2021-01-05, 17:18
Medlem
idiamindadas avatar
Det imponerande är hur den armé av organiserade tjuvjägare han leder lyckas hålla tyst.
Citera
2021-01-05, 17:23
Medlem
Oftast är det åklagarna som läcker för att bilda opinion mot den ibland oskyldige.

Det är mycket skitar som är åklagare i Sverige
Citera
2021-01-05, 18:16
Medlem
WallaceShawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48
Oftast är det åklagarna som läcker för att bilda opinion mot den ibland oskyldige.

Säger du det. Jag för min del är av en annan åsikt. Jag för min del håller på att gräva lite i den här senaste tidningsrubriken och tills jag får svar från domstolen så är jag neutral i denna fråga.
Citera
2021-01-08, 11:29
Medlem
WallaceShawns avatar
Aktbilagor 315 & 317, yttrande från advokat Sven Severin angående att ta del av ljudfiler samt Åklagarens svar på detta yttrande.

https://docdro.id/qZkvcxS
https://docdro.id/sIjbIVK

Så kruxet från åklagarens sida verkar vara att han är ansvarig för att ljudfilerna förstörs efter genomförd rättegång och därför inte vill lämna ut dom. Karl Hedin vill i sin tur inte resa till Stockholm på grund av Coronan så därför vill han gärna ha en kopia i stället för att lyssna på plats.
Citera
2021-02-06, 19:39
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto48

Är det så? Har du belägg för detta? Har ingen anledning att inte tro dig men en källa på detta vore intressant.
Citera
2021-02-07, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Är det så? Har du belägg för detta? Har ingen anledning att inte tro dig men en källa på detta vore intressant.

Tänker osökt på åklagaren (LM) i detta fall där flera tidningar bla VLT, hängde ut de två personer i denna utredning som är företagare (KH & PP)med bild och en riktigt snaskig berättelse hur den ena av dem (PP) enl åklagaren befann sig på flykt i Europa när han egentligen var där för att fira sin 50 års dag. Frugan till honom (MP) hade daglig kontakt med NOAs ansvarige (AB) som jobbade direkt under åklagaren (LM). Hon höll honom informerad om vad som egentligen hände men ändå så väljer också åklagaren att ljuga rakt ut för att få uppmärksamhet. Hoppas han får stå till svars för detta framledes. Det är inte okej!
Citera
2021-02-07, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Det imponerande är hur den armé av organiserade tjuvjägare han leder lyckas hålla tyst.

Ännu mer imponerande att åklagare, poliser och domare i denna utredning får ljuga sig fria eller så lägger deras kompisar på "pinnhålet" ovanför ned alla utredningar som uppstår hela tiden. Trots erkända lögner så går de ostraffade vidare. Dessa människor betalar du och jag på vår skattsedel för att upprätthålla lag!
Citera
2021-02-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ja, fast det verkar dom ju noja över i avlyssningarna också. Känns som att han bara antog att han kommer klara sig pga sin samhällsstämning.

Jag tror det är väldigt uppenbart att det här inte är något nytt för honom, men tveksam till att det kommer räcka till dom.
Citera
2021-02-09, 12:51
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SunTzu
Ja, fast det verkar dom ju noja över i avlyssningarna också. Känns som att han bara antog att han kommer klara sig pga sin samhällsstämning.

Jag tror det är väldigt uppenbart att det här inte är något nytt för honom, men tveksam till att det kommer räcka till dom.

Han kommer gå fri. Smart och iskall med lojala kumpaner. Polisen verkar ha haft för bråttom.
Citera
2021-02-13, 15:05
Medlem
Citat:
Han kommer gå fri. Smart och iskall med lojala kumpaner. Polisen verkar ha haft för bråttom.

Vet vad Karl Hedin utsattes för.. en konspiration ifrån poliser för att blöda honom på företagshemligheter och annat som polisen förvärvade i beslagen dom gjorde. Om dom skäligen misstänker nån får dom avlyssna och göra beslag, då riktar man in sig på miljardärer och annat som kan ha roliga grejer på sina hårddiskar.

1. Gör beslag av datorer
2. Spegelkopior av datorer
3. Blir allmän handling
4. Skicka mejl till din polare på annan myndighet var en intressant hårddisk med företagshemligheter och uppfinningar m m finns att hämta.

Polisen bryter inte mot någon "lag" med detta men konspirationen ligger i att misstänkliggöra någon med känslig information för att få dom "skäligen misstänkt".

De finns en anledning varför USA inte längre tillåter sina poliser och andra myndigheter att övervaka hela befolkningen (detta sker dock i Sverige). Då börjar polisstaten tjåla av folk genom att misstänkliggöra dom. Det är vad som hänt Karl Hedin IMO.

Stödjer Karl Hedin till 100 % han är oskyldig och utsatt för en konspiration

Lagen gäller obehöriga angrepp på företagshemligheter
4 § Lagen gäller endast obehöriga angrepp på företagshemligheter.

Som ett obehörigt angrepp anses aldrig att någon angriper en företagshemlighet för att offentliggöra eller inför en myndighet eller ett annat behörigt organ avslöja något som
1. skäligen kan misstänkas utgöra brott med fängelse i straffskalan, eller

HFD 2018 ref. 17
En spegelkopia av information som lagrats på en hårddisk som tagits i beslag av Polismyndigheten utgör en
allmän handling. Detta förändras inte av att hårddisken
till följd av domstols beslut om förverkande har förstörts.
2 kap. 3 och 6 §§ tryckfrihetsförordningen
Högsta förvaltningsdomstolen meddelade den 20 mars 2018
följande dom (mål nr 2687-17).

https://www.domstol.se/globalassets/filer/domstol/hogstaforvaltningsdomstolen/avgoranden/2018/hfd-2018-ref.-17.pdf
Citera
2021-02-13, 15:35
Medlem
Kom just hem från det skogsområde där det påstådda brottet skall ha begåtts. För några timmmar sedan stötte jag på länstyrelsens personal som var ute och räknade in sina telningar. Vi får väl hoppas att alla finns kvar så det inte blir några fler falska anklagelser.
Citera
2021-02-14, 16:39
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:

Ja verkar så. Men hoppas de kan binda honom till något. Vore en bra fingervisning till övriga tjuvjägare i sverige. Ingen rök utan eld men bevisningen är det nog värre med tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in