2021-01-06, 00:32
Medlem
Det börjar bli många sidor att plöja här.

Vet vi vad BO arbetade med, han verkade jobba natt som jag förstår. Intervjun med tjejen nämns det mest chefen, men inte på vilket arbete.
Citera
2021-01-06, 00:33
Medlem
Pugis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Snyggt, och det är ingen i hela tråden som lyckats komma fram till vilken restaurang de besökte?

Utgår från att restaurangen de besökte var Picante (fd Galne kocken). Isf ger de här bilderna lite mer klarhet kanske?

Kartbild:
https://ibb.co/BwgNfV7

Restaurangen från gatan:
https://ibb.co/zhFKnXR

Vy från restaurangen (bankomaten inringad):
https://ibb.co/6mbsSPY
Citera
2021-01-06, 00:34
Medlem
Ok, låt oss gå igenom detta:
-BO och hans flickvän har gjort slut men har precis blivit sams enligt flickvännen och funderar på att flytta ihop.

-Flickvännen lånar ut sitt kort till BO och ber honom att ta ut pengar.

-MGM knivhugger inte bara personen utan återvänder även för att knivhugga honom en gång till? Varför överhuvudtaget inte tvinga till sig pengarna utan våld till att börja med?

-Flickvännen tappar plötsligt sin telefon.

-BO ser lång ut, varför välja ett så svårt offer?

Det här är ett beställningsmord av flickvännen, motivet kvarstår att se...
Senast redigerad av Perfecthairline 2021-01-06 kl. 00:48.
Citera
2021-01-06, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK så kan det vara också. Jag skummade bara Aftonhoran. Men är det inte lite konstigt om flickvännen och mördaren är från samma land?

Detta känns inte bra, jag får vibbar om att detta är svartsjukedrama. Mycket otäckt.
Du kanske kan försöka tänka dig in i hur det kan kännas för kvinnan som har två små barn med den mördade mannen.
Hon om någon kan känna att det inte är bra. Släpp de spekulationerna och tokigheterna om om svartsjuka odyl
kvinnan är naturligtvis totalt förstörd över mordet.
Citera
2021-01-06, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfecthairline
Ok, låt oss gå igenom detta:
-BO och hans flickvän har gjort slut men har precis blivit sams enligt flickvännen och funderar på att flytta ihop.

-Flickvännen lånar ut sitt kort till BO och ber honom att ta ut pengar.

-MGM knivhugger inte bara personen utan återvänder även för att knivhugga honom en gång till? Varför överhuvudtaget inte tvinga till sig pengarna utan våld till att börja med?

Det här är ett beställningsmord av flickvännen, motivet kvarstår att se...

Vart läste du att flickvännen gav ut SITT kort?
Citera
2021-01-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Vart läste du att flickvännen gav ut SITT kort?

Stod i aftonbladet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne

Citat:
– Han fick låna mitt kort och gå för att ta ut pengar. Jag satt kvar inne på restaurangen. När det dröjde så ringde jag honom men han svarade inte, säger Faouzia.
Hon gick ut och såg Joakim ligga ner vid bankomaten.
– Det var ungefär 30 sekunder efter. Jag såg honom på marken och förstod först inte vad som hade hänt.
Citera
2021-01-06, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Du kanske kan försöka tänka dig in i hur det kan kännas för kvinnan som har två små barn med den mördade mannen.
Hon om någon kan känna att det inte är bra. Släpp de spekulationerna och tokigheterna om om svartsjuka odyl
kvinnan är naturligtvis totalt förstörd över mordet.

Jag kan vara fel ute. Men hon intervjuas tydligen av Aftonhoran, ganska kortfattat men jag får inga bra vibbar. Något är fel.

Det sägs någonstans att mördaren står och tittar mot folk vid bankomaten innan han går fram och "rånmördar", jag får inte ihop detta. Men jag är övertygad om att man får fast den här killen, han måste ju också ha blod på kläderna, fy fan säger jag.
Citera
2021-01-06, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalix888
Pundare känns väldigt tänkbart.

Ett sjukt dåd - att det inte får mer uppmärksamhet är lustigt.

Pundare, mulatt 185 cm. Bor i Hallonbergen. Färgglad klädsel. Går på soc. Utökat soc med personrån. Och förmodligen knivskärningar. Han borde gripas innan 04:00.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Okej! Bra att du rättar till någons tidigare felaktiga uppgifter i tråden som jag tyvärr isf upprepade.

Betr. personen utan tröja på överkroppen så skrev någon tidigare att den användes för att stoppa blodflöde innan blåljus anlände.
ja tack- det är ju logiskt att försöka stoppa blodet. blev bara mkt konstigt
plötsligt skrevs det om en halvnaken person-
tänkte hur många galningar springer omkring där..när mord precis begåtts.
Senast redigerad av moshes 2021-01-06 kl. 00:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Det börjar bli många sidor att plöja här.

Vet vi vad BO arbetade med, han verkade jobba natt som jag förstår. Intervjun med tjejen nämns det mest chefen, men inte på vilket arbete.
Han var taxichaufför och någon skrev tidigare att han jobbade på Limousine Stockholm.
Citera
Medlem
Jag kan inte komma på en enda anledning till att behöva ta ut kontanter när man sitter på en restaurang, alla restauranger tar väl kort.
Kanske iofs om man har tänkt att man ska köpa något olagligt.
Citera
2021-01-06, 00:41
Medlem
Riktigt märkligt fall detta.. Random rån gone wrong eller nånting helt annat? Känns som att det står o väger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in