2021-01-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utivarhage
Får man leka hobbydektetiv något så skulle man kunna minska sökandet till befolkningsgrupp Sudan, Somalia eller åtminstone Afrika som ursprung och åldern 18-35. Och antagligen ingen som arbetar. Antagligen dömd tidigare varav troligtvis narkotikadomar inkluderade.
Tror det är fel. Svensk GM.
Citera
2021-01-05, 21:34
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Man har ju redan hittat vad det är för jacka i tråden, en blå sailracing

https://www.ebay.co.uk/itm/SAIL-RACING-Wmrt-Jacket-Mens-Jacket-Size-40-L-Blue-s2885-/264818405136

Aha då borde det finnas spår av utlandsbetalning någonstans.

Då får vi fråga bankerna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ColinRobinson
Nej. Vi snackade om hans kläder, eftersom du verkar tro att alla i orten köper helt nya kläder varje gång de begår brott. Din lobotomerade datornörd.

Har jag sagt att han köpt nya kläder? Nej, har däremot haft en teori om att dessa kläder legat längst in i garderoben. Men du vet att när man torskar argument, då börjar man häva ur sig skit likt vad du gjorde nu. Snyggt jobbat!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Tack!
I länken står ett annat namn.

Vet vi hu länge de varit ihop?

Är flickvännen mamman till de sju barnen?

Kan det röra sig om svartsjukedrama?

Hon är mamma till två av barnen
Citera
2021-01-05, 21:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Det finns bara en F*ouzi* R*chdi skriven i Sverige och det är i Sundbyberg så vi kan anta att det är den aktuella flickvännen.

Jag hittade en Facebookprofil tillhörande en person med samma namn som är boende i Stockholm. Hon har "gillat" en restaurang i Sundbyberg vilket gör att vi kan anta att Facebookprofilen tillhör den aktuella kvinnan.

Har gått igenom facebookprofilen som, med hög sannolikhet, tillhör flickvännen F*ouzi* R*chdi.

Några saker fångar min uppmärksamhet:

* Hon har bara 24 vänner. Typisk markör för udda typer.

* Hon har inte en enda vän som heter något med Forsberg. Borde hon inte vara vän med sin pojkväns familjemedlemmar o dyl? Avvikande.

* Hon har väldigt få svenska Facebook-vänner överlag. Hur har dom träffats egentligen? Det känns inte troligt att de rört sig i samma cirklar. Lite avvikande.

* Av hennes senaste uppladdningar så verkar inte någon svensk gillat hennes bilder.

* Har inte Joakim Forsberg en Facebook-profil? Det är också avvikande om han inte har det.

* = a

Hon är även vän med reportern Sofia Clason som gjorde första artikeln om BO.
Citera
Medlem
Ilpadres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nydator
Fast i sådana fall borde de ju ha släckt honom innan de hann skaffa barn kan man tycka?

Det skulle ju kunna vara så att han lämnat henne alt. strulat och det accepteras inte.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beta-incel
Jadu, det är knappast första gången någon blir huggen i Rissne, om vi säger så. Du kan ju köra en enkel sökning på orten i detta delforum så får du nog en känsla för stället.

Jag tycker ändå Rissne har varit förhållandevis förskonat från grovt våld. Självklart har det förekommit men inte i den utsträckningen man hade kunnat förvänta sig. Ställen som Rinkeby, Tensta, Hässelby, Husby och Fittja är nog drabbade av våldsverkare i betydligt högre utsträckning.
Citera
2021-01-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det framgår ingenstans där varför GM återvände.

Nej, tror du han lämnade en lapp där han förklarade varför han återvände eller?

För övrigt så tycker jag det är jävligt märkligt att det uppenbaras en man med kniv vid bankomaten vid Willys i centrala Sundbyberg TVÅ dagar efter mordet, där signalementet även passar in på Rissnemördaren. Kan ju för i helvete inte vara en slump.
Citera
2021-01-05, 21:36
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TH3KNIFE
...vill förstå det större perspektivet. Om man rankar i regionens förorter i risk att bli knivhuggen, var kommer Rissne på en sådan ranking?
Större risk att bli knivhuggen i innerstan än i valfri förort. Stationerna efter Rissne på blåa linjen är väl mer ökända även om Rissne varit allt annat än lugnt senaste åren. Men att som vanlig Svensson bli knivad vid en bankomat i en förort tillhör ovanligheterna, som tur är. Varit en del personrån i Hässelby Gård och Tensta/Hjulsta för några år sen men personrånen har ju minskat i takt med att kontanter blivit mer ovanligt. Känns som Bromma-kidsen i åldrarna 12-20 har störst risk att bli rånade. Då är det mobil och jacka som brukar tas och sällan en mot en.
Citera
2021-01-05, 21:37
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomatpure
Fullkomligt logiskt, GM reflekterade snabbt över händelsen och såg att GM redan var blöt, lika bra och hoppa i lixom

Det är inte logiskt att hugga någon med kniv för några hundringar. Redan tidigare i skedet visade GM prov på att agera irrationellt.
Citera
2021-01-05, 21:37
Medlem
ColinRobinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Har jag sagt att han köpt nya kläder? Nej, har däremot haft en teori om att dessa kläder legat längst in i garderoben. Men du vet att när man torskar argument, då börjar man häva ur sig skit likt vad du gjorde nu. Snyggt jobbat!
Jag har inte torskat någonting. Du har däremot visat att du inte vet vad du pratar om och när du inte kan svara, så tror du att det räcker med att låta dryg.
Citera
2021-01-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Fritt tolkat, varför ska jag utesluta att GM har en personlig relation med BO? Att det kan vara heder, då de inte vill ha en svensk som ingift i släkten.

Just för att du vill ha set så, att alla blattar vill ha någon från samma land till sina kvinnor.

Visst att hennes mobil saknas det kan tyckas konstigt. Då lämnade hon kvar den i restaurangen då.
Plus att hon måste vara en riktigt bra skådespelare då när hon satt där o skrek som en galning.
Lägg till att hon då riskerar att förlora barnen om hon är inblandad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in