg=AOvVaw31IjBnoS oa9aDJ_Dgxj-No

Duvbo ligger bara ett stenkast från Rissne
Citera
2021-01-06, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ok, låt oss gå igenom detta:
-BO och hans flickvän har gjort slut men har precis blivit sams enligt flickvännen och funderar på att flytta ihop.

-Flickvännen lånar ut sitt kort till BO och ber honom att ta ut pengar.

-MGM knivhugger inte bara personen utan återvänder även för att knivhugga honom en gång till? Varför överhuvudtaget inte tvinga till sig pengarna utan våld till att börja med?

Det här är ett beställningsmord av flickvännen, motivet kvarstår att se...

Frågan är varför Joakim ska ta ut pengar just på detta gudsförgätna ställe. Visst kan han vara lurad in i en fälla av flickvännen pga vårdnadstvist tex.
Citera
2021-01-06, 00:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Pundare, mulatt 185 cm. Bor i Hallonbergen. Färgglad klädsel. Går på soc. Utökat soc med personrån. Och förmodligen knivskärningar. Han borde gripas innan 04:00.

Vet du att han bor där eller spekulerar du bara?
Citera
2021-01-06, 00:49
Medlem
Man får väl idag tyvärr betrakta bankomatområden som farliga områden. Jag tar själv aldrig ut kontanter kvällstid.

Är det inte lite konstigt att det är flickvännens kort som han använder, jag är född på den tiden då mannen stod för räkningen på restaurangen.

Nej jag får avsluta här och grubbla vidare i sängen på denna tragiska händelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in