2021-01-05, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Många? Du är väl en av de få som fortsätter att blunda, stoppa fingrarna i öronen och säga blablabla.
Nej jag har ställt frågan här inne säkert 10 gånger. Verkar som att alla med svaren blundar och stoppar fingrarna i öronen och säga blablabla men vi kan ju testa med dig då som anser dig ha svar på frågorna iom att du tagit del av debunken.

Källa på VARFÖR man avslutade rösträkningen?

Källa på VARFÖR man återuptog rösträkningen?

Källa på VARFÖR CBS News rapporterar att election officials konstaterat att man stoppat pga vattenläcka om så inte var fallet?

Så tar vi ditt misslyckande på att hitta dessa källor som ett tecken på att även du var en av dom som blunda, stoppa fingrarna i öronen och säger blablabla när det blir jobbigt.
2021-01-05, 15:53
Medlem
Kämpendahls avatar
Vad hände med de servrar som amerikansk militär beslagtog i Tyskland, innehållandes data som skulle bevisa valfusk? Håller Rudy Giuliani och hans team på att analysera datan nu? Jag tänkte att det kanske är dags att ta upp bevisen i domstol snart?
2021-01-05, 15:54
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Man skriver att Pence då har en stor roll, i ceremonin där kongressen ska bekräfta elektorsomröstningen där Joe Biden valdes till president.

Man nämner att Trump och Pence under måndagen ska ha träffats i Vita huset, Washington innan Trump reste till Georgia.
https://edition.cnn.com/2021/01/04/politics/donald-trump-georgia-rally/index.html

Nej det står att Pence har en huvudsakligen ceremoniell roll (typ han har uppgifter att utföra men inget att säga till om), så vad Trump tror Pence ska kunna åstadkomma är nog rätt höljt i dunkel..
Pence holds a largely ceremonial role when Congress affirms the Electoral College vote electing Joe Biden on Wednesday.
It is not clear what Pence could do in his role. Past incumbent vice presidents like Al Gore in 2001 and Richard Nixon in 1961, have presided over such ceremonies and have faced the bittersweet moment of affirming the victories of their campaign rivals. Pence will have the same task of announcing the names of Biden and Vice President-elect Kamala Harris as the winners.
2021-01-05, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Vad hände med de servrar som amerikansk militär beslagtog i Tyskland, innehållandes data som skulle bevisa valfusk? Håller Rudy Giuliani och hans team på att analysera datan nu? Jag tänkte att det kanske är dags att ta upp bevisen i domstol snart?
Absolut när sa man att man fick tillgång till den? en månad sen. Kan du hänvisa till ett inlägg där du gnäller på att demokraternas utredning med start 2016 pågick i 3-4 år? Kan du hänvisa till en källa som förklarar varför 1-2 månader är lång tid i legala processer för att historiskt så kan man enkelt se att för mer komplicerade fall är 1-2 månader ingenting. Är det samma sak där. 1-2 månader är lite i legala processer exkluderat om det är folk med kopplingar till Trump som driver dom då är det låååång tid, korrekt?
2021-01-05, 16:00
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Nej jag har ställt frågan här inne säkert 10 gånger. Verkar som att alla med svaren blundar och stoppar fingrarna i öronen och säga blablabla men vi kan ju testa med dig då som anser dig ha svar på frågorna iom att du tagit del av debunken.

Källa på VARFÖR man avslutade rösträkningen?

Källa på VARFÖR man återuptog rösträkningen?

Källa på VARFÖR CBS News rapporterar att election officials konstaterat att man stoppat pga vattenläcka om så inte var fallet?

Så tar vi ditt misslyckande på att hitta dessa källor som ett tecken på att även du var en av dom som blunda, stoppa fingrarna i öronen och säger blablabla när det blir jobbigt.
Man stoppade rösträkningen under två timmar på morgonen och återupptog den när vattenläckan fixats. Vad är det för konstigt med det? Antar att du vill sätta det i samband med den berömda filmen som inträffade 17 timmar senare? Då måste du ha någon som är duktig på tidsresor som vittne....
2021-01-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag byter inte ämne alls, jag förklarade att det är grundläggande för diskussionen om valfusk att det inte var valfusk...
Dock var jag ju tvungen att titta på filmen igen eftersom du knappast lär göra det - då upptäckte jag att Gabriel Sterling faktiskt förklarar varför man återupptog räkningen samma kväll - de överordnade tyckte gott de kunde sitta kvar ett tag till eftersom de själva skulle jobba hela natten...

...fast det förändrar ju inte det grundläggande problemet: alla republikanska (och demokratiska) valobservatörer skickades hem, och de få som på eget bevåg uppsökte lokalen under natten, efter att de hört rykten om att räkningen fortsatte, blev inte insläppta.

Om sen lokala nyhetskanaler använde informationen om vattenläckan medvetet som ett svepskäl för att bortförklara varför man "pausade" rösträkningen, eller bara som ett ärligt missförstånd lär vi aldrig få veta (för det är ju faktiskt fullt möjligt att någon har missat tidsangivelserna för vattenläckan och utan något ont uppsåt antagit att det varit förklaringen till varför lokalen utrymts). Men det förändrar heller inte faktum: de republikanska valobservatörerna skickades hem och därefter fortsatte rösträkningen.

Det är något som är djupt psykopatiskt med att påstå att videomaterialet, som bevisar att vallagar har brutits, bevisar att inget valfusk har skett.

Men visst är det effektivt, för hur många orkar sätta sig in i alla detaljer egentligen?
De flesta av oss har annat att göra än att vada runt i konspiratoriska träsk i timmar, för att skilja agnarna från vetet.
2021-01-05, 16:07
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smultronkungen2
Fullt medveten om att den blev debunked när den var ny. Vi alla minns väl hur Karen skrek att den var debunked första gången den visades och första kommentaren till filmen var "den är debunked" hahaha så vet du jag vill ta det ett steg längre, man hade debunkat filmen redan innan den visades vilket helt klart är imponerande hehe

Men skönt att du bekräftar att du inte heller har svar på frågorna som du påstår att dom är debunked. Om du hittar dom är det bara presentera så slipper du dessutom leva i en låtsas värld där du låtsas att det är debunked och att du har svaren men i själva verket inte har svaren..

Jo jag har svar på frågorna och det har Rudy och DJT också annars hade dom dragit detta vidare som bevis. Skriv ner frågorna 1, 2, 3 osv så svarar jag på det du undrar över men vill du ha exakta svar får du ta det med Rudy. Jag svarar bara det jag minns från debunket.

Mike Pensé
2021-01-05, 16:08
Medlem
Citat:
Nej det står att Pence har en huvudsakligen ceremoniell roll (typ han har uppgifter att utföra men inget att säga till om), så vad Trump tror Pence ska kunna åstadkomma är nog rätt höljt i dunkel..
Pence holds a largely ceremonial role when Congress affirms the Electoral College vote electing Joe Biden on Wednesday.
It is not clear what Pence could do in his role. Past incumbent vice presidents like Al Gore in 2001 and Richard Nixon in 1961, have presided over such ceremonies and have faced the bittersweet moment of affirming the victories of their campaign rivals. Pence will have the same task of announcing the names of Biden and Vice President-elect Kamala Harris as the winners.

Du verkar inte fatta att det handlar inte om vad VP har för rättigheter eller skyldigheter IDAG. Finns det fog för att ett valfusk har skett i detta val så kommer VP Mike Pence certifiera dom electorröster man gjorde paralellt med dom officiella elektorrösterna 14 december alternativt så blir det omröstning i SCOTUS vem som blir president och där äger republikanerna golvet och det ska mycket till om man har mage att gå emot sin partifärg i det läget och inte rösta på DJT.

Underlåter sig VP Mike Pence att göra just detta så kommer "Insurrection act" som ett brev på posten. Hur ni än vrider och vänder på allt så kommer Biden inte sitta en sekund som president.

Skälet till att globalister, marxister och kommunister hatar religion är pga att du kan inte styra människor på samma sätt om folk sätter deras GUD på främsta agendan och inte statens.

USA är en djupt kristen nation och amerikanerna kommer att sluta upp bakom deras tro och inte efter partifärg i slutändan. Det har avhandlats tidigare i tråden också. över 20% (då) av dom tillfrågade demokrater tror på att Biden har fuskat tills sig denna "vinst".

Anmärkningsvärt är också att ni raljerar över användare i detta forum och dumförklarar folk till höger och vänster. Låtsas som att det är VI och inte NI som är ute på jävligt djupt vatten i färd med att drunkna i ert eget skitsnack.
Minst 20% av demokraterna som röstat i detta val tror ju inte heller att Biden vunnit detta val utan att ha fuskat. Men jag antar att dom är lika jävla dumma i huvudet som resten av oss trots att dom har röstat "rätt" enligt er.

Majoriteten av amerikaner är övertygade om att ett valfusk har skett. Det är bara att gilla läget.
Senast redigerad av Tankevurpan 2021-01-05 kl. 16:12.
2021-01-05, 16:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autonic
...fast det förändrar ju inte det grundläggande problemet: alla republikanska (och demokratiska) valobservatörer skickades hem, och de få som på eget bevåg uppsökte lokalen under natten, efter att de hört rykten om att räkningen fortsatte, blev inte insläppta.

Oj, är det så så är det ju ett problem – visserligen fanns detju minst en valobservatör kvar på plats under natten - men lokalen ska ju ha varit öppen för alla. Vilken källa har du på att så inte var fallet?

Citat:
Om sen lokala nyhetskanaler använde informationen om vattenläckan medvetet som ett svepskäl för att bortförklara varför man "pausade" rösträkningen, eller bara som ett ärligt missförstånd lär vi aldrig få veta (för det är ju faktiskt fullt möjligt att någon har missat tidsangivelserna för vattenläckan och utan något ont uppsåt antagit att det varit förklaringen till varför lokalen utrymts). Men det förändrar heller inte faktum: de republikanska valobservatörerna skickades hem och därefter fortsatte rösträkningen.
Tänker du på CBS News nu så är det knappast en lokal kanal, de är rikstäckande (för att inte säga världstäckande). Det de säger är ju att rösträkningen blivit försenad på grund av vattenläckan - och det stämmer ju. De säger inte att läckan uppstått på kvällen.

Citat:
Det är något som är djupt psykopatiskt med att påstå att videomaterialet, som bevisar att vallagar har brutits, bevisar att inget valfusk har skett.
Hur visar vidematerialet att lagar brutits? Möjligtvis visar den fulla filmen att Giuliani brutit mot några lagar när han klippt ihop filmer som ska föreställa att det fanns gömda ballots under bordet fast filmen i sin helhet tydligt visar när de placeras där..

Men visst är det effektivt, för hur många orkar sätta sig in i alla detaljer egentligen?
De flesta av oss har annat att göra än att vada runt i konspiratoriska träsk i timmar, för att skilja agnarna från vetet.[/quote]
Ja det märks tyvärr ganska ofta - vissa här tråden orkar ju inte ens titta på filmer de först ägnat mängder av inlägg åt att efterfråga..
2021-01-05, 16:13
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tankevurpan
Du verkar inte fatta att det handlar inte om vad VP har för rättigheter eller skyldigheter IDAG. Finns det fog för att ett valfusk har skett i detta val så kommer VP Mike Pence certifiera dom electorröster man gjorde paralellt med dom officiella elektorrösterna 14 december alternativt så blir det omröstning i SCOTUS vem som blir president och där äger republikanerna golvet och det ska mycket till om man har mage att gå emot sin partifärg i det läget och inte rösta på DJT.

Underlåter sig VP Mike Pence att göra just detta så kommer "Insurrection act" som ett brev på posten. Hur ni än vrider och vänder på allt så kommer Biden inte sitta en sekund som president.

Skälet till att globalister, marxister och kommunister hatar religion är pga att du kan inte styra människor på samma sätt om folk sätter deras GUD på främsta agendan och inte statens.

USA är en djupt kristen nation och amerikanerna kommer att sluta upp bakom deras tro och inte efter partifärg i slutändan. Det har avhandlats tidigare i tråden också. över 20% (då) av dom tillfrågade demokrater tror på att Biden har fuskat tills sig denna "vinst".

Majoriteten av amerikaner är övertygade om att ett valfusk har skett. Det är bara att gilla läget.
Vi får väl vänta och se - det är ju inte länge kvar nu...
2021-01-05, 16:16
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Du har rätt, din översättning stämmer mycket bättre av vad det CNN skrev än min översättning. Jag slarvade där.

Jag trodde de menade att Pence har en stor roll imorgon, i egenskap av sin roll som president över senaten, och att det var det man menade att Trump antydde.

Att de tolkade det som att Trump menade att han hoppades på att Pence imorgon skulle, i sin roll som president över senaten, på något sätt skulle hjälpa Trump
Senast redigerad av frank-costello 2021-01-05 kl. 16:24.
2021-01-05, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Jo jag har svar på frågorna och det har Rudy och DJT också annars hade dom dragit detta vidare som bevis. Skriv ner frågorna 1, 2, 3 osv så svarar jag på det du undrar över men vill du ha exakta svar får du ta det med Rudy. Jag svarar bara det jag minns från debunket.

Mike Pensé

1. Officiell källa på VARFÖR man avslutade rösträlningen.
2. Officiell källa på VARFÖR man återupptog rösträkningen.
3. Officiell källa på VARFÖR CBS News rapporterar att election officials i Fulton County avbrytit röstningen pga vattenläcka om så inte var fallet.

Du är bara typ den 10de på bollen som anser dig kunna svara på detta så vi får se om du lyckas bättre än de andra som inte hittade något.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in