2021-01-07, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Spelar det någon roll i detta fall?
Ah, om jag ska känna empati.
Citera
2021-01-07, 15:54
Medlem
Nelias avatar
Kan bekräfta att polis varit och tittat i faderns bostad. Ingen aning om anledning, men antar att det är standardförfarande.

Källa: Bor väldigt nära.
Citera
2021-01-07, 15:58
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
Lilla vän du vet att det finns saker som hjälper tex medicin och jag är aldrig dömd för ett våldsbrott jag skryter inte det va svaret på en direkt fråga
Jag är ledsen för allt jag ställt till med men har nu en medicinering som hjälper mig jag har aldrig skadat någon annan en mig själv och tog tillvara på vården och medicineringen jag fick och har idag inga psykiska problem men slutar jag få medicinen så får jag psykos igen och då blir det tokigt man släpps inte från rättspsyk om man inte anses behandlad
Du borde förövrigt ta din egen medicin och lugna ner dig det är inte bra för hälsan att vara arg
Jag lever ett ordnat liv idag och har inga planer på att göra nått annat men jag har gjort fel innan och tog mitt straff och gjorde nått av det
Jag ber verkligen om ursäkt och du har rätt, jag var arg när jag skrev och det gick ut över dig så förlåt 🙏.
Jag var också trångsynt och tog för givet att du skadat någon fysiskt, ber om ursäkt för det också.
Jag är glad att din medicin hjälper dig 🙏, jag har själv en vän som måste äta sina litium annars blir det katastrof, inte så att hon skadar någon utan hon är vaken dygnet runt, jätteglad, kan gå till kiosken för att köpa cigg naken, ungefär som att hon har gått på 100 kilo amfetamin i 2 veckor och efter det bara rakt ner i mörkret. Kan inte räknas på fingrarna hur många gånger hon har blivit tvångsintagen, jag blir så ledsen för hennes skull för hon vill inte äta medicin i hela sitt liv, det är bara därför hon slutar med den hon vill vara "normal", hon är världens finaste människa och är normal bara det att hon måste äta sin medicin precis som att jag själv måste ha min adhd-medicin för att vara lugn och fungera.
Jag ber dig verkligen om ursäkt igen Boyvonder 🙏😔, jag tror alltid att det handlar om mord och tortyr när någon är sinnessjuk, vet inte vad man kan göra för att bli klassad som det.
Men det har inte jag med att göra och hör inte hit.
Vill bara be dig om ursäkt och ha en fin kväll. ❤
Citera
2021-01-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boyvonder
Det är mycket som kan förbättras inom rättpsyk men denna killen skulle inte ens vara ute på promenad i mitt tycke

Nej kan promenaderna inte göras säkert och med garanti att de inte kan rymma så borde inga intagna få röra sig utanför anstaltens grindar. De här personerna är inlåsta av en anledning och vi måste kunna känna oss trygga och veta att de hålls inlåsta och övervakade så de inte går ut och mördar folk. Den här killen var uppenbarligen långt ifrån redo att lämna anstalten, han kanske aldrig blir det utan borde sitta inlåst resten av sitt liv.
Citera
2021-01-07, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Queenjani
Nej kan promenaderna inte göras säkert och med garanti att de inte kan rymma så borde inga intagna få röra sig utanför anstaltens grindar. De här personerna är inlåsta av en anledning och vi måste kunna känna oss trygga och veta att de hålls inlåsta och övervakade så de inte går ut och mördar folk. Den här killen var uppenbarligen långt ifrån redo att lämna anstalten, han kanske aldrig blir det utan borde sitta inlåst resten av sitt liv.

Håller fullkomligt med det finns en skogsdunge innanför murarna där det går att promenera i en slinga
Citera
2021-01-07, 16:03
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Jag har inte sett någonstans i media att han skadat sig själv och att DNA kommer från hans blod. Inte heller att GM skulle ha tappat någonting.
Polisen har varit sparsam med uppgifter om var och hur dom hittat DNA.
Det är långt ifrån alltid som man lämnar DNA spår efter sig. Om polisen hittat DNA i det här fallet är det bara tur.
Det är mycket vanligt att GM skadar sig vid besinningslösa knivdåd. Dessutom finns det många andra möjligheter - hårstrån, saliv etc. Men med tanke på hur snabbt de fick träff så tror jag det rör sig om blod.
Citera
2021-01-07, 16:05
Medlem
KonstapelKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Ja jag har sett bilden nu. Han såg inte helt frisk ut.

Han ser ynklig och löjlig ut bara , försöker se hård ut , utan kniv skulle de flesta medel svenssons slå sönder honom. Pinsamt fegt gå runt med kniv , tyder på extrem feghet.
Citera
2021-01-07, 16:07
Medlem
Okej skönt att veta att mordömda psykfall bara kan rymma. Sådär.
Och mörda igen. Fyfan vad stört!
Citera
2021-01-07, 16:14
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverpondus
Okej skönt att veta att mordömda psykfall bara kan rymma. Sådär.
Och mörda igen. Fyfan vad stört!

Trodde det hade blivit bättring på den punkten. Jag hade fel. Sjukt att det bara är två år sen dåren mördade en annan person. Borde sitta inlåst på en sluten inrättning, med tung medicinering och ingen vistelse utanför anstalten.
Citera
2021-01-07, 16:14
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
”Han erkänner att han har huggit målsäganden och han vill framföra sin ursäkt till familjen. Han förnekar mord. Det har inte varit hans avsikt att döda eller skada målsäganden.”

Så vad var avsikten när han satte kniven i honom? När han återvände o högg honom igen?
Hans lögn motbevisas med den enkla frågan "varför hade du kniv på dig".
Citera
2021-01-07, 16:18
Medlem
welcometorealitys avatar
De var inte meningen att döda säger snubben, gör likadant mot honom bara, billigt för staten...
Citera
2021-01-07, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrotylHasse
Trodde det hade blivit bättring på den punkten. Jag hade fel. Sjukt att det bara är två år sen dåren mördade en annan person. Borde sitta inlåst på en sluten inrättning, med tung medicinering och ingen vistelse utanför anstalten.
Man blir ju mörkrädd över hur jävla landet är "uppstyrt"
Det är ett dåligt skämt alltihopa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in