2021-01-05, 16:27
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Nu finns bild på GM på Aftonbladet

Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Ja eller här https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2021/januari/mordet-i-rissne-efterlysning/
Ser för bredaxlad ut för att vara huding, kanske en össtatare, turk eller rentav svensk?
Citera
2021-01-05, 16:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Ser för bredaxlad ut för att vara huding, kanske en össtatare, turk eller rentav svensk?

Det var dessvärre ingen bra bildkvalitet. Jag hade hoppats på lite mer hud. Kan bli svårt att identifiera någon med hjälp av det där. Men jag håller med om att han ser bredaxlad/kraftig ut. Jag trodde att han hade betydligt smalare kroppsbyggnad.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-01-05 kl. 16:44.
Citera
2021-01-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jon.Holms
Jag skuldbelägger inte BO på något sätt. Konstaterar bara att om man tar ut kontanter från en bankomat mitt i en no go-zone en sen kväll så utsätter man sig själv för en väldigt stor risk. Så illa är det tyvärr i dagens Sverige.

Personligen så skulle jag aldrig göra det.

Jag köper ditt argument om att man på något sätt tar en risk genom att ta ut kontanter från en bankomat, oavsett var den bankomaten är belägen i min mening. Det stryker mer eller mindre löst folk överallt i stan så att ta ut pengar i Rissne eller på Sveavägen ser jag egentligen inte som någon större skillnad.

Att du däremot kallar Rissne för en "no go-zone" tyder på att du inte har tillräcklig kännedom om området. Jag bor själv i Rissne och är vad man skulle kalla "etnisk svensk" men har aldrig känt mig otrygg vare sig dagtid, kvällstid eller nattetid. Då tycker jag definitivt att det är mer obehagligt att gå igenom Sundbybergs centrum kvälls/nattetid eller att gå inne i City under samma tid.
Citera
2021-01-05, 16:31
Medlem
Yxzers avatar
Speciell jacka...någon lär (om det inte redan skett) bli rånad på sin jacka omkring Rissne när som helst...
Citera
2021-01-05, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Det var dessvärre inga bra bilder. Går knappast att identifiera någon med hjälp av det där. Men jag håller med om att han ser bredaxlad/kraftig ut. Jag trodde gärningsmannen hade betydligt smalare kroppsbyggnad.

Är du helt dum i huvudet eller? Både jacka och skor sticker ut, klart som fan han kommer att hittas inom ett dygn.
Citera
2021-01-05, 16:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VivaVagina
Är du helt dum i huvudet eller? Både jacka och skor sticker ut, klart som fan han kommer att hittas inom ett dygn.

Läsförståelse verkar inte vara din paradgren. Jag skrev inget om klädseln. Jag skrev om bildkvaliteten. Dessutom har ju polisen redan gått ut med en rätt tydlig beskrivning av gärningsmannens klädsel. Trots hans något udda klädsel har dom ändå inte lyckats gripa honom (än?).
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2021-01-05 kl. 17:10.
Citera
2021-01-05, 16:34
Medlem
Det lär definitivt framkomma andra bilder. Har alldeles för iögonfallande klädsel. Måste finnas övervakning på buss, tåg m.m. att tillgå.
Iövrigt får man konstatera att pandemin varit en gudasänd gåva till detta slödder. Naturlig rånarmask året runt.
Citera
2021-01-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Är du dum? Jag skrev inget om klädseln. Jag skrev om bildkvaliteten.

Du skrev att det inte går att identifiera, klart det gör. Man behöver inte ett foto i HD på ansiktet.
Citera
2021-01-05, 16:39
Medlem
Troians avatar
Både byxor (med dess horisontella revärer), jacka och förhoppningsvis skor bör gå att identifiera.

Det är ju ganska sannolikt, förstås, att GM antingen stulit kläderna, betalat dem kontant eller fått dem till skänks. Men ändå värt att samköra samtliga dessa plagg som köpts i Stockholm med kranskommuner och betalats med kort. Därefter kolla om det finns någon person eller något kort som använts för inköp av minst två av dessa typ av plagg.
Citera
2021-01-05, 16:40
Medlem
Jackan ser ju inte så tjock ut. Undrar hur många tröjor han har under.
Citera
2021-01-05, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Jackan ser ju inte så tjock ut. Undrar hur många tröjor han har under.
Det ser ut som en invandrad/2a generationen...
Hoppas nu inte detta skapar rasistiska strömningar.
Satans babbejävlar.
Varför vill folk ha dem här?
Fattar ingenting?!
Citera
2021-01-05, 16:46
Medlem
Troians avatar
Flashback bör kunna identifiera vad det är för byxor och vad det är för jacka. Kom igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in