2021-01-06, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
blir helt förskräckt att läsa alla galna konsporationsteorier, antar det är tjugoåringar som lever i en sunkig oempatisk föreställnings värld.
Ju sjukare ideer ju fler hakar på.
Vad är det för typer som måste framställa brottsoffer som kriminella.Sjukt.
Ut och jaga mördaren istället..
Håller med! Han råkade nog bara vara på fel plats och på fel tid. Fy fan vilken mardröm för flickvännen alltså, tror aldrig man återhämtar sig efter en sån händelse 😪.
Citera
2021-01-06, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Om det var beställningsmord så tar han "såklart" på sig nåt uppseendeväckande - som alla tittar eter sen - och så glider han hem på bussen i sin mörkgrå sparkdräkt han har under

Inte konstigare än så . .

Ja, ser han inte lite bullig ut under jackan, antingen det eller så har han relativt breda axlar.
Citera
2021-01-06, 01:02
Avstängd
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jhilton
Ja, ser han inte lite bullig ut under jackan, antingen det eller så har han relativt breda axlar.

Dessa "gatubarn" fulla med springmask kan lätt ha fyra lager outfit och ändå se "normala" ut
Citera
2021-01-06, 01:03
Medlem
Malouises avatar
Citat:
– Han fick låna mitt kort och gå för att ta ut pengar. Jag satt kvar inne på restaurangen. När det dröjde så ringde jag honom men han svarade inte, säger Faouzia.

Hon gick ut och såg Joakim ligga ner vid bankomaten.

– Det var ungefär 30 sekunder efter. Jag såg honom på marken och förstod först inte vad som hade hänt.

Men hon hade ju dessutom förlorat sin telefon? Varför ringde hon? Om hon nu var så nära kunde hon ju bara gått dit direkt?

Vad jag menar är förstås "VAD ringde hon med"? Inte sin telefon då i alla fall...
Citera
2021-01-06, 01:04
Medlem
Citat:

Han ser ut att ha kraftiga lårmuskler. Han var säkert medveten om alla övervakningskameror och därför bar han munskydd. Jackan och byxorna har han nog slängt i någon papperskort eller dylikt.
Citera
2021-01-06, 01:04
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Går utmärkt att dricksa med kortet så ingen trovärdig förklaring.

Fast då måste mottagaren skatta.
Citera
2021-01-06, 01:05
Avstängd
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malouise
Men hon hade ju dessutom förlorat sin telefon? Varför ringde hon? Om hon nu var så nära kunde hon ju bara gått dit direkt?

JA det är ju underligt att hon kasserar telefon såfort han inte svarar

slängde hon upp den i luften och sa
"-ahh denna behöver jag int längre,,, han svarar ju int i andre änden, går ut o kollar istället"
Citera
2021-01-06, 01:05
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Jag undrar om hennes svenska är ganska begränsad och att det är därför hennes uttalanden blir så udda.

Dumt/elakt av mig att skriva ”den s.k flickvännen”, tagit bort det nu.

Dock.

De hade brutit upp och återförenats. Han bodde hos henne ”nästan hela tiden”.

Hon säger inget om saknaden och hur mycket han betydde för henne och barnen ..

Vilken fin man han var ..

Inget.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/2d9Jey/joakim-forsberg-45-knivmordades-i-rissne
Citera
2021-01-06, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Går utmärkt att dricksa med kortet så ingen trovärdig förklaring.

Såna ställen föredrar kontant som går rakt i fickan. "Notan blir 400 istället för 500 om du betalar cash"
Citera
2021-01-06, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McRoadkill
Här är korrekt modell på jackan. Den släpptes för cirka 10 år sedan

https://ibb.co/16nyb9W
https://ibb.co/fvdWXfL

Den måste det vara - bra jobbat!
Citera
2021-01-06, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Pundare, mulatt 185 cm. Bor i Hallonbergen. Färgglad klädsel. Går på soc. Utökat soc med personrån. Och förmodligen knivskärningar. Han borde gripas innan 04:00.

Känns inte så. Läser mycket nyheter och det känns inte som detta är något dom löser. Oavsett tragiken och orättvisan i detta dåd. Blir det så att dom hittar GM så blir straffet minimalt. Ingen rättvisa kommer skipas. Men med det sagt, jag hoppas jag har fel.
Citera
2021-01-06, 01:08
Medlem
Citat:
Jag undrar om hennes svenska är ganska begränsad och att det är därför hennes uttalanden blir så udda.
udda-
vad menar du-
allvarligt talat så ä det så sprecis normalt sätt att uttrycka sig-någon befinner sig fortfarande i chock- och vad du tycker vore normalare att säga kan du gärna berätta då-
vad skulle du ha sagt istället
Senast redigerad av moshes 2021-01-06 kl. 01:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in