2021-01-05, 15:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det hela låter rätt udda, pojkvännen blir knivskuren och hon ringer hans chef.

För att berätta vad, han kommer inte till jobbet imorgon? 🤔
Det gjorde hon inte - ambulans eller polis har hjälpt henne att kontakta chefen.

Och kort därefter tog hans chef emot ett telefonsamtal från flickvännen.

Ambulanspersonalen ringde mig först och sedan fick jag prata med hans tjej, precis efter att det hade hänt. Hon hade tappat sin telefon där på plats, säger chefen.

https://www.expressen.se/nyheter/flerbarnspappan-hoggs-ihjal-nar-flickvannen-vantade/

Han verkar inte ha haft någon större kontakt med sina anhöriga, så chefen kanske uppfattades som det mest närstående av henne.
Citera
2021-01-05, 15:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
han hade fler än 2 barn va

synd att GM inte intervjuar BO innan dom hugger menar du ?
7 barn med 3 olika kvinnor enligt uppgift i media.
Citera
2021-01-05, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Undrar om det finns DNA från gärningsmannen.
Mordvapnet ska inte ha funnits ännu.
GM bar även munskydd och uppdragen huva, så saliv / hår lär inte finnas.

Undrar fortfarande hur "flera" kunde bevittna mordet utan att följa efter gärningsmannen... Är Rissne-området helt rubbat?
Citera
2021-01-05, 15:52
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det gjorde hon inte - ambulans eller polis har hjälpt henne att kontakta chefen.

Och kort därefter tog hans chef emot ett telefonsamtal från flickvännen.

Ambulanspersonalen ringde mig först och sedan fick jag prata med hans tjej, precis efter att det hade hänt. Hon hade tappat sin telefon där på plats, säger chefen.

https://www.expressen.se/nyheter/flerbarnspappan-hoggs-ihjal-nar-flickvannen-vantade/

Han verkar inte ha haft någon större kontakt med sina anhöriga, så chefen kanske uppfattades som det mest närstående av henne.

Låter konstigt att hon har tappat sin mobil i samma veva som pojkvännen blir knivskuren till döds? Dvs mobilen försvinner när hon väntar på honom?
Citera
2021-01-05, 15:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Låter konstigt att hon har tappat sin mobil i samma veva som pojkvännen blir knivskuren till döds? Dvs mobilen försvinner när hon väntar på honom?
Det är nog snarare så att den försvinner i tumultet när hon hittar honom. När hon kommer till platsen så är polisen redan där. Hon tappar bort mobilen där på plats -- dvs där polisen och maken befinner sig.

Jag tycker inte det är konstigt alls om mobilen kommer på avvägar i det som då uppstår i henne och sker kring henne.
Citera
2021-01-05, 15:58
Medlem
Citat:

Antagligen tappade hon den i paniken och kalabaliken som blev på platsen. Skulle jag tro.
Citera
2021-01-05, 16:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är nog snarare så att den försvinner i tumultet när hon hittar honom. När hon kommer till platsen så är polisen redan där. Hon tappar bort mobilen där på plats -- dvs där polisen och maken befinner sig.

Jag tycker inte det är konstigt alls om mobilen kommer på avvägar i det som då uppstår i henne och sker kring henne.

Det känns osannolikt, något stämmer inte här.

BO är en svensk medelålders man, kvinnan är arab?

Man kommer osökt att tänka på det här fallet.

(FB) Åke Persson knivhuggen till döds i Bollnäs 2016-12-17

Svartsjuka ex är inte att leka med. Speciellt inte om dom är av utländsk härkomst.
Citera
2021-01-05, 16:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det känns osannolikt, något stämmer inte här.

BO är en svensk medelålders man, kvinnan är arab?

Man kommer osökt att tänka på det här fallet.

(FB) Åke Persson knivhuggen till döds i Bollnäs 2016-12-17

Svartsjuka ex är inte att leka med. Speciellt inte om dom är av utländsk härkomst.
Vad har det att göra med hennes mobil?

Att något inte stämmer är väl jäkligt uppenbart. En man blir nedhuggen när han tar ut pengar - det finns inget som stämmer när det kommer till mord, någon är uppenbarligen skyldig liksom.
Citera
2021-01-05, 16:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Antagligen tappade hon den i paniken och kalabaliken som blev på platsen. Skulle jag tro.

Det vore intressant att få titta lite närmare på den där mobilen, dvs sms, chatt och samtalshistoriken.

Hon "tappade" väl dessutom sin mobil innan hon visste om att pojkvännen attackerades?

Har det förresten stått något om att mobilen är upphittad?
Citera
2021-01-05, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Ja hur vet du detta? Vittne?
Dessutom är underlåtenhet att larma om pågående mord också ett straffbart brott. Om det stämmer ska dessa kriminella också efterlysas.

De larmade polisen men gjorde inget utöver det. Det lär hursomhelst framkomma mer sen tror jag. Polisen har en bra bild över vad som hände..eller hur det hände i.a.f.
Citera
2021-01-05, 16:20
Medlem
Nu finns bild på GM på Aftonbladet
Citera
2021-01-05, 16:21
Medlem
Ridgebacks avatar
Citat:
Nu finns bild på GM på Aftonbladet

Ja eller här https://polisen.se/aktuellt/nyheter/2021/januari/mordet-i-rissne-efterlysning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in