2021-01-05, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Dessutom en sommar jacka mitt i vintern. GM bär hoddie under men väldigt ovanligt med sådan sommar jacka så här års. Antigen var han stolt över sitt Sail Racing plagg, eller så äger han inget annat.
Kanske nymuckad och desperat över pengar, neddrogad sedan nyår.

Varför utesluter alla att det kan vara en gammal jacka som han inte använder dagligen längre?
Citera
2021-01-05, 23:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Liksom, varför då? Varför ringer ambulansen upp arbetsgivaren? Och vad fan pratar bruden och arbetsgivaren om? Borde inte ambulansen ringa hans mamma eller nån istället? Skruvat!!

Whatever, det mest sannolika är väl kanske ändå nån random galning som stryker omkring i området och har en viss förkärlek för bankomater.
Eftersom hon är upprörd försöker man sannolikt få henne att ta kontakt med en vän eller anhörig som kan lugna henne i första skedet, senare kan det handla om rent praktiska saker.
När någon dör så brukar en av de första saker som man får hjälp med vara att kontakta någon - detta för att man inte skall lämnas ensam.

Han och hans mamma hade ju knappt kontakt - så varför skulle det vara naturligt för henne att vända sig dit?
Citera
2021-01-05, 23:40
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Varför utesluter alla att det kan vara en gammal jacka som han inte använder dagligen längre?

Udda val med sommarjacka. Men spekulerar som alla andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Och Faouzia bor i Hallonbergen. Var bodde Joakim?
nej det finns ingen uppgift i rapporteringen om vart gärninfsmannen tog vägen efter dådet
det var en skribent här som skrev flera olika tänkbara riktningar som gärningsmannen Kan ha valt att försvinna bort mot..
HAllonbergen är alltså ingen säker flyktväg bara en av flera olika riktningar som mannen kan ha valt att försvinna-mot.
Hallonbergen var ett förslag-En sk trådsanning som inte ska tas som fakta..
Citera
Avslutad
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://polisen.se/aktuellt/handelser/2020/december/15/15-december-1607-ran-ovrigt-sundbyberg/&ved=2ahUKEwiDvofL7YXuAhXh_CoKHcTkB-YQFjABegQIBBAC&usg=AOvVaw31IjBnoSoa9aDJ_Dgxj-No

Verkar varit fler personrån i samma område nu nyligen
Citera
2021-01-05, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
De bodde tillsammans.

Men han är (var) fortfarande skriven på Kungsholmen verkar det som
Citera
2021-01-05, 23:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Really?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne

Jag har inte kvar screenshooten, men igår när jag sökte på Joakim Forsberg i Hallonbergen, så var hon också skriven, men inte nu.
Citera
2021-01-05, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Udda val med sommarjacka. Men spekulerar som alla andra.

Tänk nu, om du skulle utföra ett mord där du vet att det finns kameror. Använder du då jackan/ jackorna du använder på daglig basis? Eller letar du fram någon långt in i garderoben?
Citera
2021-01-05, 23:43
Medlem
Wheatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Det som jag funderar över är varför man vänder tillbaka för att ha ihjäl honom. ( Ja jag vet att folk spekulerar i att han kan identifiera mannen, eller att han är flödder dum) Men känns som att det ligger något personligt bakom detta, varför riskera så mycket högre straff för mord kontra mord/ dråpförsök eller grov misshandel och rån. Är flera år man riskerar där. Det känns som att GM har som mål att ha ihjäl han, ett mål som var planlagt redan innan.

Det här min högst privata åsikt. När jag läste artikeln och att frun sa att de ”nästan bor tillsammans” och på något sätt får det att låta som om de är extremt kära så fick jag känslan av att hon hade ett finger med i spelet.

Att gärningsmannen går tillbaka och hugger igen får mig att tro att någon gjort klart för honom att jobbet ska göras ordentligt.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven21
Riktigt bra! Jag tänker att den kanske är rejält använd, urtvättad, så att det blir den färgen på kameran?
Ljus, omgivning, vinkel osv påverkar hur färger återges genom kameralinsen - och ögat, hjärna korrigerar dock felupptagning/förändring på ett sätt som kameran inte gör.

Du kan se effekten i kameran på de två olika bilderna som polisen lagt ut - det blåa är inte likadant på bild 1 och bild 2. Det handlar om att ljuset faller olika och reflekteras olika.
Citera
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheaton
Det här min högst privata åsikt. När jag läste artikeln och att frun sa att de ”nästan bor tillsammans” och på något sätt får det att låta som om de är extremt kära så fick jag känslan av att hon hade ett finger med i spelet.

Att gärningsmannen går tillbaka och hugger igen får mig att tro att någon gjort klart för honom att jobbet ska göras ordentligt.
Rätt så.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheaton

Exakt så tänker jag, motivet kan dock vara mycket. Tjejen behöver inte ha med saken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in