Citat:
Ursprungligen postat av
Russinsmurfen
Ingen fara att övernatta med häv.
Kollade en grej i dag, om man kastade in en miljon på omx 20 bull årets första handelsdag och sålde når börsen gått upp 2%.
Så skulle man tjänat 400 000 och inte behövt göra nåt mer det året.
9 av 10 år var det klart i januari det tionde året i februari.
Intressant idé. Du har säkert rätt i det du säger. Kanske hade testat det om jag hade en miljon
Jag vill gärna kontrollera mina positioner. Sitter jag på tex guld som handlas nästan dygnet runt så vill jag kunna ta vinst och tex byta riktning om trenden vänder eller liknande.
Vet inte hur det är med omx certifikat men tror det är lite som dax certen som är öppna 23 timmar per dygn och rör sig lite annorlunda på nätterna än på dagarna, ofta upp på dagen och ner på natten eller tvärtom.
Jag frågar alltid innan jag googlar

men jag tror jag hittade någon slags lösning genom att koppla ihop en mäklare som har öppet dygnet runt med tradingview, vilket borde lösa mitt problem. Det ger även snabbare affärer. Tror det blir enklare att sätta stoploss och take profit också.
Gäller bara hitta en mäklare med låg spread.
Edit: det ultimata skulle vara om man kunde lösa så att en robot eller script handlade automatiskt.
Väldigt offtopic nu
Ontopic
Vad tror ni om btc nu? Har den peakat? Borde ju vara fyndläge att korta btc nu, men jag är inte så insatt i btc. Det kanske är som att korta Tesla
Edit2: din idé kanske är något för Lund nogo zone som sitter på miljoner
Edit3: nu när klockan är efter 00.00 så hade jag gärna kunnat lägga en kort position i DAX som ser ut att dyka tillsammans med s&p 500